جزییات زمان آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس در سال جاری اظهار کرد: مطابق قانون آموزش کشور مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس اول مهر است و تقویم زمان حضور برای نوآموزان اعلام می‌شود.

جزییات زمان آغاز سال تحصیلی 1403

به گزارش خبرآنلاین،علی فرهادی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره زمان بازگشایی مدارس در سال جاری اظهار کرد: مطابق قانون آموزش کشور مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، زمان بازگشایی مدارس اول مهر است و تقویم زمان حضور برای نوآموزان اعلام می‌شود.

ایرنا در خبری نوشت: وی افزود: امسال برای بازگشایی مدارس مشکلی نداریم.

رابطه تاثیر 50 درصدی معدل در کنکور و نمرات امتحانات نهایی

همچنین، تاثیر 50 درصدی نمرات امتحانات نهایی در ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عاملی شده که دانش‌آموزان آزمون خردادماه را جدی‌تر بگیرند و با توجه به گستردگی جمعیت و تعداد دروس، نظرات متفاوتی در سخت یا آسان بودن سوالات دارند.

بسیاری از دانش‌آموزان معتقدند سوالات امتحانات نهایی بسیار دشوارتر از سطح تدریس معلم است و بنابراین نمی‌توانند نمرات قابل قبولی را در این آزمون‌ها کسب کنند.
سخنگوی آموزش و پرورش درباره کاهش معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم در امتحانات نهایی اظهار کرد: آزمون‌های نهایی از کیفیت و برابری برخوردار است و تاثیر این آزمون‌ها هم در کنکور سراسری برای همه دانش‌آموزان یکسان خواهد بود.

با امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم

فرهادی افزود: با برگزاری امتحانات نهایی به عدالت آموزشی نزدیک می‌شویم. دانش‌آموزی که در طول سال تحصیلی تلاش کند، می‌تواند وارد دانشگاه شود و همه‌اش به کنکور ختم نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سال‌های اول اجرای امتحانات نهایی است، شاید دانش‌آموزان به مرور خود را با این آزمون‌ها تطبیق دهند و تلاش بیشتری کنند.

تاثیر تراکم دانش‌آموزان کلاس و آموزش و معلمان در نمرات امتحانات نهایی

فرهادی عنوان کرد: مصوبه برگزاری امتحانات نهایی ناظر به قانون، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و پژوهش است که آرام رام کنکور حذف و استرس از دانش‌آموزان گرفته شود و دانش‌آموز در طول سال تحصیلی درس بخواند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نوع تدریس و شرایط مدرسه در نمرات امتحانات نهایی تاثیرگذار است یا خیر، گفت: بی‌شک تراکم دانش‌آموزان کلاس و آموزش و معلمان دخیل است، اما باید برگزاری امتحانات نهایی را شروع می‌کردیم.


 

233217

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان