توصیه‌ها حسین رضازاده به مبتلایان به دیابت

حسین رضازاده که مبتلا به دیابت نوع دو است به مبتلایان به این بیماری درباره تغذیه و ورزش توصیه می‌کند.

توصیه‌ها حسین رضازاده به مبتلایان به دیابت

اواخر اسفند سال گذشته بود که خبر بستری شدن حسین رضازاده، ٰقهرمان وزنه‌برداری جهان و المپیک منتشر شد. او همان زمان درباره دلیل بستری شدنش اعلام کرد: زشکان تشخیص دادند که به دلیل عفونت پا به خاطر دیابت برای درمان در بیمارستان بستری باشم. انگشت پایم را جراحی کردم و آنتی بیوتیک مصرف می‌کنم.

او که مجبور شد بیشتر از ده روز در بیمارستان تحت درمان و نظارت باشد، درباره علت بیماری‌اش به خبرآنلاین می‌گوید: قبل از المپیک پکن هم به دلیل همین بیماری دیابت نتوانستم اعزام شوم و این مشکل از همان دوره با من بود.

رضازاده ادامه می‌دهد: البته ما سابقه خانوادگی و ارثی داریم، هم و پدرم و هم 2 خواهرم این بیماری را داشتند و اصل آن ارثی است.

او درباره سایر دلایل می‌گوید: فشار و استرس مسابقات و وزنه که می‌زدیم هم تاثیر داشت. مثلا به من می‌گفتند شما که طلا را می‌گیری، رکورد را چند می‌زنی؟ آدم فشار و استرس می‌گرفت. کسانی که دیابت دارند باید از نظر غذایی خیلی رعایت کنند و ورزش جزو کارشان باشد.

او به بیماران مبتلا به دیابت توصیه می‌کند: درباره تغذیه باید براساس دستور و تجویز پزشک و درست و سالم غذا بخوریم، از توصیه‌ها مهم هم این است که مبتلایان به دیابت روزی نیم‌ساعت پیاده‌روی کنند و خود من هم روزی یک ساعت پیاده‌روی می‌کنم و وزنه می‌زنم. اگر رعایت کنیم بهتر می‌شویم و امیدوارم همه بیماران شفا پیدا کنند.

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان