ماهان شبکه ایرانیان

نماینده خرم‌آباد در مجلس: زمان آن رسیده که فیلترینگ رفع شود

نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گزارش‌هایی که وزیر ارتباطات ارائه داده، شورای عالی فضای مجازی جلسات متعددی برای تجدید نظر در فیلترینگ برگزار کرده است و امیدواریم به زودی شاهد رفع فیلترینگ باشیم.

نماینده خرم‌آباد در مجلس: زمان آن رسیده که فیلترینگ رفع شود

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از شفقنا، رضا سپهوند در خصوص ضرورت رفع فیلترینگ، اظهار داشت: موضوع فیلترینگ از ابتدا اقدام اشتباهی بود همانطور که برخورد ما با ماهواره و ویدیو هم اشتباه بود و به نتیجه نرسید؛ چراکه بستر اینترنت و پلتفرم‌های مختلف، فرصت‌هایی است که برای بشر ایجاد شده که باید برای حوزه اشتغال و اطلاع رسانی استفاده کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی در استفاده از فضای مجازی، گفت: کشورهایی که مبدع این پلتفرم‌ها هستند، آنها هم فرهنگ سازی می کنند؛ اما با تکنولوژی و علم نمی‌توان مبارزه کرد لذا فیلترینگ، روش غلطی است که عده‌ای در داخل کشور در پیش گرفتند. فیلترینگ به هیچ عنوان به اهداف خود نرسید در عین حال زیان‌های زیادی هم به کشور تحمیل کرد و پلتفرم‌های داخلی هم نتوانست نیازهای مخاطبان را تامین کند.

آقای سپهوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات اجتماعی استفاده از فیلترشکن، گفت:  «فیلترینگ» فرزندان ما را وارد فضاهایی کرده که هیچگاه وارد آن نشده بودند و فضای سایبری هم از لحاظ امنیتی آسیب دیده است.

وی با تاکید بر اینکه معمولا از فیلترینگ کسانی سود می‌برند که خودشان طراح آن بودند، گفت: عده ای با اعمال فیلترینگ، به منافع ملی و کشور ضربه می‌زنند؛ بنابراین به نظر من زمان آن رسیده که فیلترینگ رفع شود؛ چرا که به اهداف خود نرسید و در عین حال مردم با استفاده از فیلترشکن، از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند و در این میان فقط عده‌ای از فروش فیلترشکن سودهای کلان در حد 50 همت می‌برند که از جیب ملت خارج می‌شود.

آقای سپهوند با اشاره به جلسه شورای عالی فضای مجازی برای رفع فیلترینگ، بیان کرد: طبق گزارش‌هایی که وزیر ارتباطات ارائه داده، شورای عالی فضای مجازی، جلسات متعددی برای تجدید نظر در فیلترینگ برگزار کرده است و این جلسات همچنان ادامه دارد؛ وقتی در مجلس با نمایندگان صحبت می‌کنیم اکثریت نمایندگان، موافق رفع فیلترینگ هستند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان