نشانه های اسپرم ضعیف و علل ضعیف شدن اسپرم

با شناخت نشانه های اسپرم ضعیف شما می توانید اطلاعاتی خوب و مفید در این زمینه داشته باشید و در صورتی که با این مورد در پروسه باروری مواجه شدید می توانید به راحتی این مورد را شناسایی کرده و در نهایت برای درمان اقدام نمایید.

نشانه های اسپرم ضعیف و علل ضعیف شدن اسپرم

ضعیف شدن اسپرم ها می تواند نشانه ای از این باشد که شما یک مشکلی در بدن خود دارید و برای این که بتوانید این مورد را درمان کنید نیاز است تا بتوانید اطلاعاتی در این زمینه کسب کرده و علت هایی که منجر به ناباروری می شوند را بیابید. در واقع ضعف در اسپرم ها هستند که مانع از باروری می شوند و این مورد می تواند کاملا بی علت بوده و در نهایت هیچ چیزی ممکن است درون آزمایش های شما دیده نشود. معمولا افرادی که می خواهند پروسه باروری را طی کنند همان ابتدا باید آزمایش های لازم را انجام دهند در غیر این صورت امکان این که مدت های طولانی دچار اشتباهاتی در این زمینه شوید وجود دارد.

اهمیت اسپرم ضعیف

آشنایی با نشانه های اسپرم ضعیف

ضعیف بودن اسپرم ها نه تنها می تواند مشکلات باروری را پیش بیاورد بلکه می تواند مشکلاتی مانند کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ، نعوظ همراه با درد و ورم در غده بیضه ها، بیضه ها دارای غده و کاهش مو در صورت و بدن شود. این مورد ممکن است به دلیل تعادل نداشتن هورمون های مهم در بدن افراد باشد. باید این مورد را نیز در نظر بگیرید که بهترین راه برای شناسایی علت این مورد این است که آزمایش های لازم داده شود.

اسپرم ضعیف به معنای فقدان اسپرم در مایع منی نمی باشد و وجود 15 میلیون اسپرم در هر لیتر امری بسیار طبیعی می باشد و این مورد نشان از نرمال بودن اسپرم های شما دارد. کم تر از این میزان را می توان با نام عارضه ای به نام اسپرم ضعیف شناخت. در واقع اگر هیچ اسپرمی در مایع منی مشاهده نشود آزواسپرمی نام دارد و در این مورد معمولا هیچ اسپرمی وجود ندارد که باعث بارداری شود از این رو نیاز به اسپرم های اهدایی بری وقوع بارداری می باشد.

عارضه های ضعف در اسپرم ها

باید در نظر داشته باشید که پیدا کردن علت این که چرا اسپرم های شما ضعف دارند بسیار مهم می باشد و می تواند در روند درمانی کمک زیادی به شما داشته باشد و با این حال نیاز است تا در نظر بگیرید که این مورد می تواند عارضه هایی را نیز با خودش داشته باشد و باید این مورد را بدانید که اگر اسپرم ها ضعیف باشند باروری رخ نمی دهد و یا دیر تر از حالت عادی ایجاد خواهد شد. داشتن اسپرم های خوب و با کیفیت بالا می تواند به باروری کمک زیادی داشته باشد. اگر چنین نباشد پروسه باردار شدن سخت تر و دیر تر از حالت عادی رخ می دهد. کمبود اسپرم و یا ضعف در ان ها از علت های عدم موفقیت در بارداری می باشد. معمولا اگر این مورد به دلیل بیماری های زمینه ای نباشد با بهبود سبک زندگی و تغذیه خوب بهبود پیدا خواهد کرد.

نشانه های اسپرم ضعیف

علت های بروز اسپرم ضعیف در بدن مردان

ضعیف شدن اسپرم ها می تواند علت های متفاوتی را با خود داشته باشد و باید این مورد را در نظر بگیرید که شاخت علل این مورد می تواند تاثیرات خوبی بر روی درمان داشته باشد و شما با رفع این علل ها می توانید تا حدودی در باروری تاثیرات خوب و مثبتی داشته باشید.

عفونت ها

از مهم ترین علت هایی که منجر به ایجاد ضعف در اسپرم ها می شود می توان به عفونت ها اشاره داشت. باید این مورد را در نظر بگیرید که عفونت ها می تواند منجر به ایجاد التهاب های شدید شده و عوارض بسیار بدی و منفی را با خودش به همراه داشته باشد. بنابراین اگر در آزمایش های شما عفونتی دیده شد باید ابتدا این مورد را درمان کرده و بعد از این که اسپرم های خود را تقویت کردید برای بارداری اقدام نمایید.

واریکاسول

از دیگر علت های نشانه های اسپرم ضعیف بیماری واریکاسول می باشد. در واقع این بیماری به دلیل بروز ورم در یکی از رگ های آلت تناسلی می باشد و این رگ ها در بیضه ها هستند و تاثیرات بسیار بالایی بر روی باروری دارند. اگر چه که هنوز به صورت دقیق رابطه این مورد با ناباروری مشاهده نشده است ولی باز هم شواهدی مبنی بر تاثیر این مورد بر باروی نیز دیده شده است و نشان داده اند که اگر فردی دارای این بیماری باشد امکان دیده شدن اسپرم درون مایع منی بسیار کم تر از حالت عادی خواهد بود.

اختلالات نعوظ

باید بدانید که داشتن نعوظ عادی برای داشتن روابط الزامی می باشد و باید این مورد را در نظر بگیرید که نعوظ همان سفتی در آلت تناسلی مردانه می باشد و بخش هایی که باید برای این مورد با یک دیگر همکاری داشته باشند مغز، هورمون ها، احساسات و اعصاب می باشند. اگر اسپرم های شما ضعیف باشند و یا مشکلی در این میان وجود داشته باشد باید در نظر داشته باشید که دیر یا زود این مشکل برای شما نیز ایجاد خواهد شد.

دلیل ضعف در اسپرم ها

عدم تعادل هورمونی

هورمون ها برای تولید اسپرم ها ضروری می باشند و اگر این موارد در بدن دارای تعادل نباشد امکان بروز نشانه های اسپرم ضعیف نیز وجود دارد و باید بدانید که کیفیت اسپرم های شما نیز در این زمینه به شدت کم تر خواهد شد.

تومور ها و انواعی از سرطان ها

باید در نظر داشته باشید که سرطان ها و تومور ها می توانند روی غده هیپوفیز تاثیرات بد و منفی داشت باشند و شیمی درمانی و یا رادیوتراپی می تواند روی اسپرم ها تاثیراتی داشته باشد و منجر به ضعف شدید در افراد خواهد شد.

نقص در انتقال اسپرم

انتقال اسپرم ها در بدن با لوله های خاصی انجام می شود و باید بدانید که جراحی ها و عفونت ها، ضرب دیدن و یا مشکلات شدید شکمی می تواند تاثیرات بدی را روی این مورد داشته باشد و سلامت این لوله ها را درگیر کرده و در نهایت اسپرم ها به درستی در بدن مردان انتقال پیدا نخواهند کرد.

تحرک اسپرم ها

برای این که حرکت اسپرم ها رو به جلو و با سرعت کافی باشد و بتوانید برای لقاح اقدام کنید باید در نظر داشته باشید که اگر حدودا 40 درصد از اسپرم های شما کامل و بدون نقص باشند کافی خواهد بود و معمولا در این میان بارداری رخ خواهد داد.

حرکت اسپرم ها چگونه است؟

شکل اسپرم ها

داشتن شکل بیضی در اسپرم ها به همراه یک دم الزامی می باشد و ین بدین معنا خواهد بود که اسپرم های شما دارای اشکال طبیعی هستند. شکل طبیعی داشتن اسپرم ها برای باروری تاثیراتی دارد و مواد مخدر و انواعی از بیماری ها و … می تواند تاثیرات زیادی بر باروری داشته باشد.

مشکلات اسپرم ضعیف داشتن

این که اسپرم های شما ضعیف باشند اول از همه بر روی باروری تاثیر دارد و می تواند این پروسه را بسیار طولانی تر نماید. مشکلات مرتبط با ضعف در اسپرم ها به کیفیت و کمیت اسپرم ها محدود خواهد شد و یک سری اختلالات دیگر را شامل می شود و این اختلال ها عبارت اند از :

کم بودن تعداد اسپرم ها

  • مشکلات مرتبط با تحریک و سرعت اسپرم ها
  • بد شکل بودن اسپرم ها
  • غلظت شدید اسپرم ها
  • آزواسپرمی و صفر بودن اسپرم ها

عفونت ها و ضعف شدید در اسپرم

اگر از این مطلب رضایت داشتید و با نشانه های اسپرم ضعیف آشنا شدید در ادامه شما می توانید یک سری اطلاعات دیگری در مورد درمان کیست پروستات  و بیماری نکروز و اسپرمی نیز مشاهده نمایید و برای این کار کافی است تا از لینک های داده شده در این زمینه استفاده کرده تا بتوانید وارد صفحات مربوطه شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان