ماهان شبکه ایرانیان

معرفی شهرهای پرتردد در فصل گرم تابستان

با توجه به شلوغی شهرهای خوش آب و هوا در این فصل میتوانید برای رزرو هتل های تهران و سایر شهرها از وب سایت اسنپ تریپ اقدام نمایید.

معرفی شهرهای پرتردد در فصل گرم تابستان

تابستان به‌دلیل تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، بهترین زمان برای مسافرت و تفریح است. با این حال بهتر است مقصدی خنک همراه با جاذبه‌های دیدنی بسیار را برگزینید تا سفر لذت‌بخشی داشته باشید. از شهرهای پرتردد در تابستان می‌توان به فیروزکوه تهران، کندوان تبریز، زنجان، هگمتانه، سنندج، کرمانشاه، سرعین و... اشاره کرد. خانه‌های کله قندی کندوان، هگمتانه همدان و چشمه‌های آب گرم شفابخش سرعین از جاذبه‌های این شهرها هستند. با توجه به شلوغی شهرهای خوش آب و هوا در این فصل میتوانید برای رزرو هتل های تهران و سایر شهرها از وب سایت اسنپ تریپ اقدام نمایید.

فیروز کوه تهران

تهران یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری در تابستان است. فیروزکوه از شهرهای خنک تهران در تابستان بوده که می‌توانید در روزهای گرم و تعطیلات به آن‌جا سفر کنید. حتی اهالی تهران که قصد دارند تا چند روز از شلوغی و هیاهوی پایتخت دور باشند نیز فیروزکوه را برای استراحت و تفریح انتخاب می‌کنند. میانگین دمای این منطقه در طول سال 8 درجه سانتی‌گراد است. فیروزکوه دارای یک چشمه آب معدنی بوده که همواره توجه مسافران را به خود جلب کرده است. علاوه‌بر این، این منطقه جاهای دیدنی جذاب زیادی را در خود جای داده که می‌توانید در آب‌وهوای خنک به بازدید از آن‌ها بپردازید. تنگه واشی یکی از این جاذبه‌های دیدنی است.

آلاشت مازندران

مازندران از دیگر استان‌های پرتردد ایران در تابستان است. آلاشت منطقه‌ای در مازندران بوده که در تابستان آب‌وهوایی خنک دارد و مردم این منطقه به زبان آلاشتی صحبت می‌کنند. این منطقه طبیعت سرسبز و بکر و با آبشارهای بسیار همواره میزبان مسافران زیادی است. یکی از این آبشارها که نارم نام دارد، در روستای چرات واقع گردید. در صورت سفر به این شهر خوش آب‌وهوا، توصیه می‌شود که از این آبشار که در 35 کیلومتری جنوب غرب آلاشت واقع شده دیدن نمایید.

ماسوله

ماسوله یکی از روستاهای تاریخی و جذاب ایران است که آب‌وهوای خنکی در تابستان دارد. به همین دلیل این روستا به یکی از مقاصد پرتردد در تابستان تبدیل شد. علاوه‌بر این، طبیعت بکر و سرسبز این منطقه با چشم‌اندازی از کوهستان‌ها و دشت‌های وسیع نیز به محبوبیت بیشتر آن افزود. آب‌وهوای خنک و کوهستانی ماسوله در تابستان سبب می‌گردد تا گاهی منظره مه‌آلودی نمایان گردد که گردشگران به آن بسیار علاقه‌مند هستند. ماسوله شامل جاذبه‌های دیدنی فراوانی مانند ییلاق کور بار، قلعه شاه معلم، ابشار کوشم، آبشار لارچشم و... است.

معرفی شهرهای پرتردد در فصل گرم تابستان

کندوان تبریز

بین شهرهای پرتردد و خنک ایران در تابستان تبریز نیز خوش می‌درخشد. تبریز به‌دلیل کوهستانی بودن، دارای آب‌وهوایی خنک است. شما می‌توانید در تابستان از کندوان که روستایی در قلب این شهر بوده، دیدن فرمایید. این روستا مملو از خانه‌های صخره‌ای جالبی است که از گچ، آهک و خشت ساخته شده‌اند. شاید تصور وجود چنین خانه‌هایی سخت باشد؛ اما این خانه‌ها دارای نشیمن، آشپزخانه و سیستم لوله‌کشی آب و برق هستند. قطر 2 متری این دیوارها نیز باعث شده تا داخل خانه‌ها در تابستان خنک بماند. کندوان علاوه‌بر خانه‌های کله‌قندی، جاهای دیدنی تاریخی فراوانی را در خود جای داده که می توانید از آن‌ها دیدن نمایید.

اردبیل

اردبیل با آب‌وهوای معتدل خود از دیگر شهرهای پرتردد در تابستان است. این منطقه علاوه‌بر داشتن آب‌وهوای مناسب در روزهای گرم سال، دارای جاذبه‌های طبیعی و دیدنی زیادی مانند دریاچه شورابیل، آبشار سردابه، جنگل فندقلو، دریاچه نئور و تالاب پته‌خور نیز است. اکر به مکان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، می‌توانید از پیر زرگر، برج شاطر، خانه رضا زاده و کلیسای مریم‌ مقدس نیز دیدن کنید.

سرعین

سرعین یکی از شهرهای اردبیل بوده و به داشتن چشمه‌های آب گرم معروف است. این منطقه به‌دلیل برخورداری از آب‌وهوایی خنک، یکی از شهرهای پرتردد در تابستان محسوب می‌شود. چشمه‌های آب گرم سرعین دارای خواص درمانی بوده و علاوه‌بر تفریح و استراحت، مسافران از این خاصیت نیز بهره می‌برند. سرعین در این منطقه علاوه‌بر چشم‌های آب گرم، جاهای دیدنی تاریخی زیبایی مانند آتشکده نیز به‌چشم می‌خورند.

معرفی شهرهای پرتردد در فصل گرم تابستان

ارومیه

ارومیه یکی از مناسب‌ترین مقاصد گردشگری مخصوصاً در فصل تابستان است. این شهر دارای جاذبه‌های متنوعی برای هر نوع سلیقه‌ای بوده و آب‌وهوای خنکی نیز دارد. از جاذبه‌های تفریحی این شهر می‌توان پارک تخم و مرغی، پارک جنگلی شیخ تپه و دهکده ساحلی چی‌چست را نام برد. ارومیه برای علاقه‌مندان به تاریخ نیز شهری جذاب است؛ زیرا می‌توان مکان‌هایی مانند خانه انصاری، کلیسای مارسرگیز، غار تمتمه و موزه‌های مختلفی را در این مقصد یافت.

زنجان

زنجان که پیشتر به زنگان نیز شهرت داشته، مقصدی خنک برای روزهای گرم تابستانی محسوب می‌شود این شهر تاریخی با آب‌وهوای خنک و زیبای خود یکی از بهترین شهرها برای سفر تابستانی است. از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی آن می‌توان به کوه‌های رنگارنگ آلا داغ‌لار، غارهای کتله خور و از جاذبه‌های تاریخی می‌توان به موزه‌ مردم‌شناسی، گنبد سلطانیه و معبد داش‌کسن اشاره کرد. علاوه‌بر این، زنجان دارای جاهای تفریحی جذابی مانند مجموعه تفریحی ائل‌داغ و حمام سنتی حاج داداش نیز است.

سنندج

سنندج یکی از شهرهای کردنشین بوده و با آب‌وهوای خنک خود همواره میزبان مسافران زیادی است. این شهر تاریخی دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری مانند قلعه سنه‌دژ، عمارت خسرو آباد، عمارت آصف وزیری، کلیسای سنندج و حمام شیشه است. علاوه‌بر این مکان‌ها می‌توانید از پارک آبیدر این شهر که طبیعتی بی‌نظیر داشته نیز لذت ببرید.

معرفی شهرهای پرتردد در فصل گرم تابستان

کرمانشاه

کرمانشاه شهری مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بوده و یکی از شهرهای پرتردد در تابستان به‌حساب می‌آید. این منطقه با شیرینی‌های خوش‌طعم و طبیعت بکر خود، به محبوبیت بسیاری در میان مسافرانی که به‌دنبال مقصدی خنک هستند، دست یافت. این شهر به‌دلیل داشتن آب‌وهوای معتدل و جاذبه‌هایی مانند معبد آناهیتا، غار شهربانو، طاق بستان و ماهی دشت به شهرت رسید. اگر به چشمه‌های آب گرم علاقه‌مند هستید، می‌توانید علاوه‌بر سرعین، در کرمانشاه نیز این چشمه‌ها را بیابید. چشمه هندی ‌آبادی یکی از این چمشه‌های آب گرم بوده که نشانی تاریخی نیز محسوب می‌شود.

همدان

همدان شهری تاریخی‌ است که در هر گوشه‌ آن تمدنی چندهزار ساله خودنمایی می‌کند. این شهر به‌دلیل برخورداری از آب‌وهوایی مناسب، در تابستان مملو از گردشگرانی بوده که قصد دارند تا از جاهای دیدنی آن بازدید نمایند. علاوه‌بر هگمتانه که به‌عنوان نمادی تاریخی و زیبا از این شهر معرفی می‌شود، می‌توان به جاذبه‌های دیگری چون آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر، کلیسای گریگوری استفان، شیر سنگی و گنبد علویان در این شهر اشاره کرد.

سخن پایانی

در تابستان شهرهایی پرتردد محسوب می‌شوند که آب‌وهوای خنکی داشته باشند. به عنوان مثال اردبیل و کندوان تبریز به دلیل واقع شدن در ناحیه کوهستانی از شهرهای پرتردد محسوب می‌شوند. علاوه بر این‌ها می‌توان در روزهای گرم تابستانی به سرعین، کرمانشاه، سنندج و زنجان هم سفر کرد. هنه این شهرها آب وهوای معتدل و جاهای دیدنی جذابی دارند. برای اقامت در ین شهرها میتوانید از سوئیت تا هتل را برای اقامت خود اقدام نمایید در شهر های مقل تبریز رزرو هتل در تبریز برای فصل گرم به سختی پیدا میشود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان