ماهان شبکه ایرانیان

دیده‌ شدن خرس‌های عجیب در مناطق شمالی

در سال ۲۰۰۶ یک شکارچی در قطب شمال کانادا به خرسی شلیک کرد که شبیه بقیه خرس‌ها نبود. بعدها آزمایش DNA این خرس تایید کرد که این حیوان در واقع حاصل جفت‌گیری دو خرس گریزلی وخرس قطبی است.

دیده‌ شدن خرس‌های عجیب در مناطق شمالی

به گزارش خبرآنلاین، در سالهای پس از آن، این گونه خرس که به آنها «پیزلی» یا «برولار» می‌گویند بیشتر و بیشتر در آمریکای شمالی دیده شده‌اند. اکنون محققان در سیبری هشدار می‌دهند که همین اتفاق ممکن است در سایر مناطقی یخ‌زده شمالی نیز اتفاق بیافتد.

اینوکنتی اوخلوپکوف، محقق شعبه سیبری آکادمی علوم روسیه به TASS (آژانس خبری روسیه) گفت: « خرس‌های برولار در حال حرکت به سمت توندارها (سرزمین‌های پیرامون مدار قطب شمال) هستند. این خرس‌ها در پایین دست رودخانه کولیما، جایی که خرس‌های قطبی زندگی می‌کنند دیده شده‌اند. به عنوان مثال، خرس‌های برولار در منطقه آنابار (یاکوتیا، روسیه) دیده شده‌اند. به احتمال زیاد در آینده خرس‌های دورگه‌ای از خانواده خرس‌های قطبی و خرس های قهوه‌ای بوجود خواهند آمد.»

پیدا شدن سر و کله خرس‌هایی عجیب در مناطق شمالی زمین

خرس‌های قطبی و خرس‌های قهوه‌ای تنها 500 هزار سال پیش از یکدیگر جدا شدند. اگرچه این امر کمی نامعمول است، اما جفت‌گیری بین این دو گونه گاهی می‌تواند منجر به بدنیا آمدن فرزندانی شود که قابلیت باروری دارند.

با تشدید تغییرات اقلیمی و آشکار شدن زمین‌ها و منابع غذایی جدید، میزان اتفاقاتی از این دست که در آن خرس‌های قهوه‌ای به سمت شمال حرکت کنند و در مسیر خرس‌های قطبی قرار بگیرند بیشتر خواهند شد.

در «نسل تازه از خرس‌های قطبی و قهوه‌ای» بیشتر در این باره بخوانید.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان