دریافت ۷۴۴ سروده در دبیرخانه چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت اردل

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: با پایان یافتن مهلت ارسال آثار، ۷۴۴ سروده از ۲۴۲ شاعر در دبیرخانه این جشنواره دریافت شد.

دریافت 744 سروده در دبیرخانه چهاردهمین جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت اردل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، پیام احمدی افزود: برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره شعر منطقه‌ای تمـداربیـت در سال 1403 پس از پنج سال وقفه با همکاری قرارگاه فرهنگی، هنری و رسانه‌ای شهید آوینی انجام شد که استقبال شاعران از این رویداد ادبی در مقایسه با دوره قبل با رشد قابل قبولی مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 744 اثر دریافت شده در دبیرخانه تمـداربیـت چهاردهم، 144 اثر به دلیل آنکه به گویش لری سروده نشده، امکان حضور در بخش داوری را از دست داده است، تصریح کرد: در حال حاضر 600 سروده از شاعران استان‌های اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، همدان و البرز با پذیرش در دبیرخانه در مرحله داوری قرار دارد.

احمدی یادآور شد: از 600 اثر پذیرفته شده در دبیرخانه، 400 اثر متقاضی شرکت در بخش آزاد است و 200 سروده هم در بخش آیینی جشنواره مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری به داوری آثار جشنواره شعر تمـداربیـت در 2 رده سنی زیر 30 سال و بالای 30 سال هم اشاره کرد و گفت: 130 شاعر شرکت‌کننده در چهاردهمین دوره این جشنواره، افراد بالای 30 سال هستند و 67 شاعر هم سن‌شان زیر 30 سال است.

احمدی در ادامه با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در حوزه فرهنگ و هنر استان‌های زاگرس نشین، پیشتاز است و برخی رویدادهای منطقه‌ای مانند شاهنامه‌خوانی و نقالی لردگان، موسیقی زاگرس‌نشینان بروجن و تمـداربیـت اردل با سابقه برگزاری بیش از 15 دوره توانسته است این جایگاه را تثبیت کند، گفت: فراهم شدن شرایط لازم برای تقویت این جایگاه فرهنگی از اولویت‌های کاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شمار می‌شود.

وی اظهار داشت: برخی رویدادهای هنری و فرهنگی باسابقه استان به عنوان بخشی از هویت شهری نیز شناخته می‌شوند و برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی آن‌ها می‌تواند به تثبیت هویت فرهنگی و هنری منطقه منجر شود.

احمدی مواهب طبیعی و جغرافیای انسانی شهرستان اردل را سرمایه‌ای ارزشمند برای طرح‌ریزی برنامه‌های مختلف هنری و ادبی دانست و افزود: امید است با فراهم شدن شرایط برای گسترش دامنه اجرایی جشنواره تمـداربیـت در مناطق مختلف این شهرستان، این رویداد بتواند در نوع خود به ارتقای جایگاه استان میان استان‌های زاگرس نشین کمک کند.

گفتنی است، سیزدهمین دوره جشنواره شعر گویشی تمـداربیـت، مرداد 1398 با حضور 139 شاعر از 9 استان زاگرس نشین در اردل برگزار شد.

این جشنواره امسال با همکاری قرارگاه شهید آوینی و با یادبود مرحوم داراب افسر بختیاری 15 شهریور 1403 به میزبانی این شهر برگزار می‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان