واشنگتن باید نگران موشک‌های مافوق صوت چین باشد

ایرنا نوشت: قانون گزاران آمریکایی بار دیگر از وضعیت تسلیحات مافوق صوت آمریکا ابراز نگرانی کردند و داگ لمبورن، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی در این راستا گفت واشنگتن باید نگران تسلیحات مافوق صوت چین باشد.

واشنگتن باید نگران موشک‌های مافوق صوت چین باشد

به گزارش از "اسپوتنیک", لمبورن درحالی که در مرکز مطالعات بین المللی و راهبردی در واشنگتن صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه آمریکا دارای فن‌آوری لازم برای رقابت با چین در زمینه موشک‌های مافوق صوت نیست گفت: ما باید نگران مسائلی چون امور مالی، تحقیق، توسعه و رشد در زمینه‌هایی مانند تهدیدات مافوق صوت، به ویژه از سوی چین باشیم.

نیروی هوایی آمریکا به تازگی دو آزمایش موشک مافوق صوت انجام داده است. اگرچه اعلام شد اولین آزمایش موفقیت آمیز بوده است، اما نتایج کامل دومین آزمایش نامشخص است.

آمریکا پیشتر در ماه ژانویه آزمایش نهایی موشک مافوق صوت ساخت شرکت لاکهید مارتین را انجام داده بود که سرعت آن از پنج ماخ بیشتر شده بود.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) که در زمینه فناوری موشک‌های مافوق صوت ناتوان مانده و بارها در انجام آزمایش چنین موشک‌هایی شکست خورده، همچنان در تقلا برای رفع این عقب‌ماندگی نظامی در مقابل روسیه و چین است.

پنتاگون برای انجام تحقیقات در زمینه سلاح‌های مافوق صوت مبلغ 4. 7 میلیارد دلار برای سال آینده درخواست کرده است، این مبلغ بیش از 3. 8 میلیارد دلار بودجه در نظر گفته شده از سوی کمیته تحقیقات کنگره است.

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا از آنچه عقب ماندگی ارتش این کشور در قیاس با روسیه و چین در عرصه سلاح‌های مافوق صوت عنوان شده ابراز بیم و نگرانی کرده و ادامه این روند را موجب شکست و ناکامی ارتش این کشور دانستند.

«داگ لمبرن» نماینده حزب جمهوریخواه ایالت کلرادو در مجلس نمایندگان در مورخ 26 مهر 1401 گفته بود: « (ارتش) آمریکا از رقیبان چینی و روسی خود در ساخت و آزمایش موشک‌های مافوق صوت شکست خورده است؛ بعنوان یک کشور، از روسیه و چین در این زمینه عقب مانده‌ایم و این وضعیت جالبی نیست، سلاح‌های (موشک) مافوق صوت نوع کاملا جدیدی از توانایی‌های تهاجم نظامی محسوب می‌شوند و جای هیچ تردیدی نیست که امروز کشور ما در این عرصه بازمانده است.

موشک‌های مافوق صوت توانایی پرواز با سرعتی پنج برابر سرعت صوت، حدود چهارهزار مایل بر ساعت، بیش از 6 هزار و 400 کیلومتر بر ساعت را دارند و هیچ فن آوری دفاعی قادر به پاسخ به موقع به آن نیست.

310310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان