ماهان شبکه ایرانیان

پلیس در جستجوی مرد ناپدید شده پرونده پیجرها

پلیس نروژ به دنبال یک مرد ناپدید شده در رابطه با پرونده پیجرها در انفجارهای حزب الله است.

پلیس در جستجوی مرد ناپدید شده پرونده پیجرها

امیرمسعود عابدین_ پلیس نروژ به‌تازگی حکم جستجوی بین‌المللی برای یک مرد هندی نروژی را در رابطه با فروش پیجر به گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان صادر کرده است. این پیجرها هفته گذشته منفجر شده و ده‌ها نفر را کشت.

رینسون خوزه 39 ساله، مؤسس یک شرکت بلغاری که گفته می‌شود بخشی از زنجیره تأمین پیجر است، هفته گذشته در طی یک سفر کاری به ایالات متحده ناپدید شد. روز پنجشنبه، پلیس اسلو، پایتخت نروژ گفت: «روز گذشته، پلیس اسلو یک گزارش مفقودی در ارتباط با پرونده پیجر دریافت کرد. پرونده مفقودی باز شده و حکم بین‌المللی برای این فرد صادر کرده‌ایم.»

زمانی که رویترز در 18 سپتامبر با او تماس گرفت و در مورد تجارت بلغارستان از او پرسید، تلفن را قطع کرد و از اظهار نظر در مورد پیجرها خودداری کرد. سپس او به چندین تماس و پیام پاسخ نداد. به گفته کارفرمای او، خوزه، در بخش فروش شرکت رسانه‌ای نروژی کار می‌کند و در 17 سپتامبر برای کنفرانسی به بوستون رفت و از روز بعد شرکت قادر به تماس با او نبود.

بر اساس ثبت شرکت، خوزه در سال 2022 شرکت نورتا گلوبال را با مسئولیت محدود در صوفیه تأسیس کرد. مقامات بلغارستانی نقش این شرکت در تأمین پیجرها را بررسی کرده‌اند، اما شواهدی مبنی بر ساخت یا صادر شدن آنها از بلغارستان پیدا نکردند. شبکه تلویزیونی NRK گزارش داد که خوزه یک شهروند نروژی است و در کشور دیگری متولد شده است.

حملات بی‌سابقه پیجر منجر به کشته شدن 12 نفر از جمله دو کودک و زخمی شدن 2800 نفر دیگر شد. روز بعد، بر اثر انفجار بی‌سیم در سوپرمارکت‌ها و مراسم تشییع جنازه در خیابان‌های لبنان، 25 نفر کشته و بیش از 450 نفر زخمی شدند.

322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان