پیام هشدارآمیز شولتس به مهاجران افغان: اخراجتان می‌کنیم

اخراج شهروندان افغانستان از خاک آلمان یک هفته پس از حمله مرگبار با چاقو در شهر زولینگن انجام شد که سه نفر کشته و هشت زخمی بر جا گذاشت.

پیام هشدارآمیز شولتس به مهاجران افغان: اخراجتان می‌کنیم

به گزارش خبرآنلاین به نقل از یورونیوز، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، بازگشت 28 شهروند افغان به افغانستان را «نشانه روشنِ» در امان نبودن مجرمان خارجی از صدور حکم ترک خاک و اخراج از کشورش عنوان کرد.

سخنگوی دولت آلمان روز جمعه و بدون ارائه جزئیاتی اعلام کرد که 28 تبعه افغانستان که جملگی «مجرمان محکوم شده» بودند، از خاک آلمان اخراج شده و به افغانستان مسترد شده‌اند.

 شولتس گفت: «ما بدون این که زیاد در مورد آن صحبت کنیم، این کار را با دقت بالایی به پیش بردیم. اساسا چنین پروژه‌هایی تنها در صورتی موفق می‌شود که همزمان با تلاش بسیار، دقت و احتیاط نیز چاشنی آن باشد.»

صدر اعظم آلمان سپس از تمامی افرادی که در انجام این پروژه دخیل بودند، تشکر کرد و تاکید کرد که اخراج مجرمان خارجی از خاک آلمان ادامه خواهد یافت.

این نخستین بار پس از سلطه طالبان بر افغانستان بود که آلمان اقدام به اخراج اتباع افغانستانی کرد. هر چند آلمان رابطه دیپلماتیکی با این گروه ندارد ولی با توسل به کانال‌های ارتباطی این اخراج را به سامان رساند.

نانسی فائزر، وزیر کشور آلمان نیز با دفاع از اخراج 28 تبعه افغانستان تاکید کرد که این اخراج‌ها به دلیل بروز مساله امنیتی برای آلمان ترتیب داده شده است.

یک هفته پیش، پناهجوی سوری که نام او عیسی الح اعلام شده، در شهر زولینگن به شهروندان عادی حمله کرد و 3 نفر از آنان را با ضربات چاقو کشت و هشت نفر دیگر را زخمی کرد.

مطابق اعلام مقام‌های آلمانی، قرار بود او سال گذشته به بلغارستان تبعید شود اما برای گزیر از تبعید خود را مخفی کرده بود.

او به اتهام قتل و عضویت در یک سازمان تروریستی دستگیر شد. در همین حال، گروه داعش مسئولیت حمله جمعه گذشته بر عهده گرفت و اعلام کرد که فرد مهاجم قصد داشته انتقام خون فلسطینی‌ها را بگیرد.

در ماه ژوئن، صدراعظم آلمان بلافاصله پس از حمله مرگبار یک شهروند افغان به یک افسر پلیس، وعده داد که استرداد مجرمان افغان و سوری آغاز خواهد شد.

311311

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان