قطعی برق ۱۰ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد کرده است

نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس گفت: قطعی برق ۱۰ هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد کرده است.

قطعی برق 10 هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد کرده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ عبدالحسین همتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مسائل و مشکلات بخش یزدان آباد با مسئولان این بخش دیدار و گفت و گو کرد.

وی  به بحث قطعی برق اشاره کرد و افزود: کشور با موج عجیب گرمای طولانی مواجه شد که این موج گرما در تمام کشور بیش از یک ماه بود و 29 بار رکورد مصرف برق کشور را شکست.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس  تصریح کرد: اوایل با قطع برق کشاورزی و صنایع کار کردند؛ ولی گرما که طولانی مدت شد، مجبور شدند سراغ خانه‌ها بروند.

او اظهار کرد:  به طور معمول حدود 11 هزار مگاوات ساعت برق از سوی نیروگاه‌های برق آبی کشور تولید می‌شود که با مصرف زیاد آب در این مدت به 2700 مگاوات رسید.

همتی گفت : قطعی برق 10 هزار میلیارد تومانی به بخش کشاورزی استان کرمان خسارت وارد کرده است.

وی افزود: طبق هماهنگی با مدیرکل برق شمال استان، مقرر شد، هر روز 2 ساعت و با اعلام قبلی برق قطع شود.

همتی بیان داشت: با حل مشکل برق بسیاری از مشکلات رفع می شوند و با تکمیل نیروگاه مهتاب و تولید نیروگاه‌های خورشیدی، امیدواریم شاهد این وضع قطعی برق نباشیم.

نماینده مردم شهرستان های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع برق و خاموشی موتور پمپ ها، باعث پوکی محصول پسته می شود و به کشاورزان ضرر رسانده است.

همتی اعلام کرد: هر سال مصرف برق زیاد می شود و تولید هم زیاد می شود، ولی مصرف بیش از تولید رشد دارد.

او گفت : درحال حاضر دنبال سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در پنل‌های خورشیدی هستیم.

وی در بحث قیمت پسته نیز اظهار کرد : تولید پسته در آمریکا زیاد شده و بدین ترتیب قیمت جهانی پسته پایین آمده است؛ همچنین رفع تعهدات ارزی کشاورزی نیز باعث کاهش قیمت پسته شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان