ماهان شبکه ایرانیان

صدور سند مالکیت تک برگی برای ۹۸درصد موقوفات قزوین

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین گفت: تثبیت مالکیت یکی از رسالت‌های اصلی اوقاف است و خوشبختانه ۹۸درصد از موقوفات قزوین دارای سند مالکیت تک برگی است.

صدور سند مالکیت تک برگی برای 98درصد موقوفات قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «حجت‌الاسلام سیدمصطفی مجیدی» مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پنجاه و یکمین نشست خبری که به مناسبت هفته وقف با اصحاب رسانه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن هفته وقف و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، بیان کرد: امنیت و آرامش امروز در کشور مرهون خون پاک شهدایی است که از جان و خانواده خود گذشتند.

وی افزود: استان قزوین 840 موقوفه ثبت شده دارد که از این میزان 305 موقوفه مربوط به شکل‌گیری سنت وقف در استان قزوین تا سال 1357 و 525 موقوفه مربوط به 45 سال پس از انقلاب است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با بیان اینکه تثبیت مالکیت یکی از رسالت‌های اصلی اوقاف است افزود: در این حوزه 2 درصد موقوفات بدون سند باقی مانده و خوشبختانه 98 درصد از موقوفات قزوین دارای سند مالکیت تک برگی است. 

مجیدی با اشاره به اینکه استان قزوین جزو 10 استان برتر کشور در زمینه وقف است گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 508سند تک برگی برای موقوفات قزوین دریافت کردیم که با این آمار 7 هزار و 637 قطعه رقبه نیز موقوفه دارای سند شد؛ در سال جاری 8 مورد وقف جدید نیز به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون از 500 عدد سند دفترچه‌ای، 14 عدد باقی مانده و به زودی این موارد نیز سنددار خواهد شد؛ همچنین موفق شده‌ایم 116سند قدیمی را به سند تک برگی تبدیل کنیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش گفت: گردن مجموعه وقف در مراعات قانون و تمکین به ضوابط قانونی از مو باریک تر است و هر دادگاه صالحه‌ای که حکم قطعی صادر کند ما تمکین می‌کنیم، این درحالی است که امروز هنوز هم برای موقوفه محمدحیسن خزانه رأی قطعی صادر نشده است؛ طی 20 روز این رای صادره قابل فرجام خواهی می باشد و چون وقف خروج از وقفیت است دیوان عالی باید رای بدهد.

مجیدی تصریح کرد: اوقاف در بین دهیاران و شورایان پلاک به پلاک با حضور پر رنگ در حال حل مشکلات است.

این مسئول با اشاره به اینکه 44 هکتار از شهر خاکعلی سهم اوقاف قزوین است افزود: ما مهلت 2ساله تعیین کردیم تا  135میلیارد تومان پرداخت کنند و مجوز لازم را گرفتیم اما مسئولان خاکعلی پیگیری نکردند و کار بی‌نتیجه ماند؛ ما راه حل‌های دیگری نمی‌توانیم ارائه دهیم و به این نتیجه رسیده‌ایم که کسی برای حل مشکلات این اراضی اراده‌ای ندارد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین درخصوص پروژه چهارانبیای قزوین اظهارکرد: اجرای طرح توسعه چهار انبیاء بر عهده ما است و به زودی پروژه احداث و مرمت و توسعه بقعه چهار انبیا با آزادسازی امکان تجاری بقعه شکل خواهد گرفت و دسترسی آسان برای زائرین فراهم خواهد شد.

مجیدی با اشاره به اینکه 300میلیارد تومان هزینه توسعه چهار انبیاء است افزود: کمتر از یک ماه دیگر عملیات این طرح آغاز خواهد شد وتا 2 سال آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی درخصوص طرح توسعه و مرمت امامزاده حسین عنوان کرد: متولی توسعه امامزاده حسین (ع) اوقاف نیست بلکه ما تنها یک عضو از اعضای طرح توسعه هستیم با پیگیری ها، سازمان بازآفرینی هزینه تملک 31 پلاک باقی مانده اطراف این امامزاده  و ساخت شبستان را پذیرفته و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در ادامه اظهار کرد: احداث درمانگاه تخصصی و مجهز با اعتبار 270 میلیارد ریال و کتابخانه عمومی در شهر بیدستان با اعتبار سه هزار میلیارد ریال و توسعه مرکز همودیالیز موقوفه حاج محمدحسین خزانه در شهر الوند همزمان با هفته وقف با حضور مسئولان به بهره برداری می رسد.

مجیدی در خاتمه بیان کرد: شهرک تولید محتوا در حوزه فیلم سازی نیز به عنوان فاز اول در حال ساخت می باشد.

برنامه های مختلفی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به مناسبت هفته وقف از 30شهریورماه آغاز شده و تا پنجم مهرماه ادامه دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان