ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه پودر لبو خانگی با ۴ روش مختلف

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این قسمت طرز تهیه پودر لبو را با ما بخوانید. این مودر موارد کاربرد زیادی داشته و در شیرینی و کیک استفاده می شود.

طرز تهیه پودر لبو خانگی با 4 روش مختلف

اگر به دنبال رنگ دهنده‌ های طبیعی برای انواع شیرینی و کیک‌ های خود هستید، می‌ توانید از سبزیجات خانگی استفاده کنید. ما در این بخش طرز تهیه پودر لبو که یک رنگ دهنده کاربردی است را به شما آموزش می‌ دهیم.

مراحل تهیه پودر لبو خانگی

4 طرز تهیه پودر لبو در خانه:

برای اینکه این پودر کاربردی را در خانه داشته باشید، حتماً باید از لبوی تازه استفاده کنید و در این بخش نیز می‌ توانید، همراه ما باشید.

روش اول تهیه پودر لبو

برای آماده سازی این نوع پودر نیاز به مقداری لبو دارید. در این روش با استفاده از شوفاژ و بخاری می‌ توانید لبوی خود را خشک کنید. لبوها را شسته پوست کنید و به صورت برش‌ های ورقه نازک روی سطح یک سینی قرار دهید. چند روزی زمان دهید، تا لبوها به خوبی چیپسی شده و آب اضافی آن تبخیر شود. حالا می‌ توانید درون میکسر ریخته به خوبی مخلوط کرده تا یک پودر یک دست داشته باشید. در نهایت نیز برای صافی می‌ توانید آن را از صافی رد کنید.

روش دوم تهیه پودر لبو:

در این روش از فر برای خشک کردن لبو استفاده می‌ کنید. به همان شیوه لبوها را شسته و کف سینی فر پهن نمایید. سینی را درون فر قرار داده روی حرارت 180 درجه سانتیگراد به مدت 1 تا 2 ساعت زمان دهید، تا به خوبی خشک شود. در این مدت نیز چند بار لبوها را چک کرده تا نسوزد.

پودر لبو خانگی

روش سوم خشک کردن لبو:

در این روش که یک روش ارگانیک و طبیعی بوده لبوها را روی یک پارچه نخی به صورت حلقه برش زده یا درون سینی‌ های مخصوص قرار دهید. چند روزی جلوی آفتاب مستقیم قرار داده تا به خوبی در هوای آزاد خشک شود. برای اینکه روی سطح آن آلوده نشود. نیز یک پارچه نخی و توری قرار دهید.

روش چهارم تهیه پودر لبو:

در این روش ما از مایکروفر برای خشک کردن آن استفاده می‌ کنیم. در مایکروفر نیز به همان شیوه فر عمل می‌ شود. لبوها را کف سینی قرار داده درون ماکروفر بگذارید و روی درجه حرارت بالا قرار داده و مدت زمان آن را نیم ساعت تا یک ساعت در نظر بگیرید. در این مدت نیز لبوها را چک کرده تا بیش از حد نسوزد.

طرز تهیه پودر لبو

موارد استفاده از پودر لبو:

این پودر یک رنگ دهنده طبیعی و ارگانیک بوده که بدون هیچ عوارضی می‌ توانید، در مواد غذایی خود استفاده کنید. این نوع پودر را می‌ توانید برای رنگ کردن پلوی مجلسی برای رنگ اضافه کردن به کیک و شیرینی‌ های رنگی خود استفاده کنید. یک پودر کاربردی که حتی برای حبه‌ های قند رنگین نیز استفاده می‌ شود.

نحوه استفاده از این پودر نیز به این شکل بوده که مقداری از آن را درون مواد کیک یا مواد شیرینی می‌ ریزید و به خوبی ورز می‌ دهید. برای رنگ‌ دار کردن برنج نیز مقداری از پودر را با برنج روغنی هم بزنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان