ماهان شبکه ایرانیان

استاندار گلستان : به نیابت از دولت سیزدهم و چهاردهم از کشاورزان عذرخواهی می کنم

استاندار گلستان درخصوص طولانی شدن زمان پرداخت مطالبات کشاورزان گفت: به نیابت از دولت سیزدهم و چهاردهم از کشاورزان عذرخواهی می کنم.

استاندار گلستان : به نیابت از دولت سیزدهم و چهاردهم از کشاورزان عذرخواهی می کنم

به گزارش خبرآنلاین علی محمد زنگانه در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: سالی که گذشت در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم در کشور و همچنین استان رکورد زده شد و این موضوع جای شکر دارد.

وی مجموع خرید کلزا در استان را 105 هزار تن برشمرد و افزود: 50 درصد این مقدار تاکنون پرداخت شده است، در مورد محصول جو نیز تعاون روستایی متولی امر است که مقدار کل آن را 345 میلیارد تومان اعلام کرده و از این مبلغ 200 میلیارد تومان تاکنون پرداخت شده است.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه دوره خوبی را در زمینه تعاملات اقتصادی با ترکمنستان داشته ایم، گفت: لازم است تعامل با این کشور بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و در سفری که قرار است توسط دکتر پزشکیان به ترکمنستان انجام شود؛ حداکثر بهره مندی را برای استان گلستان داشته باشیم.

دکتر زنگانه بیان کرد: برای ساخت جاده اینچه برون به ترکمن باشی نیز پیمانکار مشخص شده است و پیگیری این امر در حال انجام است.


منطقه آزاد اینچه برون مهم ترین محور توسعه استان است/ سرمایه گذاری حرف اول را می زند

منطقه آزاد اینچه برون مهم ترین محور توسعه استان است/ سرمایه گذاری حرف اول را می زند

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: منطقه آزاد اینچه برون مهمترین محور توسعه استان است و سرمایه-گذاری در این بخش حرف اول را می زند.

امیر یوسفی نیز در هشتاد و پنجمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان گلستان اظهار کرد: لازم است زیرساخت ها در منطقه آزاد اینچه برون فراهم شود و روابطمان را با کشورهای همسایه تقویت کنیم؛ اگر همه ی دستگاه ها همکاری و حمایت نکنند نمی توانیم موانعی که در این بخش هستند را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد استان بر پایه کشاورزی است، افزود: سالی که گذشت پرداخت مطالبات کشاورزان به درازا کشیده شد ولی انجام شد، کشاورزان تاکنون فراز و نشیب های زیادی را تحمل کرده اند و پرداخت مطالبات کلزا و سیب زمینی هنوز انجام نشده است.

یوسفی خاطرنشان کرد: لازم است در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم و قیمت گذاری آن بررسی صورت بگیرد و این رقم بر اساس قیمت ارز و نرخ تورم تعیین شود.

وی به بیان مشکلات بخش خصوصی پرداخت و توضیح داد: بسیاری از واحدهای تولیدی به علت ناترازی برق و مشکلات در تامین منابع و سرمایه  در گردش، دچار ورشکستگی و چالش شده اند که باید در این مورد چاره اندیشی شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان تاکید کرد: در حوزه سرمایه گذاری در استان لازم است ابتدا سرمایه گذاران بومی را حمایت کنیم تا آنها بهره وری لازم از سرمایه خود را در استان گلستان داشته باشند.


مزایده حکم اعدام یک واحد تولیدی است

مزایده حکم اعدام یک واحد تولیدی است

مدیر کل دادگستری استان در این نشست گفت: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی در استان توقیف و صدور اجراییه از سوی بانک‌ها است.

حیدر آسیابی با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی به علت مشکلات کمبود نقدینگی با توقیف بانک‌ها روبرو می‌شوند، افزود: صدور اجرائیه و برگزاری مزایده باید آخرین مرحله باشد، در واقع برگزاری مزایده حکم اعدام یک واحد تولیدی است.

وی با بیان اینکه فرصت اعتراض بانک‌ها به مصوبات ستاد تسهیل یک ماه است، توضیح داد: گاهی بانک‌ها و برخی دستگاه‌ها از این مصوبات پیروی نمی‌کنند و تولیدکنندگان را با مشکل مواجه می‌کنند و در نظر داشته باشیم که اجرا نکردن مصوبات ستاد تسهیل نیز بر اساس قانون جرم است.

در ادامه دادستان گرگان نیز با اشاره به اینکه گاهی لوازم و ابزار تولید نیز توسط بانک‌ها توقیف می‌شود، گفت: گاهی بانک‌ها نیز تحت فشار هستند اما طبق قانون توقیف یا ضبط ابزار و وسایل تولید، تجهیزات و مواد اولیه موجب توقف تولید می‌شود و ممنوع است.

محمد اسپانلو افزود: حبس و بازداشت مدیر عامل و همچنین اعضای هیئت مدیره نیز تا زمان صدور حکم قطعی ممنوع است و کارگروه تسهیل استان باید این موارد را در اولویت رسیدگی قرار دهد تا درست مطرح و اجرا شوند.


توسعه استان اتفاق نمی‌افتد، مگر در بستر فرهنگ

مزایده حکم اعدام یک واحد تولیدی است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی گرگان با تاکید بر اینکه توسعه در استان تنها در بستر فرهنگ اتفاق می‌افتد، گفت: ابتدا باید تفکر توسعه‌ای در همه‌ی دستگاه‌های اجرایی دیده شود چون شاهد بوده‌ایم گاهی با یک تصمیم کوچک توسعه از بین رفته است.

هامان هاشمی با بیان اینکه گلستان نخستین استان بود که توانست در کشور مجوز مرکز تخصصی پنبه را اخذ کند، توضیح داد: برای این مجوز سرمایه‌گذاری میلیاردی و استخدام نیرو نیز انجام شد و موفق شدیم 2400 هکتار پنبه را به صورت رایگان تحت پوشش قرار دهیم اما با یک تغییر در سطح کارمندی سازمان جهاد کشاورزی تصمیم بر تغییر این مرکز به تعاونی مصرف گرفته شد و زحمات در این بخش از بین رفت.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران درباره قیمت گندم گفت: لازم است در قیمت گندم برای سال آینده تجدید نظر شود چون قیمت در نظر گرفته شده به هیچ وجه کارشناسی نیست، اکنون 20 هزار و 500 تومان اعلام سده است که قرار است در شهریور سال آینده پرداخت شود و با در نظر گرفتن تورم 40 درصدی که اکنون در کشور دیده می‌شود توجیه‌پذیر نیست. 
وی تبادل انرژی با کشور ترکمنستان، مرز زمینی گلستان با این کشور، خطوط ریلی و راه‌های مشترک و ظرفیت هوایی و همچنین جمعیت قوم ترکمن در استان را فرصت و مزیت بسیار خوب برای گلستان عنوان کرد و افزود: در بخش فرهنگی نیز وجود مقبره مختوم ‌قلی شاعر ترکمن از جمله موضوعاتی است که شرایط ارتباط خوب با کشور را ترکمنستان را برای گلستان مهیا می‌کند.
هاشمی خاطرنشان کرد: دیدار رهبر ملی ترکمنستان با رهبر معظم کشورمان نیز یک شانس بزرگ برای مردم گلستان به شمار می‌رود که باید از آن بهره کافی را برای استان ببریم.
در ادامه رئیس کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی گرگان به مشکلات در بخش راه آهن استان پرداخت و گفت: زیرساخت و تجهیزات در این بخش کم است و این مجموعه که تنها وظیفه حمل و نقل را دارد، دخالتی در تخلیه و بارگیری دخالت داشته باشد.
سعید صفوی افزود: در واقع باید کرایه‌های حمل در راه آهن از کرایه‌های حمل با تریلی ارزان‌تر باشد تا تجار به استفاده از حمل و نقل ریلی رو بیاورند اما در استان اینگونه نیست و این رقم گران‌تر است، لازم است در این مورد نیز چاره‌اندیشی صورت گیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان