دعوای ماسک و قاضی برزیلی بالا گرفت / توییتر فیلتر شد

ایلان ماسک زیر بار معرفی نماینده قانونی در برزیل نرفت و در نتیجه سرانجام شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در برزیل فیلتر شد.

دعوای ماسک و قاضی برزیلی بالا گرفت / توییتر فیلتر شد

به گزارش خبرآنلاین، الکساندر دی‌مورائس قاضی برزیلی دستور «تعلیق سریع و کامل» فعالیت شبکه اجتماعی ایکس در برزیل را صادر کرد. این تعلیق تا زمان تبعیت ایکس از دستور قضایی صادر شده برای معرفی نماینده قانونی در برزیل پابرجا خواهد بود.

جنجالی که به فیلتر شدن ایکس انجامید از چند ماه پیش و در پی درخواست یک دادگاه برزیلی برای مسدود شدن چند حساب کاربری در برزیل بالا گرفت. این حساب‌های کاربری متهم به پخش اطلاعات نادرست شده بودند. بسیاری از این حساب‌های کاربری هواداران بولسونارو رییس‌جمهور سابق برزیل بودند.

ایلان ماسک مالک توییتر در مقابل دستور دادگاه برزیلی موضع تندی گرفت و گفت:‌ «آزادی بیان سنگ بنای دموکراسی است و یک شبه قاضی در برزیل که با رای مردم انتخاب نشده در حال نابود کردن آن برای مقاصد سیاسی است.»

ضریب نفوذ شبکه اجتماعی ایکس در برزیل بالا است و بر اساس آمار موجود حداقل 20 میلیون کاربر در این کشور 200 میلیون نفری دارد.

شبکه اجتماعی ایکس اوایل ماه جاری دفتر خود را در برزیل بست و اعلام کرد که نماینده‌ قانونی‌اش در این کشور تهدید به بازداشت شده است.

قاضی به اپل و گوگل هم 5 روز فرصت داده است که اپلیکیشن ایکس را از فروشگاه‌های نرم‌افزاری خود پاک کنند.

بر اساس حکم این قاضی کسب‌وکارهایی که پس از ممنوعیت در این شبکه اجتماعی فعال بمانند با جریمه نقدی روبه‌رو خواهند شد. این ممنوعیت تا زمان معرفی نماینده قانونی ایکس در برزیل پابرجا خواهد ماند.

البته شبکه اجتماعی ایکس پیش از این اعلام کرده بود که از این حکم تبعیت نخواهد کرد.

منبع:‌ بی‌بی‌سی

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان