ماهان شبکه ایرانیان

کمبود نیروی انسانی مشکل بخش بهداشت و درمان استان سمنان

مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان با اشاره به رضایتمندی ۹۳ درصدی از خدمات این بیمارستان، افزود: طرح طبقه بندی کارکنان این بیمارستان اجرا شد، اما با وجود ایجاد جذابیت مالی، این بیمارستان با کمبود نیروی انسانی و به ویژه پرستار مواجه است.

کمبود نیروی انسانی مشکل بخش بهداشت و درمان استان سمنان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،رضا اعرابیان در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: بیمارستان خصوصی باید خودگردان باشد و بیش از 55 درصد درآمد این بیمارستان مربوط به پرداخت مطالبه کادر درمان است.
وی اظهار کرد: بیمارستان خصوصی سینا سمنان با بیش از 90 درصد بیمه‌های درمانی طرف قرارداد است.
مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان بیان کرد: طلب این مرکز درمانی از شرکت‌های بیمه درمانی بابت ارائه خدمات به بیمه‌شدگان مربوط به سال 1402 حدود 150 میلیارد ریال است.
به گفته وی بیش از 170 نفر سهامدار بیمارستان سینا هستند که بین 60 تا 70 نفر پزشک و بقیه غیرپزشک هستند.
اعرابیان بیان کرد: ضعف در نگهداشت پزشکان متخصص از جمله مشکلات بخش بهداشت و درمان استان سمنان است.
وی اظهار کرد: ماهانه میانگین 250 زایمان در بیمارستان سینا انجام می‌شود و بیش از 70 درصد زایمان‌ها به روش سزارین است.
مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان گفت: کمیته پیگیری و رسیدگی به شکایت‌ها در این بیمارستان فعال است و پرونده قضایی از این مجموعه درمانی در مراجع قضایی وجود ندارد.
مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان با اشاره به ضعف استان در ماندگارکردن پزشکان، گفت: راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی قلب، توسعه فضای فیزیکی برای جبران کمبود فضای بخش اورژانس، بستری، درمانگاهی و اداری از چشم‌اندازهای این مجموعه است.
اعرابیان، با اشاره به راه‌اندازی بخش‌های فیزیوتراپی و سی‌تی‌اسکن، تصویربرداری فک و صورت، بخش اسکوپی، اکومری، دندانپزشکی و اطفال در بیمارستان سینا، بیان کرد: این بیمارستان از نظر مالی از حالت ضرردهی خارج شده و به مرحله سوددهی رسیده است.

مدیرعامل بیمارستان سینا سمنان افزود: این بیمارستان 54 تخت فعال با ضریب اشغال بین 70 تا 80 درصد دارد و گاه برخی بیماران برای گرفتن تخت بستری معطل می‌مانند.
وی بیان کرد: حدود 230 نیروی انسانی شامل 190 نفر به طور فعال و حدود 64 نفر پاره‌وقت ارایه خدمت می‌کنند.
به گفته وی 94 پزشک فعال شامل 12 دندانپرشک و 71 متخصص و تعدادی پزشک عمومی در بیمارستان سینا فعالیت دارند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان