نخستین طلای ایران در پارالمپیک؛ رکورد تاریخی زن ایرانی

ساره جوانمردی در سومین روز پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران نام خود را به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد.

نخستین طلای ایران در پارالمپیک؛ رکورد تاریخی زن ایرانی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در ادامه رقابت‌های پاراتیراندازی بازی‌های پارالمپیک پاریس 2024، مسابقات فینال ماده 10 متر P2 زنان در مرکز شتقو برگزار شد و ساره جوانمردی ضمن کسب نخستین مدال طلای کاروان فرزندان ایران نام خود را با کسب  4 مدال طلا و یک برنز در ادوار پارالمپیک به عنوان پرافتخارترین بانوی ورزش توان‌یابان ثبت کرد.

در این ماده ساره جوانمردی از ایران به مصاف حریفان رفت و برای کسب مدال با 7 پاراتیرانداز رقابت کرد. جوانمردی در فینال رقابتی نزدیک و نفسگیر با آیسل اوزجان پارتیرانداز ترکیه‌ای داشت و در اغلب راندهای مسابقه حریف ترکیه‌ای در صدر جدول ایستاده بود، اما در نهایت جوانمردی در راندهای پایانی از حریف پیشی گرفت و توانست با 236.8 امتیاز قهرمان شده و مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

این نخستین طلای کاروان فرزندان ایران در بازی‌های پارالمپیک پاریس بود و جوانمردی موفق شد در سه دوره المپیک 2016 ریو ( 2 مدال طلا)، 2020 توکیو، 2024 پاریس مدال طلا کسب کند. جوانمردی در المپیک 2012 لندن نیز به مدال برنز رسیده بود در این رقابت آیسل اوزجان به نقره رسید و روبینا فرانسیس از هند سوم شد.

258 258

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان