ماهان شبکه ایرانیان

بهترین روش های دفع حشرات مختلف از منزل

ما در این مطلب روش های دفع حشرات در منزل و همچنین انواع حشرات را مطالعه خواهیم کرد. امیدواریم از این مطالب لذت ببرید.

بهترین روش های دفع حشرات مختلف از منزل

هیچ چیز بیشتر از دیدن حیوانات موذی در خانه آرامش ساکنین را به هم نمی زند. حشرات موذی که در گوشه و کنار خانه پنهان می شوند و به خصوص شب ها و هنگام تاریک شدن هوا شروع به اذیت و آزار اهل منزل می کنند. گذشته از آزار و اذیتی که حیوانات موذی خانگی با خود به همراه می آورند حضور برخی از آن ها مشکلات بهداشتی جدی ایجاد می کند و برای سلامت خانواده خطرناک است. روش های زیادی برای دفع حشرات از منزل وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

 روش های دفع حشرات از منزل

1.مورچه ها

مورچه ها یکی از معمول ترین حشرات خانگی هستند که در هر آب و هوا یافت می شوند. مورچه ها نه تنها می توانند با جابه جا کردن خاک و حتی مدفوع خود مواد غذایی را آلوده کنند بلکه می توانند تهدیدی برای خانه شما باشند. روش های دفع مورچه عبارتند از :

  • سرکه و آب : نصف یک پیمانه سرکه سفید و نصف پیمانه آب را در یک بطری اسپری ترکیب کنید. محتوای اسپری را بر روی مورچه ای که دیدید و یا در مسیر و لانه آنها بپاشید. سپس ناحیه را پاک کنید. سرکه حس بویایی مورچه را تحت الشعاع قرار خواهد داد و دیگر به آن ناحیه برنمی گردد.
  • فلفل پودر ذرت قهوه: راه دیگری که برای برهم زدن حس بویایی حشرات وجود دارد، بدون اینکه خانه شما از بوی سرکه پر شود پاشیدن ترکیب فلفل با پودر ذرت یا قهوه در اطراف ناحیه ای است که مورچه ها در آن تردد می کنند. این ترکیب باعث می شود که حس بویایی مورچه ها برای یافتن غذا مختل شود و همچنین نتوانند یکدیگر را دنبال کنند. این ترکیب همچنین باعث می شود که مورچه ها مایل به ترک منطقه شوند. استفاده از ادویه نیز یک روش برای دفع حشرات از منزل است.
  • صابون ظرفشویی: اگر می خواهید اسپری که باعث از بین رفتن مورچه ها در خانه شما می شود سطوح خانه شمارا نیز تمیز کنند. می توانید از یک صابون ظرفشویی و مخلوط آب استفاده کنید. می توانید از مایع ظرفشویی نیز استفاده کنید. این ترکیب را بر سر راه مورچه تا و لانه آن ها بریزید.

حشرات موذی

2.مگس ها

مگس ها می توانند به راحتی از طریق درز پنجره ها یا درهای باز به خانه شما وارد شوند. آن ها به غذاهای مانده یا تکه های کوچک خوراکی افتاده بر روی زمین که ممکن است در اطراف آن ها باشد جذب می شوند. آن ها همچنین به زباله های سرریز شما یا میوه های جامانده که روی میز شما است جذب می شوند. علاوه بر وزوزهای ناراحت کننده آنها مگس ها می توانند خطرناک باشند. زیرا بیماری ها را حمل می کنند و گسترش می دهند. مگس ها عامل اصلی گسترش سالمونلا و اشریشیا کلی هستند که یکی از مهم ترین عوامل مسمومیت های غذایی به شما می روند. روش های دفع مگس عبارتند از:

تله ظرفی: یک راه خوب برای از بین بردن این موجودات ایجاد یک دام است. یک گلدان را با حدود یک اینچ سرکه سیب پر کنید و سپس چند قطره صابون مایع با عطر گل را اضافه کنید. دهانه گلدان را با یک پلاستیک بپوشانید و سپس پلاستیک را با یک نوار یا بند محکم کنید به اندازه ای که مگس به راحتی بتواند وارد گلدان شود. بوی صابون مگس ها را به خود جلب می کند و مگس وارد دام می شود اما در همانجا گرفتار سرکه خواهد شد.

تله میوه: این تله مگس های میوه را هدف قرار می دهد اما می تواند انواع دیگر مگس را نیز جلب کند. یک تکه میوه را حدود یک اینچ برش دهید. آن را درون یک کاسه قرار دهید به نحوی که قسمت بریده شده به سمت بالا باشد. کاسه را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و آن را با نوار یا باند لاستیکی محکم کنید. از یک خلال دندان برای ایجاد سوراخ ها در بالا استفاده کنید و سپس آن را در یک قسمت از آشپزخانه قرار دهید.

سوسک داخل چاه

3.پروانه ها

این حشرات شبانه در تاریکی شب به درون خانه وارد می شوند و تخم های میکروسکوپی خود را در آرد، غلات، حبوبات، دانه ها و غذای حیوانات خانگی خشک می گذارند. خطر اصلی پروانه ها این است که آن ها غذای شما را خراب می کنند. روش های دفع پروانه ها عبارتند از:

ظروف و کیسه های خود را پاک کنید: در مورد پروانه ها پیشگیری بهترین تاکتیک است. این پروانه ها معمولا در ظروف و جعبه تا مشاهده می شوند و می توانند از طریق قوطی و کیسه های غذای خشک خریداری شده راه خود را به داخل منزل باز کنند. پاک کردن قوطی ها و کیسه های خرید با یک دستمال نم دار و صابون مانع از پخش شدن آن ها به بقیه مواد غذایی می شود.

استفاده از برگ مو: یک روش طبیعی برای جلوگیری از پروانه ها قرار دادن برگ های مو در تمام کابینت های آشپز خانه است. این برگ ها مانع از تکثیر این حشرات در آشپزخانه شما می شوند. و یک روش طبیعی دفع حشرات از منزل است.

4. سوسک ها

این حشرات می توانند از طریق سوراخ ها و ترک ها کوچک در دیوارها یا لوله ها راه خود را به داخل آپارتمان شما بیابند. سوسک ها در فضای باریک پناه می برند بنابراین اغلب در زیر کمدها و در کشوهای تاریک یافت می شوند. پوست و ضایعات آن ها می تواند باعث ایجاد آلرژی یا علائم آسم در انسان شود.  روش های دفع سوسک عبارتند از:

دام بطری: کف یک بطری قدیمی را با چیزی چسبنده مانند شربت یا بادام زمینی که سوسک ها را به خود جلب کند پر کنید. سپس قسمت داخلی و بالای بطری را با روغن پخت و پز چرب کنید سوسک ها به سمت محتویات شیرین کشیده می شوند اما داخل بطری گیر می کنند. زیرا نمی توانند از دیوارهای لغزنده بالا بیایند.

نعناع گربه ای: این گیاه یک روغن با بوی بسیار قوی ایجاد می کند که گربه ها آن را دوست دارند اما سوسک ها از آن متنفر هستند. گلدان های کوچک از این گیاه را در مکان هایی که سوسک ها را مشاهده کردید قرار دهید. این گیاه باعث فرار سوسک ها از خانه می شود. این گیاه یک روش بسیار عالی برای دفع حشرات از منزل است.

گزیدگی حشرات

5. کک ها

این موجودات ریز می توانند برای چند هفته یا چند ماه زنده بمانند به راحتی تولید مثل می کنند و حتی یک کک می تواند به راحتی منزل شما را فرا گیرد. نیش آن ها باعث خارش بیش از حد می شوند. در بعضی مواقع منجر به عفونت یا واکنش آلرژیک شود. راه های دفع کک ها عبارتند از:

اسپری گیاهی کک: 4 فنجان سرکه، 2 لیوان آب، 4 قاشق آبلیمو و 2 قاشق فندق افسونگر را در یک بطری اسپری دو لیتری مخلوط کنید. آن را در همه جای آپارتمان از جمله فرش مبلمان و تخت حیوان خانگی اسپری کنید.

نمک: نمک قادر است کک ها را دچار کم آبی کند و آن ها را بکشد. نمک پودر شده را روی فرش ها بپاشید. یک روز بگذارید بماند.  سپس آن را پاک کنید.

رزماری و اسپری لیمو: با جوشاندن 4 فنجان آب شروع کنید و سپس آن را از روی حرارت بردارید. 6 عدد لیمو ریز خرد شده برگ رزماری خرد شده و 3-4 قطره روغن شعمدانی را اضافه کنید. محلول را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد محلول را صاف کرده و ترکیب صاف شده را در یک بطری اسپری بریزید. این محلول طبیعی را در سرتاسر خانه خود اسپری کنید تا کک ها را دفع کند.

اسپری کردن خانه

6.ساس ها

حشرات آزار دهنده و تاسف آور هستند که به طور معمول در اتاق خواب یافت می شوند. آن ها به اندازه کوچک هستند که می توانند به راحتی در چمدان ها جعبه ها و کفش ها در کنار هم قرار بگیرند. این حشرات خون انسان را تغذیه می کنند. نیش آن ها علائم خارش خفیف و کبودی روی پوست باقی می گذارد. راه های دفع ساس ها عبارتند از:

استفاده از بخارشو یا سشوار: ساس ها در دمای بالاتر از 140 درجه قرار دهید تا کشته شوند. اگر بخارشو ندارید سعی کنید از سشوار استفاده کنید. این یک روش برای دفع حشرات از منزل است.

جوش شیرین: این ماده باعث جذب رطوبت موجود در محیط می شود و ساس ها را می کشد. در منطقه و فضاهایی که ساس وجود دارد جوش شیرین بپاشید.

همچنین شما میتوانید از اسپری های حشره کش هم برای دفع حشرات از منزل استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان