رتبه یک کنکور تجربی: از تلگرام متوجه رتبه‌ام شدم/ کسانی‌که مهاجرت می‌کنند را قضاوت نمی‌کنم/ تاثیر قطعی معدل کنکور را سخت کرده/فوتبالی نیستم

رتبه یک کنکور تجربی در گفت‌وگو با خبرآنلاین: « اینکه هر جلسه امتحان نهایی عملا برای ما معنی کنکور داشت و متحمل استرس شدیم. به نظر من تاثیر قطعی معدل در نتایج شرایط را سخت کرده، به نظرم این روش واقعا در حق بچه پانزده ساله‌ای که باید امتحان نهایی دوره دهم یازدهم و دوازدهم را بدهد اجحاف است.»

رتبه یک کنکور تجربی: از تلگرام متوجه رتبه‌ام شدم/ کسانی‌که مهاجرت می‌کنند را قضاوت نمی‌کنم/ تاثیر قطعی معدل کنکور را سخت کرده/فوتبالی نیستم

به گزارش خبرآنلاین، نتایج آزمون سراسری اعلام شده است، کنکوری که در آن تعداد زیادی از دانش‌آموزان تلاش می‌کنند به اهداف تحصیلی خود برسند، برخی هم در این آزمون به سبب تلاشی که داشتند نفرات برتر می‌شوند، درست مانند صبا معصوم‌نیا، او از بندرعباس نفر اول کنکور تجربی شده است، خودش می‌گوید روزی سیزده ساعت درس می‌خوانده و حالا قصد دارد رشته پزشکی در دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کند. 

در این گفت‌وگو از او درباره ایده مهاجرت، علایق ورزشی و موارد دیگر پرسیدیم، متن گفت‌وگو در ادامه آمده است. 

نتایج کنکور را کسی به شما گفت یا خودتان متوجه شدید؟

خودم متوجه شدم.

از چه طریقی؟

از شبکه‌های اجتماعی متوجه شدم.

از کدام شبکه اجتماعی؟

از تلگرام متوجه شدم.

حدس می‌زدید که رتبه یک شوید؟

فکر می‌کردم که تک رقمی شوم اما به رتبه یک شدن اصلاً فکر نمی‌کردم.

آن لحظه چه احساسی داشتید؟ 

خیلی شکه شدم، چون واقعاً انتظار رتبه یک نداشتم، برای همین برام خیلی خوشحال کننده بود.

در روز چند ساعت درس می‌خواندید؟

در پایه دوازدهم به‌طور متوسط روزی 13 ساعت. 

رتبه یک کنکور تجربی: از تلگرام متوجه رتبه‌ام شدم/ کسانی‌که مهاجرت می‌کنند را قضاوت نمی‌کنم/ تاثیر قطعی معدل کنکور را سخت کرده/فوتبالی نیستم

در مسیر آماده شدن برای کنکور از کتاب‌های کمک آموزشی یا کلاس‌های کنکور هم استفاده کردید؟ 

باتوجه به عکسی که از من منتشر شده از کتاب‌های کمک درسی که استفاده کردم(باخنده)، در پایه دوازدهم هم برای دو سه درس از کلاس‌های کنکور استفاده کردم. 

دوره متوسطه را در چه نوع مدرسه‌ای درس خواندید؟ 

در متوسطه اول مدرسه عادی بودم اما در دوره متوسطه دوم در مدارس سمپاد بودم. 

با رتبه‌ای که دارید دست شما برای انتخاب باز است، چه رشته‌ای را در دانشگاه انتخاب می‌کنید؟ 

به امید خدا، رشته پزشکی دانشگاه تهران را انتخاب می‌کنم. 

یکی از قهرمان‌های المپیک وقتی مدال گرفت علاقه داشت در رشته پزشکی درس بخواند، شما که رتبه یک کنکور هستید درخواست ورزشی ندارید؟ 

نه، هرکسی را بهر کاری ساختند. قرار نیست که من در کنکور نتیجه گرفتم در بقیه زمینه‌ها مستعد باشم. 

شما گفتید روزی سیزده ساعت درس می‌خواندید، شاید شما برای خیلی‌ها الگو باشید، می‌خواهیم بدانیم برای اوقات فراغت چه برنامه‌ای داشتید؟ 

واقعیت اینکه من به دیگران توصیه می‌کنم بهترین روش را خودشان برای خودشان پیدا کنند، شخصیت من خیلی سخت‌کوش است برای همین در ساعت‌های زیاد مطالعه را دوام آوردم، ولی تلاش زیاد و تفریح خیلی کم می‌تواند برای فرد دیگری آسیب‌زا باشد. با این وجود من فرصت زیادی برای تفریح نداشتم جز اینکه با پدر و مادرم بیرون بروم. 

شما فیلم نگاه می‌کردید؟ 

تا قبل از سال دوازدهم نگاه می‌کردم اما در سال دوازدهم چون وقتم را محدود می‌کرد خیلی کم نگاه کردم. 

چه نوع فیلم‌هایی نگاه می‌کردید؟ 

بیشتر فیلم‌های سینمایی نگاه می‌کردم تا سریال اما اینکه بگویم ژانر خاصی مدنظرم داشتم، نه واقعا، اینطور نبود، با این وجود خودم از فیلم‌های کمدی لذت می‌برم. 

به ورزش علاقه دارید؟ 

والیبال، شنا و اسکیت ورزش‌های مورد علاقه من هستند که البته توی دوران متوسطه به دلیل محدودیت وقت چندان فرصت نداشتم به آنها بپردازم. 

فوتبالی نیستید؟ 

نه خدا رو شکر(با خنده)

این روزها ما زیاد درباره مهاجرت نخبه‌ها می‌شنویم، خودت به مهاجرت فکر کردید؟ 

واقعیت اینکه نمی‌توانم به این سوال جواب دقیق بدهم، چونکه هنوز در آن جایگاه نیستم و نمی‌دانم این عزیزان چه دیده‌اند که مهاجرت می‌کنند، من دوست دارم فرد مفیدی برای جامعه و مردم باشم اما چون در آن جایگاه نیستم اجازه بدید کسانی‌که مهاجرت کردند را قضاوت نکنم. 

یکی دو سال هست که شکل و شمایل کنکور فرق کرده و معدل دانش‌آموزان اثر قطعی در نتایج دارد، نظر خودت درباره این روش سنجش و پذیرش در دانشگاه چیست؟ 

به عقیده من کنکورهای قبلی بار روانی کمتری برای دانش آموزان داشت. 

چطور؟ 

اینکه هر جلسه امتحان نهایی عملا برای ما معنی کنکور داشت و متحمل استرس شدیم. به نظر من تاثیر قطعی معدل در نتایج شرایط را سخت کرده، به نظرم این روش واقعا در حق بچه پانزده ساله‌ای که باید امتحان نهایی دوره دهم یازدهم و دوازدهم را بدهد اجحاف است و ممکن است با یک اشتباه آینده‌اش خیلی تحت تاثیر قرار بگیرد. 

اما اینکه در سال دو بار کنکور برگزار می‌شود خوب است، چون ممکن است برای یک جلسه کنکور هر اتفاق پیش بینی نشده‌ای رخ بدهد، من خودم در کنکور اردیبهشت توانستم بهترین خودم باشم اما در کنکوری که در تیر برگزار شد خیلی پایین‌تر از حد انتظار خودم بودم. 

شما فرزند چندم خانواده هستید؟ 

من تنها فرزند خانواده هستم. پدرم افسر نیروی دریایی ارتش است و مادرم هم کارمند هستند. 

در پایان حرف مشخصی دارید؟ 

فاکتور اصلی برای رسیدن به موفقیت تلاش و پشتکار هرکسی هست که هدف دارد. اگر بچه‌ها به خودشان ایمان داشته باشند و صبور باشند با توکل به خدا حتما به نتیجه مدنظرشان می‌رسند.

233233 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان