ماهان شبکه ایرانیان

حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است / تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود

معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است، گفت:خروجی تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود.

حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است / تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی در جلسه بررسی تنش آبی سد نمرود و حبله رود که در سالن جلسات شهرداری سمنان برگزار شد با توجه به مشکلات مطرح شده در خصوص تنش آبی و عدم مدیریت یکپارچه منابع آبی در شهرستان گرمسار، گفت: با توجه به جغرافیای حاکم بر کشور مشکل کم آبی مختص به کل کشور است و منحصر این استان نیست.

وی با اشاره به ضرورت حفظ انسجام و الفت بین مردم مناطقی که با چالش کم آبی مواجهند، گفت: استان اصفهان یکی از استان‌هایی است که در مبحث تامین آب با مشکل مواجه است، اما این مشکل از وفاق و همدلی مردم کم نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی با اشاره به مطالبات و مشکلات مطرح شده توسط نمایندگان بخش کشاورزی شهرهای گرمسار، در بحث عدم تخصیص عادلانه منابع آبی، گفت: حال که با این مشکل مواجهیم باید تصمیمی اخذ شود که منجر به برقراری عدالت گسترده شود.

معاون اول قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عدالت، یک مولفه مهم و زیبایی معقول است، گفت: برای تحقق این مولفه مهم باید تصمیم درست اخذ شود که این امر مستلزم یک بررسی جامع است.

وی یادآور شد: پس از بررسی‌های لازم اگر نیاز به اخذ تصمیم استانی بود در کارگروه‌های استانی از طرفیت‌های استانی و اگر نیاز به ورود ظرفیت‌های ملی بود این موضوع در سطح ملی بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی با بیان اینکه در سطح ملی قوائی هستند که ذیل آن معاونانی مسائل چالش‌دار استان‌ها را بررسی می‌کنند، یادآور شد: هنوز ابعاد این تنش مشخص نشد و با تصمیم سطحی نمی‌توان تنش را برطرف کرد.

وی یادآور شد:باید اسناد و مدارک کافی برای داوری در نظر گرفته و تصمیم معقول که منجر به عدالت گسترده شود در این خصوص اتخاذ شود.

معاون اول قوه قضاییه الگو گرفتن از پیامبر رأفت و مهربانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: باید در مواجهه با چالش ها، زیست پیامبرگونه را ملاک عمل قرار دهیم و با انس و الفت مشکلات را حل کنیم.

گفتنی است: در این نشست کشاورزان و نمایندگان آنان، خواستار توزیع عادلانه آب، اعمال مدیریت یکپارچه آب در حوزه دشتی، ضرورت پیاده سازی قانون توزیع عادلانه آب، بهره مندی از ظرفیت لازم برای توسعه کشاورزی، جلوگیری از تصرفات و ساخت و ساز غیر مجاز، شدند.

***رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور: توسعه زیرساخت‌های شهرستان میامی مورد پیگیری قرار خواهد گرفت

رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور با بیان اینکه باید زیرساخت‌های شهر متناسب با شان مردم و تامین کننده نیازها باشد، گفت: تلاش می‌کنیم در این سفر با توجه به وضعیت و مشکلات مطرح شده مصوباتی را برای بهبود شرایط تصویب کنیم.

حسن بابایی در ادامه سفر به استان سمنان با رئیس و کارکنان قضائی شهرستان میامی دیدار کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور  در دیدار با رئیس و جمعی از قضات و کارکنان قضایی شهرستان میامی که در سالن جلسات دادگستری این شهرستان برگزار شد ضمن استماع سخنان آنان گفت: هر کدام از ما که فرصت خدمت در دستگاه قضا را یافتیم کاملا آگاهانه و با خواست خدا بوده است.

وی افزود: کار خود را با قوت ادامه دهید توجه به معیشت و رفاه کارکنان اداری و قضایی از اولویت‌های قوه قضاییه در دوران تحول و تعالی است.

حل تنش آبی در گرمسار نیازمند اخذ تصمیم اصولی است / تصمیمات نهایی منجر به برقراری عدالت گسترده شود

بابایی در ادامه این دیدار  تاکید کرد: باید زیرساخت‌های شهر متناسب با شان مردم و تامین کننده نیازها باشد، تلاش می‌کنیم در این سفر با توجه به وضعیت و مشکلات مطرح شده مصوباتی را برای بهبود شرایط تصویب کنیم.

در این جلسه تعدادی از کارکنان قضایی و اداری طی سخنانی درخواست‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد املاک کشور پس از این جلسه و در آخرین برنامه حضور در شهرستان میامی از نمایندگی پزشکی قانونی شهرستان نیز بازدید کرد و ضمن صحبت با کارکنان این نمایندگی روند خدمت رسانی به مردم را مورد بررسی قرار داد.

معاون راهبردی قوه قضاییه  دربازدید از پارک علم و فناوری سمنان گفت:

از دارایی های افراد باید محافظت نمود زیرا سنگ بنای اقتصاد، دارایی افراد است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،همزمان با سی و چهارمین سفر ریاست محترم قوه قضائیه به استان سمنان، پیش از ظهر امروز( 5 مهرماه 1403) دکتر سید محمد صاحبکار خراسانی معاون راهبردی قوه قضاییه دیداری با واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان در محل پارک علم و فناوری استان داشت.

سید محمد صاحبکار خراسانی ضمن حضور در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان از این پارک بازدید کرد و در دیداری که با واحدهای فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان داشت از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات و چالش‌های قضائی و حقوقی پیش‌روی پارک علم و فناوری استان سمنان و این واحدها که به عنوان یکی از مراکز اصلی تاثیرگذار در تحقق شعار سال است قرار گرفت و دستورات مقتضی و پیگیری های لازم را صادر نمود.

وی در این دیدار گفت: در سفرهای استانی که سران محترم سه قوه به استان ها دارند از نزدیک به کف میدان آمده و با مشکلات کسب و کار و اقتصادی و قضایی آشنا شده و در صدد رفع این مشکلات می باشند.

وی اظهار نمود: رسیدگی به برخی از مشکلات باید توسط قوه مجریه برطرف گردد و مشکل و معضلات دیگری که مربوط به حوزه قضا می باشد باید توسط قوه قضائیه حل و فصل شود.

صاحبکار با اشاره بر اینکه توسعه تولیدات دانش‌بنیان مورد تاکید سران سه قوه است اظهار نمود: نیروهای جوان و با دانش و انگیزه زیاد در این حوزه ها مشغول به کار هستند و از این حیث حمایت از تولید یکی از برنامه‌های مهم در مجموعه قضایی است و قطعا در سال جاری با تلاش سه قوه تولیدات دانش بنیان توسعه خواهد یافت.

وی بیان نمود: برخی از مشکلاتی که در این دیدار مطرح گردید باید استانی پیگیری شود و برخی از مشکلات ملی و یا بین استانی می باشد که دستور پیگیری آن داده خواهد شد.

صاحبکار اذعان نمود: در ثبت برند و فرآیندها عامل انسانی درگیر است و از شرکت های دانش بنیان های خوبی در این زمینه کمک گرفته ایم و تا آخر سال قابلیت ثبت برند و شرکت را تقویت خواهیم‌ نمود.

وی افزود: از دارایی های افراد باید محافظت نمود زیرا سنگ بنای اقتصاد، دارایی افراد است.

به گفته صاحبکار، باید کار ویژه ای برای مشارکت فکری برای تمام شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار بگیرد و پیگیری های لازم انجام شود.

وی بحث رمز ارز را یک موضوع جدید در کشور و دنیا بیان کرد و اظهار نمود: پول یک ابزاری است که قدزت حاکمیت در کشورها را تغییر می دهد و استخراج رمز ارز موضوعی جدا از صنعت نیست.

معاون راهبردی قوه قضائیه بیان نمود: پیوند زدن شرکت های مختلف بسیار کار پسندیده ای است و اگر شرکت هایی قرار است در قالب های حقوقی ادغام شوند باید مشکلات پیش رو را حل کنند و در بحث صادرات برخی از شرکت های دانش بنیان کمک شایانی کنند

وی گفت: در تولید دانش بنیان ها باید خدمات توسعه کسب و کار داشته باشیم و از شرکت هایی که تولیدات فناورانه در حوزه صادرات دارند حمایت شود و از ظرفیت های موجود این شرکت ها استفاده نمود.

وی اذعان کرد: باید از ظرفیت مشاور حقوقی در پارک علم و فناوری سمنان استفاده شود تا شرکت های دانش بنیان بتوانند از مشاوران؛ مشورت های قضائی و حقوقی گرفته تا قبل از نوشتن قرارداد با مشکلی مواجعه نشوند.

وی مهمترین مشکل یک شرکت را مشکل در بحث فروش آن دانست و اشاره کرد: اگر این معضل حل شود قطعا مشکلاتی که به تبع آن رخ خواهد داد نیز برطرف می شود.

معاون راهبردی قوه قضائیه افزود: در مسائل حقوقی باید شرکت های دانش بنیان قراردادهای خوبی را منعقد نمایند و از مشاوران مشورت بگیرند تا در مسائل حقوقی دچار مشکل اصلی و یا همان مرگ خاموش نشوند.

وی استان سمنان را یک استان نخبه خیز دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت های جوانان نخبه و کارآمد به نحو احسن استفاده نمود.

وی تأکید کرد: قوه قضاییه این آمادگی را دارد که در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل‌گری کند و با آسیب‌شناسی مشکلات این شرکت‌ها را در حل مسائل حقوقی و قضایی برطرف نماید و از این رو باید از همه ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از کار دانش‌بنیان‌ها به ویژه مراکز تولیدی دانش بنیان استفاده شود.

در ادامه این دیدار دکتر داود مداح رئیس پارک علم و فناوری استان  سمنان نیز گفت: خوشبختانه توانسته ایم احراز صلاحیت شرکت های دانش بنیان را از پارک علم و فناوری بگیریم و به سمت پروژه محوری به جای وام محوری گام برداریم که در این راستا پیش پرداخت پروژه ها گرفته شد و 60 برابر پروژه ها توسط پارک علم و فناوری دریافت گردید و در اختیار شرکت های دانش بنیان قرار داده شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان