فرمانده صهیونیست فریبکاری نتانیاهو را درباره محور فیلادلفیا فاش کرد

فرمانده سابق تیپ ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه اعلام کرد نتانیاهو اهمیت محور فیلادلفیا را پررنگ می‌کند تا بر عدم دستیابی به توافق تبادل اسرای غزه سرپوش بگذارد.

فرمانده صهیونیست فریبکاری نتانیاهو را درباره محور فیلادلفیا فاش کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا «یسرائیل زیو» فرمانده سابق تیپ نظامی رژیم صهیونیستی در غزه در یادداشتی در وبگاه شبکه 12 رژیم صهیونیستی نوشت توضیحات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درمورد تعهدش بر طولانی کردن جنگ غزه، او را ملزم می‌کند که در اهمیت حضور نیروهای ارتش در محور فیلادلفیا اغراق کند. در حالی که به خصوص پس از برچیده شدن حماس و عقب انداختن آن به 30 سال پیش، هیچ نیازی به حفظ امنیت در فیلادلفیا وجود ندارد.

شدت جنگ سیاسی میان گروه‌های مختلف رژیم صهیونیستی میان کسانی که خواهان دستیابی به توافق تبادل اسرا و آزادی گروگان‌های صهیونیستی هستند و مقامات تندرو که خواهان طولانی کردن جنگ غزه و عدم عقب‌نشینی از نوار غزه هستند، شدت گرفته است.

محور فیلادلفیا 

ژنرال بازنشسته صهیونیستی با بیان اینکه مسؤولیت محور فیلادلفیا را به عنوان فرمانده لشکر غزه بر عهده داشت، می‌گوید هیچ اهمیتی در ادامه حضور ارتش در این محور آن هم پس از 11 ماه جنگ نمی‌بیند. او می‌افزاید تیپ تحت فرماندهی‌اش جلوی حتی یک قاچاق سلاح از طریق فیلادلفیا را در طول 3 سال نگرفته و تنها برخی تونل‌های فردی را که کشف کرد، منهدم کرد.

زیو معتقد است هدف نتانیاهو از اغراق در مورد اهمیت محور فیلادلفیا در درجه اول سرپوش نهادن بر تصمیمش درمورد عدم اجرای توافقی است که موجب آزادی اسرای صهیونیستی می‌شود در حالی که در طول 9 ماه اول جنگ غزه، محور فیلادلفیا نادیده گرفته شد و به عنوان بخشی از اهداف جنگ مطرح نشد. 

وی افزود سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی ناگهان روی حضور در این محور اصرار کرد چون انعقاد توافق آزادی اسرا، جنگ را خیلی زودتر از زمان مورد نیاز نتانیاهو تمام می‌کند. منافع شخصی نتانیاهو با نیاز امنیتی رژیم صهیونیستی مغایرت دارد. با وجود اهمیت عقب‌نشینی از نوار غزه و تمرکز روی میادین نبرد دیگر، نتانیاهو به دلایل شخصی ترجیح می‌دهد در غزه بماند و جنگ را طولانی کند.

افسر سابق رژیم صهیونیستی معتقد است تداوم جنگ غزه دیگر پس از برچیدن حماس که برای بازسازی به یک دهه کامل نیاز دارد، چندان مهم نیست.

آیا محور فیلادلفیا تهدیدی برای صلح مصر با رژیم صهیونیستی است؟

زیو، نتانیاهو را به بی‌احساسی و عدم انسانیت در گفت‌وگویش با خانواده‌های اسرای صهیونیستی متهم کرد که طبق گزارش‌ها، به آنها گفته بود غزه خطر فزاینده و یک تهدید وجودی است در حالی که اصلا چنین نیست و امروز پس از 11 ماه جنگ، غزه هیچ خطر وجودی برای تل‌آویو ندارد.

وی تاکید کرد حضور ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، ارتش را در وضعیت اشغالگر قرار می‌دهد و به دلیل وجود نارنجک و تک‌تیراندازها خطر مفقود شدن سربازان هم وجود دارد. تنها در هفته جاری به خاطر همین نارنجک و تک‌تیراندازها 10 سرباز کشته شدند و این رقم افزایش خواهد یافت اتفاقی که از 18 سال پیش در لبنان می‌افتد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان