تجلیل از ۱۰ تعاونی برتر استانی در هفته دولت

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت : ۱۰ تعاونی برتر و نمونه استان در هفته تعاون و در نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر معرفی و تجلیل می شوند .

تجلیل از 10 تعاونی برتر استانی در هفته دولت

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، سید فرهاد ناصری نیا  با بیان اینکه موثرترین عامل توسعه استان وایجاد اشتغال ارتقاء فرهنگ کار و ترویج فرهنگ تعاون و کار گروهی در بین جوانان است گفت  : با بستر سازی و ایجاد تغییرات بنیادین در نگرش افراد به مقوله کار و کارآفرینی می توان مسائل اقتصادی و اجتماعی موجود را نظیر نرخ بالای بیکاری ، وضعیت معیشتی مردم ، جایگاه و سهم استان در درآمد و تولید ملی و آسیب هی اجتماعی را بهبود داده و در نهایت شاهد رشد و توسعه اقبصادی ، اجتماعی و فرهنگی شد  که این مهم با تقویت و ترویج تعاون امکان پذیر است .

وی به فرایند برگزاری نوزدهمین جشنواره تعاونی های برتر استان اشاره کرد و افزود جشنواره تعاونی های برتر با هدف ترویج فرهنگ تعاون، کار گروهی و استفاده از خرد جمعی ، معرفی و تجلیل از الگوه های موفق حوزه تعاون در دو سطح استانی و ملی برگزار می گردد که امسال نیز در هفته تعاون جشنواره استانی در لرستان با معرفی برترین های تعاون برگزار می شود .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان بیان کرد : امسال نیز با فرخوان و اطلاع رسانی به واحدها و شرکت های تعاونی در سطح استان ، ثبت نام در نوزدهمین  جشنواره  تعاونی های برتر در خردادماه بصورت الکترونیکی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون انجام شد و در این فرایند تعداد 249 شرکت تعاونی با 19 گرایش بخش تعاون  ثبت نام کردند .

ناصری نیا تصریح کرد : مهمترین شاخصهای کمی مورد نظر در انتخاب تعاونیهای این جشنواره میزان مشارکت اعضا  درسرمایه گذاری ، عضویت در مجامع و اتحادیه ها ،رتوانمند سازی و آموزش، صادرات و رشد اشتغال و ... میباشد.

وی اظهار داشت : پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان و حضور در واحدهای مرتبط و بررسی شاخصهای مربوطه  و همنچنین بق شرایط  و شاخص های کمی و کیفی در نهایت از تعادا ثبت نام شده در سامانه جامع تعاون ، تعداد 10 شرکت تعاونی در 10 گرایش مختلف بعنوان تعاونی برتر استانی توسط  کارگروه اجرائی جشنواره انتخاب و جهت تایید نهائی به وزارت تعاون ارسال شده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان حمایت از تعاونی ها را اولویت وزارت متبوع و دولت عنوان کرد و افزود : پایداری و ایجاد اشتغال یکی مهم‌ترین زمینه‌های تحقق اقتصاد تعاونی ها با استفاده از سرمایه های مردمی و حمایت های دولت است و شرکتهای تعاونی مهمترین بخش اقتصادی برای تحقق این موضوع مهم می باشند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان