شهرستانی‌ها برترین‌های کنکور را از تهرانی‌ها می‌گیرند؟

شهرستانی‌ها برترین‌های کنکور را از تهرانی‌ها می‌گیرند؟

شهرستانی‌ها برترین‌های کنکور را از تهرانی‌ها می‌گیرند؟

فرهاد طالبیان: امروز اسامی 40 نفر برتر کنکور اعلام شد. در گروه علوم تجربی 8 نفر از داوطلبان از شهرستان‌ها و دو نفر از تهران هستند و تنها داوطلب دختر در میان 10 نفر برتر از شهر بندرعباس است که رتبه نخست را از آن خود کرده است.

در گروه علوم ریاضی و فنی تمام 10 نفر برتر از بین پسران هستند و 4 نفر از شهر تهران و 6 نفر از سایر شهرهای کشور هستند و دو داوطلب از شهر تبریز در میان 10  نفر برتر قرار دارند.

همچنین در گروه علوم انسانی با بیشترین میزان 5 نفر از برگزیدگان اهل تهران هستند. در گروه آزمایشی هنر 5 داوطلب برتر همگی از میان دختران و از  شهرستان‌ها هستند و داوطلبی از تهران حضور ندارد. در گروه زبان نیز فقط یک داوطلب برتر اهل تهران است.

به این ترتیب در میان 40 نفر از برترین‌های کنکور سال 1403 در مجموع 12 نفر تهرانی هستند. این در حالی است که در کنکور سال 1402 از میان برگزیدگان، تعداد 16 تهرانی حضور داشتند که این آمار تعداد برگزیدگان تهرانی را در صدر برگزیدگان استان‌های دیگر قرار داد.

یکی از نکات جالب آمار برگزیدگان کنکور سال گذشته این بود که در گروه علوم ریاضی هر 10 برگزیده از میان داوطلبان مرد و در این گروه از 10 نفر 6 نفر تهرانی بودند.

در کنکور سال 1401 نیز تهرانی‌ها با 14 نفر در صدر نفرات برتر کنکور 1401 قرار گرفته بودند.

همچنین استان‌های تهران با 14 نفر، خراسان رضوی با 5 نفر و اصفهان با 4 نفر بیشترین نماینده را در فهرست برترین‌های کنکور سراسری 1400 در پنج گروه آزمایشی داشتند.

با این تفاسیر آمار تهرانی‌ها در فهرست 40 نفر از برگزیدگان کنکور هر سال نسبت به سال قبل در حال کاهش است و احتمال دارد این شهرستانی‌ها در سال‌های آینده جای تهرانی‌ها را در این فهرست تصاحب کنند.

البته شاید این موضوع از نکات برجسته دسترسی دانش‌آموزان شهرستانی به امکانات آموزشی و موفقیت در کنکور باشد. شاید هم تهرانی‌ها رغبت سابق را به کنکور از دست داده‌اند؟

4747

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان