ماهان شبکه ایرانیان

قیمت فولکس واگن ID۴ در بازار ایران مشخص شد/ عکس

پس از تحویل اولین سری فولکس واگن ID۴ وارداتی مأموت خودرو به خریداران، قیمت این کراس اوور برقی در بازار ایران تعیین شد.

قیمت فولکس واگن ID4 در بازار ایران مشخص شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش گجت‌نیوز، شرکت مأموت خودرو، به‌عنوان واردکننده محصولات برند آلمانی فولکس واگن (Volkswagen)، هفته گذشته اولین پارت از خودرو فولکس واگن ID4 را به مشتریان سامانه یکپارچه خودروهای برقی تحویل داد. حال طبق آخرین اخبار خودرو، همزمان با تحویل این محصول جذاب، شاهد قیمت‌گذاری آن توسط مالکان در بازار آزاد بوده‌ایم. در ادامه به بررسی قیمت این خودرو در بازار و تفاوت آن با قیمت نمایندگی می‌پردازیم.

قیمت کراس اوور برقی فولکس واگن ID4 در بازار آزاد

در حالی که شرکت مأموت خودرو، فولکس واگن ID4 وارداتی مدل 2024 را با قیمت نهایی 2 میلیارد و 215 میلیون تومان به متقاضیان تحویل داده بود، اما هم اکنون شاهد قیمت‌گذاری این خودرو در بازه قیمتی 3 میلیارد و 700 تا 3 میلیارد و 900 میلیون تومان در بازار آزاد هستیم. اختلاف قیمت حدود 1.5 میلیارد تومانی نمایندگی و بازار، آن هم برای یک خودرو برقی می‌تواند موجب کاهش اقبال فروش ID4 شود.

مهم‌ترین علل این موضوع نیز نبود زیرساخت‌های کافی برای شارژ سریع خودروهای برقی در داخل کشور، کمبود دانش نگهداری و تعمیر، نامشخص بودن خدمات پس از فروش و از همه مهم تر عدم پذیرش جامعه از فراگیر شدن استفاده از خودروهای برقی است. البته با رفع کاستی های ذکر شده، استفاده از خودروهای برقی بدون شک یک راهکار مناسب و هوشمندانه برای کاهش آلایندگی ها و حفظ محیط‌زیست خواهد بود.

قیمت فولکس واگن ID4 در بازار ایران مشخص شد/ عکس

مشخصات فنی و امکانات Volkswagen ID4 Crozz

فولکس واگن ID.4 به یک پیشرانه الکتریکی سنکرون آهنربایی دائم با توان 168 اسب بخار و گشتاور 310 نیوتن‌متر مجهز است. با قرارگیری این پیشرانه روی محور عقب خودرو، ID.4 یک خودروی دیفرانسیل عقب برقی تلقی می‌گردد. ظرفیت باتری‌های این خودرو 55.7 کیلووات‌ ساعت است و می‌تواند با هر بار شارژ کامل باتری‌ها، در شرایط ایده‌آل پیمایش 442 کیلومتری را برای این محصول وارداتی فولکس واگن فراهم کند. شارژ سریع باتری‌های این خودرو از صفر تا 80 درصد تنها در 35 دقیقه انجام می‌شود و امکان قابلیت شارژ AC خانگی برای آن نیز وجود دارد.

قیمت فولکس واگن ID4 در بازار ایران مشخص شد/ عکس

این کراس اوور وارداتی از امکاناتی مانند سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری، سنسور هشدار فشار باد تایرها (TPMS)، سیستم هشدار خروج از مسیر، سیستم فعال تشخیص علائم ترافیکی جاده، نورپردازی کابین، استارت دکمه‌ای، دسته دنده الکتریکی، تهویه اتوماتیک دو کاناله، ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، رانندگی خودکار بین خطوط، شش کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی به‌همراه اتوهلد، صندلی برقی راننده، سنسور نور، سنسور باران، سقف شیشه‌ای، پشتیبانی از Apple Car Play و Android Auto، دوربین 360 درجه و… بهره می‌برد.

قیمت فولکس واگن ID4 در بازار ایران مشخص شد/ عکس

شایان ذکر است نسخه وارداتی ID4 به بازار کشورمان، تحت جوینت ونچر فولکس واگن-فاو (FAW) و در چین مونتاژ و تولید می‌شود؛ ID.4 که بر اساس پلتفرم محصولات برقی MEB فولکس واگن ساخته شده، در سال 2021 موفق به کسب عنوان خودرو سال جهان نیز شده است.

227227

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان