حریق‌ گسترده در مراتع اصفهان/ ۹ هکتار پوشش گیاهی در استان سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع دو حریق در مراتع شهرستان بویین میاندشت خبر داد که در پی آن‌ها ۹ هکتار از پوشش‌های گیاهی به آتش کشیده شد.

حریق‌ گسترده در مراتع اصفهان/ 9 هکتار پوشش گیاهی در استان سوخت

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان،  منصور شیشه‌فروش، با اشاره به وقوع حریق‌های متعددی در مراتع این استان اظهار کرد:  اولین حادثه ساعت 10 صبح امروز در بخشی از مراتع روستای ماربر شهرستان بویین میاندشت رخ داد که پس از 90 دقیقه تلاش نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری تیم‌های محلی روستاهای اطراف، مهار شد.

وی افزود:  در این حادثه حدود 6 هکتار از پوشش‌های گیاهی و گیاهان علوفه‌ای یک‌ساله به طور کامل سوخت و خسارت دید.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد:  در حادثه‌ای دیگر که ساعت 16 بعدازظهر روز گذشته در مرتع روستای قلعه بهمن شهرستان بویین میاندشت روی داد، سه هکتار از مرتع و پوشش گیاهی علوفه‌ای را به آتش کشید که این حریق پس از دو ساعت و نیم تلاش نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و همکاری نیروهای محلی، اطفا شد.

وی ادامه داد:  بر اساس گزارش‌ها، علت هر دو حادثه بی‌احتیاطی و عوامل انسانی بوده که به دلیل وزش تندباد گسترش یافته است.

شیشه فروش گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، 48 مورد حریق در عرصه‌های مرتعی استان رخ داده که منجر به سوختن 163 هکتار از مراتع شده است. علت 95 درصد از این حوادث به عوامل انسانی نسبت داده شده است.

وی  با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر وقوع تندبادهای فصلی در هفته جاری، تاکید کرد که گردشگران، مسافران، کشاورزان، مرتع‌داران و ساکنین مجاور منابع طبیعی باید از روشن کردن آتش در مراتع و حاشیه جاده‌ها، رها کردن ته سیگار، کبریت، اشیاء صیقلی و بطری‌های آب معدنی و کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری کنند.

وی گفت:  همچنین کشاورزان و باغداران باید از آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و علوفه‌های کف باغات خودداری کنند. در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی، لازم است که سریعاً به یگان حفاظت از منابع طبیعی با شماره‌های 139 و 1504 و همچنین دستگاه‌های امدادی و مسئولین محلی اطلاع‌رسانی شده و در جهت کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شکد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان