ببینید ؛ حضور روسیه در مذاکرات برجامی به نفع ایران است؟

در حالی که جهان به ویژه اتمسفر ۱+۵ با شرایط جدیدی مواجه است، این سوال پیش می‌آید که این تغییرات چقدر میتواند به نفع ما باشد؟ کوروش احمدی، دیپلمات معتقد است که بد نیست به این نکته توجه کنیم که اساسا ترکیب ۱+۵ برای مذاکرات به نفع ما است یا نه؟

به گزارش خبرآنلاین کوروش احمدی در مورد اینکه شرایط فعلی تا چه حد با سال 2015 متفاوت است و چنین شرایطی چگونه می تواند برای ایران زیان بار باشد گفت: ما با شرایط متفاوتی از 2013 تا 2015 که برجام مذاکره می‌شد هستیم. اما در 2014 روسیه به شبه جزیره کریمه حمله کرد و آن‌ را تصرف کرد. در اوج مذاکرات برجام. غربی ها هم عکس العمل هایی نشان دادند اما هم امریکا و هم روسیه گفتند که این مساله نباید روی موضوع مذاکرات برجام تاثیر بگذارد.

روسیه در جریان مذاکرات اولویت های ملی خودش را داشت که آقای ظریف در موردش صحبت کرده و گفت که اتفاقا این موضع مسایلی هم ایجاد کرد.

وی در خصوص اینکه آیا بودن روس ها در مذاکرات ایران و کشورهای غربی لازم است گفت: روس‌ها متوجه هستند که اگر برای برداشتن تحریم‌ها از هر نوع مشکلی ایجاد کنند این ریسک را دارند که از مذاکرات حذف شوند. البته موقعیت سیاسی خیلی خوبی در ایران دارند و روابط سیاسی خوبی با کل مجموعه دارند.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان