ماهان شبکه ایرانیان

رونق ترانزیت گلستان با حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: برای رسیدن به هدف‌گذاری ۲۵ درصدی در ترانزیت ورودی جاده‌ای به مرز اینچه برون، به استفاده موثرتر از پتانسیل حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده‌ای در گلستان نیازمند هستیم.

رونق ترانزیت گلستان با حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده‌ای

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فارس عادل مصدقی اظهارکرد: هدف‌گذاری ترانزیت، تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور 40 میلیون تن پیش بینی و برنامه‌ریزی شده که سهم استان گلستان بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: در 6 ماهه امسال، بیش از 24 هزار تردد در مرز اینچه برون به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه درسامانه جامع حمل ونقل بین المللی افزایش قابل ملاحظه‌ داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ابراز کرد: یکی از راه‌های رسیدن به اهداف ترانزیتی استان تسهیل و ساده‌سازی تردد ناوگان از تنها مرز بین‌المللی جاده‌ای استان با حذف موانع بازدارنده و کاهش و یا حذف هزینه‌های سربار و استفاده از تکنولوژی روز است.

وی بیان کرد:استفاده ازفناوری به روز ترافیکی و نظارتی و ITS و ایضا XRay و اسناد الکترونیکی،مونیتورینگ تردد مرزی و کاهش و حذف ترانشیپ واستفاده از حمل یکسره کالاها از مرز و توجه به نوسازی ناوگان ملی و بکارگیری از توان ناوگان و رانندگان بین‌المللی ایرانی در استان و خاص مرز اینچه‌برون از مواردی است که مجموعه سازمانی و دستگاه‌های همراه و ذینفع باید پیگیر بوده و اقدام کنند.

مصدقی گفت: توجه به جاده‌های مناسب و استاندارد و ساخت و بهسازی آن بعد از مرز اینچه‌برون در کشور همسایه ترکمنستان برای فعال‌سازی ترانزیتی مسیر اینچه‌برون آلتین عصر مرز بکتاش در این دالان ترانزیتی از موضوعات مهم منطقه است که در دست پیگیری است.

وی با بیان اینکه با بهسازی و بازسازی تیرپارک اینچه برون، پایش و تسهیل در تردد ناوگان جاده‌ای و اقدامات موثر، شاهد روند بهبود در بخش های مختلف پایانه اینچه برون خواهیم بود، بیان کرد: نقطه عطف تلاش‌های تمام مجموعه استان در حوزه اینچه‌برون در بخش جاده‌ای ، ریلی و منطقه آزاد در حوزه حمل و نقل است که توسعه این بخش نگاه ویژه ای را می طلبد تا استان تحت الشعاع قرار گیرد.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان