ماهان شبکه ایرانیان

سیمان سیاه با سیمان سفید چه تفاوتی دارند؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تفاوت سیمان سیاه و سیمان سفید بپردازیم.

خرید سیمان پاکتی یکی از اقداماتی است که پیش از ساخت و ساز به آن پرداخته می شود، در واقع تمام ساختمان ساز ها پیش از این که اقدام به شروع ساخت و ساز کنند ابتدا تمامی مراحل مربوط به خرید انواع مصالح ساختمانی را بررسی می کنند تا در زمان ساخت و ساز با مشکل کمبود مصالح مواجه نشوند. انجام این اقدامات به آن ها کمک می کند تا بتوانند بدون بروز مشکل پروژه های خود را پیش ببرند، در این میان خرید برخی اقلام بسیار حائز اهمیت است چرا که نقش مهم و اساسی در ساخت و ساز ایفا می کنند.

سیمان چیست و چگونه ساخته می شود ؟ | هر آنچه باید بدانید – فرادرس - مجله‌

در این میان خرید برخی اقلام مانند سیمان باید پیش از هر کاری انجام شود چرا که سیمان در نمونه های متفاوتی طراحی می شود و از زمان شروع کار تا پایان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در توضیحات تکمیلی می توان عنوان کرد که انواع سیمان سیاه از آغاز بتن ریزی و شروع کار ساخت و ساز کاربرد زیادی دارد و همین امر سبب می شود که جز اقلام مهم قرار بگیرد این در حالی است که از سیمان سفید نیز برای نماکاری فضای خارجی استفاده می شود و به دلیل نوسان قیمت می بایست پیش از شروع پروژه خریداری شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی کامل تفاوت سیمان سیاه و سیمان سفید بپردازیم.

عوامل موثر در تولید سیمان سیاه و سیمان سفید

ساختار کلی سیمان ترکیبی از صدف، خاک رس، آهن و آهک تشکیل شده که در نهایت باعث ایجاد یک ماده ی مقاوم و مستحکم می شود. در تولید انواع سیمان این متریال ثابت هستند فقط ممکن است مقدار استفاده از آن ها متفاوت باشد و همین امر سبب شده که در موارد مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

البته موارد دیگری نیز در تولید انواع سیمان دخیل هستند که این موارد بیشتر برای ساخت سیمان سیاه و سفید مورد بحث قرار می گیرند. به طور کلی میزان مواد مصرفی، نحوه ساخت، سوخت و دمای کوره، هزینه های تولید، ظرافت در ساخت، میزان انرژی مورد نیاز و… از جمله موارد عنوان شده به شمار می آیند.

کاربرد سیمان در ساختمان سازی

بدون شک سیمان یکی از مهم ترین اقلام در زمان ساخت و ساز به شمار می آید و به دلیل داشتن کاربرد های متفاوت جز مصالح ساختمانی پرمصرف و مهم قرار می گیرد. اهمیت وجود سیمان در زمان ساخت و ساز به گونه ای است که نمونه های متفاوتی از آن تولید و در زمان ساخت ساز استفاده می شود.

به طور کلی عموم افراد سیمان را تحت عنوان چسب ساختمان می شناسند و همین امر سبب می شود که آن را جز مهمترین مصالح ساختمانی معرفی کنند. برای خرید سیمان ارزان قیمت و با کیفیت می توانید از دو راه اقدام کنید، اگر قصد ساخت و ساز سبک را دارید خرید سیمان پاکتی بسیار به صرفه تر خواهد بود این در حالی است که در پروژه های بزرگ تر خرید انواع سیمان به صورت فله ای انجام می شود چرا که خرید سیمان فله ای هزینه ی کمتری را برا سازندگان در پی خواهد داشت.

البته برای خرید سیمان سیاه در زمان ساخت خانه و پروژه های بزرگ می بایست به صورت فله ای انجام شود چرا که این سیمان در تمام طول ساخت و ساز از صفر تا صد مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که هزینه هر کیلو سیمان به صورت فله ارزان تر از پاکتی آن است پس برای کاهش هزینه ها می بایست به صورت فله خرید کنید.

با توجه به این که سیمان سفید کاربرد کمتری به نسبت سیمان سیاه دارد پس بدون شک خرید به صورت فله نمی تواند مقرن به صرفه باشد از این رو می توانید از سیمان سفید پاکتی در این شرایط استفاده نمایید. ممکن است برای شما سوال پیش آید که این دو نوع سیمان چه تفاوتی با هم دارند و چرا نمی توان به مقدار مساوی از آن ها استفاده کرد،؟ برای پاسخ به موارد عنوان شده می بایست تفاوت میان این دو نوع را بررسی کنید.

انواع سیمان ساختمانی و کاربرد هریک از آنها - ماشین سازی کلار

تفاوت سیمان سیاه و سیمان سفید چیست؟

در تولید و ساخت سیمان سیاه به میزان لازم آهن، کروم، منگنز و منیزیم به متریال ثابت اضافه می شود، این در حالی است که مواد اولیه برای تولید سیمان سفید میزان قابل توجهی از آهک و پودر سنگ گچ خواهد بود. علاوه بر این ترکیبات این ماده به گونه ای است که نقش عمده ای در سفید نگه داشتن سیمان خواهند داشت.

ترکیبات

از دیگر مواردی که تحت عنوان تفاوت سیمان سیاه و سیمان سفید باید مورد بررسی قرار بگیرد سوخت و دمای کوره است. برای تولید سیمان سفید از سوخت بدون دوده استفاده می شود، به طور کلی استفاده از این سوخت نقش سازنده ای در سفید ماندن رنگ سیمان خواهد داشت. البته این همه ماجرا نیست چرا که در ترکیبات سیمان سیاه علاوه بر خاک رس و آهک از انواع اکسید آهن یا مواد معدنی دیگر استفاده می شود که تیرگی آن را افزایش خواهد داد .

سوخت کوره

روش تولید سیمان سیاه کاملا متفاوت است چرا که سوخت مورد استفاده حاوی دوده است که به تنهایی نقش زیادی در تیره شدن رنگ سیمان ایفا می کند. سوخت های بدون دوده که برای ساخت سیمان سفید استفاده می شوند حاوی ترکیبات گرانبهایی هستند و در نهایت باعث افزایش هزینه های تولید خواهند شد، به همین دلیل است که در زمان خرید سیمان سفید پاکتی یا فله باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

مقاومت

همانطور که عنوان شد سیمان سیاه یکی از کاربردی ترین متریالی است که از زمان آغاز تا پایان پروژه یعنی از صفر تا صد ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. دلیل این استفاده استحکام و مقاومت بالای این ماده در برابر فشار و ضربات است. در واقع فرآیند کلی ساختمان به میزان مقاومت سیمان وابستگی دارد.

این در حالی است که سیمان سفید جنبه تزیینی دارد و بیشتر برای نمای ساختمان فضاسازی های خارجی مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ سفید و جلوه زیبایی که به ساختمان می دهد سبب شده که این ماده برای پوشش دهی دیوار ها انتخاب شود. البته سیمان سفید در زمان کاشی کاری و سرامیک کردن دیوار ها نیز کاربرد دارد و می توان با استفاده از آن شیار و فضای خالی بین سرامیک ها را پر کرد.

نتیجه گیری

بر اساس موارد عنوان شده در اینمقاله از سایت خواندنی ها، اموختیم که سیمان، در نمونه های متفاوتی تولید و ساخته می شود که هر یک از آن ها در پارت های متفاوت از پروژه ی ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرند. در این میان دو نوع از انواع سیمان وجود دارند که نقطه ی مقابل هم هستند، در واقع سیمان سفید و سیمان سیاه به دلیل تفاوت در متریال و نحوه ساخت دو نمونه کاملا متفاوت از سیمان هست.

استحکام و مقاومت متفاوت این دو ماده شرایطی را فراهم نموده که در مراحل مختلف از پروژه مورد استفاده قرار بگیرند، در واقع سیمان سیاه از ابتدای ساخت و ساز و سیمان سیاه در پایان عملیات کاربرد زیادی دارند. البته نکته مهم در زمان انتخاب و خرید انواع مصالح ساختمانی خصوصا سیمان، محل خرید آن است. کمپانی و کارخانه های زیادی در زمینه تولید انواع سیمان فعالیت دارند و شما می توانید با مراجعه به خانه سیمان به عنوان یکی از مراکز معتبر انواع متریال مورد نیاز خود را خریداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان