فرمانده ارشد پدافند هوایی: رصد منطقه و کشور نفوذ پهپاد و هواپیمای بیگانه را غیرممکن کرده است/ فرود آوردن هواپیمای ریگی با محوریت پدافند هوایی بود

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌ غرب کشور گفت: در پدافند هوایی، صلح و جنگ معنی ندارد و ۲۴ ساعته مرزهای هوایی منطقه رصد و پایش می‌شوند.

فرمانده ارشد پدافند هوایی: رصد منطقه و کشور نفوذ پهپاد و هواپیمای بیگانه را غیرممکن کرده است/ فرود آوردن هواپیمای ریگی با محوریت پدافند هوایی بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیر سرتیپ عباس عظیمی امروز (10 شهریور ماه) در نشستی خبری به‌مناسبت روز  پدافند هوایی، اظهار کرد: 10 شهریور ماه سال 1348 پدافند هوایی شکل گرفت، مأموریت پدافند هوایی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار محدود بود و مأموریت داشت از آسمان پایگاه‌های شکاری و فرودگاه‌ها محافظت کند، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی، پدافند هوایی سامانه‌های پدافندی خود را اطراف شهرهای بزرگ، اسکله‌ها و مراکز نفتی مستقر و امنیت آن‌ها را ایجاد کرد و با دلاورمردی پدافندیان، مأموریت‌های گسترده‌ای را به سرانجام رساندند.

بنابر روایت ایسنا، وی ادامه داد: در طول هشت سال دفاع مقدس شاهد تعطیل شدن یک روزه فرودگاه‌های کشور و لغو پروازهای مسئولان نبودیم، بیش از 148 هزار عملیات کشف و شناسایی که قصد تهاجم به کشور را داشتند، انجام شد و 24 هزار 863 حملات هوایی و تهاجمات رژیم بعثی توسط پدافندیان قهرمان خنثی شد.

او گفت: پس از هشت سال دفاع مقدس، تجربه گرفتن از جنگ تحمیلی اهمیت پدافند هوایی مشخص شد و با توجه به تهدیدهایی که جمهوری اسلامی ایران با آن‌ها مواجه بود، این اهمیت دوچندان شد.

عظیمی بیان کرد: تغییر ماهیت تهدیدات زمینی به تهدید هوایی و آبی لزوم اهمیت پدافند هوایی را بیشتر کرد.

وی اظهار کرد: نیروی مقتدر پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت، کشور را به 9 قسمت تقسیم کرده است که منطقه پدافندی شمال غرب یکی از آن‌هاست و به‌دلیل اینکه آسمان منطقه شمال غرب دروازه هوایی کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و در 24 ساعت شبانه‌روزی شاهد رصد 800 تا 1200 فروند هواپیما هستیم و قرار گرفتن در مرز همسایگی چهار کشور و فعالیت‌های کشورهای فرا منطقه‌ای و رژیم صهیونیستی اهمیت بسیاری دارد.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال غرب کشور با بیان اینکه وسعت ماموریت منطقه پدافند شمال غرب کشور برابر با یک‌پنجم مساحت کشور است، تاکید کرد: نیروی مقتدر پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران، نیروی جوان است؛ اما با وجود اینکه فقط 16 سال از تاسیس آن می‌گذرد ظرفیت‌های خود را به تمام جهان نشان داده است.

وی گفت: کشف و شناسایی و فرو نشاندن هواپیمای تروریستی عبدالمالک ریگی با محوریت پدافند هوایی، انهدام هواپیماهای جاسوسی بدون سرنشین، برخورد قاطعانه با جنگنده‌ها، تامین امنیت هوایی اجلاس کشورهای غیرمتعهد برخلاف اعلام ناامن بودن کشور، هماهنگی کامل وموثر در وعده‌ی صادق و ... از جمله اقدامات پدافند هوایی شمال غرب کشور بوده است.

وی با بیان اینکه پدافند هوایی تنها نیرویی است که بالاترین تعامل با صنعت را دارد، ادامه داد: نهضت قطعه‌سازی و تأمین نیازمندی‌های داخلی با اتکا به نیروهای متخصص خود در چند سال اخیر در حوزه پدافندی، توانست سامانه‌ها و تجهیزات مورد نیاز خود را طراحی کند که بازسازی رادارها با تکنولوژی روز، طراحی و ساخت انواع سامانه‌های شنود الکترونیکی، طراحی بومی سامانه موشکی مجید، ارتقای جایگاه علمی دانشگاه پدافند هوایی با نام خاتم الانبیا (ص)، طراحی و تولید سامانه موشکی شاهین، یا زهرا 3، دزفول، مجید و قادر و… از این جمله است.

عظیمی اظهار کرد: رصد شبانه‌روزی آسمان‌ منطقه و کشور توسط پدافند هوایی کشور نفوذ هرگونه پهپاد و هواپیمای بیگانه‌ای به کشور را غیرممکن کرده است.

وی گفت: منطقه پدافند شمال غرب کشور در کنار وظایف اصلی خود در کمک‌های خیرانه نیز با ارگان‌های دولتی مانند کمیته‌ امداد و هلال احمر همکاری می‌کند.

29219

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان