ماهان شبکه ایرانیان

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

در جریان سی و چهارمین سفر حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به استان سمنان ؛دیدار معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان امروز پنج شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ با حضور سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه و محمد کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در دیدار معاونین فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادسرای مرکز استان با سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه و محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه؛سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم.

وی افزود: در آزمون استخدامی با اجرای قانون دادگاه صلح که قرار است اجرایی شود اولویت استخدام با نیروهای شورا می باشد.

صاحبکار تصریح کرد: بحث آموزش کار با سامانه هاخیلی مهم است و باید در این زمینه توانمندی خاصی داشت.

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

معاون راهبردی قوه قضائیه اذعان نمود: در سفرهای استانی که ریاست محتزم قوه قضائیه دارند هدف اصلی ایشان، بررسی مشکلات دستگاه قضا در استان ها به صورت حضوری، میدانی و مصاحبه و گفتگو با کارشناسان دادگستری می باشد.

وی حوزه فناوری را بسیار حوزه مهمی دانست و ابراز داشت: این حوزه یک حوزه پیشرانی می باشد و تاثیر زیادی در ارتقای فناوری و عملکرد دستگاه قضایی دارد.

معاون راهبردی قوه قضائیه در ادامه بیان نمود: مهمترین مشکل شاخص که در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد این است که بتوانیم منابع مالی را اخذ نماییم و تخصیص دهیم تا زیرساخت های سامانه ای و فیزیکی را به نحو مناسبی توسعه دهیم تا هم سرعت کارکرد سامانه ها بیشتر شود و تعاملی که مردم با دستگاه قضا دارند بهتر بتوانتد کارهای خود را پیگیری نمایند.

در ادامه این دیدار نیز رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: براساس برنامه هفتم توسعه برای توسعه هوش مصنوعی در قوه قضاییه برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: تنوع بالای قوانین و اسناد جدیدی در سال 1403 به قوه قضاییه ابلاغ شد که از جمله آن می‌توان به نسخه بروز شده سند تحول قضایی، قانون شورای حل اختلاف (دادگاه صلح)، قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول و دستورالعمل هوشمندسازی و الکترونیکی شدن فرآیندها و پرونده‌های قضایی اشاره کرد که این قوانین را قوه قضاییه اجرا می‌کند.

کاظمی فرد بیان کرد: در سال های اخیر در حوزه فناوری توجه ویژه ای شده است و در بحث هوشمند سازی که مقام معظم رهبری نیز به آن تاکید نموده اند در دستگاه قضا به خوبی از آن استفاده شده است.

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

وی اذعان نمود: هوشمند سازی توانسه است تاثیر بسزایی در فرآیندهای قضایی ایفا نماید و نباید به آن صرفا به عنوان یک ابزار نگاه شود و  باید گفت در روشی که می توان در آن نتایج مطلبوب گرفت قطعا به تبع آن نتیجه فاخر توجهات فاخر نیز نهفته است.

کاظمی فرد در ادامه ابراز نمود: تبادل دیتا در قوه قضاییه در حال افزایش است و در سال های اخیر رشد تبادل سرویس و دیتا داشته ایم  و کارایی دستگاه قضا به شدت بالا رفته است و تاثیرگذار است و نمونه آن در بحث جلب سراسری می باشد که با ورود به هوشمند سازی و فناوری اطلاعات جلب افرادی که در سال های اخیر امکان پذیر نبود به سهولت صورت می پذیرد.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه افزود: سرمایه ما رایانه و یا سرور نیست بلکه سرمایه دستگاه قضا نیروی انسانی می باشد و باید به نیروی انسانی توجه ویژه شود.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: بایدزیرساخت‌هایی را ایجاد کنیم تا بتوانیم براساس این ابزارها، خروجی‌ها را در سامانه‌های قضایی برای مردم بیاوریم تا به عنوان دستیار هوشمند قضایی از آن استفاده کنند بنابراین نیاز است که معاونین فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی در جریان امور قرار بگیرند که در طول یک سال، 3 سال و 5 سال آینده چه اقداماتی را خواهیم داشت و جهت‌گیری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه را متوجه شوند.

***بازدید معاون راهبردی قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از شعب دادسرای مرکز استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در جریان سی‌وچهارمین سفر استانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان سمنان؛ معاون راهبردی قوه قضاییه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه امروز صبح پنج شنبه 5 مهر 1403، از یک شعبه دادسرا، یک شعبه دادگاه و شعب اجرای مدنی و کیفری، و شعبات بایگانی راکد، دادسرای مرکز استان سمنان به جهت اشرافیت قاضی به موضوعات فناورانه و دسترسی الکترونیک بازدید به عمل آوردند.

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

سیدمحمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه و محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان بازدید کردند.

معاون راهبردی و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در جریان بازدید از شعب دادسرای عمومی و انقلاب مرکز سمنان ضمن نظارت بر حُسن انجام امور و مشاهده روند رسیدگی‌ها در این شعب، از سوی مسئولین مربوطه در جریان کار این شعب قرار گرفتند.

استان سمنان یکی از بهترین استان ها در حوزه فناوری است و کمترین چالش ها را در این استان داریم

مسئولان ارشد قوه قضاییه همچنین ضمن دیدار با کارکنان شعب دادسرای عمومی و انقلاب سمنان، دستورات لازم را به منظور تسریع در روند خدمت رسانی به مردم صادر کردند.

شایان ذکر است: در جریان این بازدید، مسئولان دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، گزارشی از عملکرد، دستاوردها و برنامه‌های این دادسرا ارائه نمودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان