ماهان شبکه ایرانیان

حضور گسترده نسل جوان در نماز جمعه طرح و خلاقیت لازم دارد

امام جمعه کرمان یکی از نقایص نمازجمعه را حضور کم‌رنگ جوانان دانست و افزود: برای رفع این مسئله نیاز به فکر و خلاقیت و طرح است تا شاهد حضور گسترده نسل جوان در نمازجمعه باشیم.

حضور گسترده نسل جوان در نماز جمعه طرح و خلاقیت لازم دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ حجت‌الاسلام حسن علیدادی سلیمانی، در جلسه ستاد نمازجمعه با تبریک و تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله گفت: شخصیتی را از دست دادیم که جایگزین آن در جبهه مقاومت به راحتی اتفاق نمی‌افتد؛ فردی که 30 سال در مبارزه بود اجر و پاداش او شهادت است و خداوند او را قبول کرد.

ستاد نمازجمعه کرمان تحویل نسل جوان شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به اینکه ستاد نمازجمعه کرمان تحویل نسل جوان شده است؛ اظهار کرد: تحول در نماز جمعه وقتی است که چند مجموعه دست به دست هم بدهند و یکی از ارکان آن ستاد نمازجمعه و چهره‌های فکری و عملیاتی نمازجمعه است که بار اصلی نماز جمعه روی دوش آنها است.

وی یکی از نقایص نمازجمعه را حضور کم‌رنگ جوانان دانست و افزود: برای رفع این مسئله نیاز به فکر و خلاقیت و طرح است تا شاهد حضور گسترده نسل جوان در نمازجمعه باشیم.

شبستان نوشت، امام جمعه کرمان در همین رابطه حضور جدی، باانگیزه و پررنگ شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و کمک به ستاد نمازجمعه را مهم خواند و ادامه داد: مسئول ستاد نماز جمعه نیز باید به اندازه کافی انگیزه و انرژی داشته و وقت بگذارد.

هسته اصلی تشکیلات فرهنگی مذهبی کشور نیازمند بازنگری از درون است

سپس رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان نیز گفت: دشمن امروز هسته اصلی تشکیلات فرهنگی و مذهبی ما را هدف قرار داده و این هسته نیاز به بازنگری از درون و خودآگاهی است.

حجت‌الاسلام علی حسنی‌سعدی با اشاره به حوادث اخیر لبنان و شهادت سید حسن نصرالله؛ گفت: انفجار پیجرها حاصل 15 سال برنامه‌ریزی دشمن بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بمباران وحشیانه با بمب‌های حجیم و سهمگین را حاکی از ناامیدی دشمن دانست و اعلام کرد: اثر وضعی ناشکری‌ها و... سلب توفیق و نعمت {وجود چنین شخصیت‌هایی} است.

او گفت: دشمن همین بمب‌های سهمگین اما از نوع فرهنگی را در کشور ما منفجر می‌کند اما تلفات فرهنگی را نمی‌بینیم هر چند در وضعیت ظاهری جامعه کمی عیان و با تدابیر و حوصله دشمن نقشه‌های او رو می شود.

بمب‌های فرهنگی

حجت‌الاسلام حسنی‌سعدی با تاکید بر اینکه باید دست از خواب غفلت بیدار شد؛ اظهار کرد: برخی جوانان قربانی بمب‌های فرهنگی دشمن شده و در نتیجه فضای جامعه را خون‌آلود کرده اما آنقدر تکرار شده که بی‌خیال شدیم و دشمن همان بلا را از طریق جریان نفوذ و با بمب‌های قوی فرهنگی بر سر ما می‌آورد.

او خاطرنشان کرد: دشمن امروز هسته اصلی تشکیلات فرهنگی و مذهبی ما را هدف قرار داده و این هسته نیاز به کمک روحی و فکری و فرهنگی دارند و این از وظایف ستاد نمازجمعه است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان کرمان بر تبیین جایگاه نمازجمعه تاکید و تصریح کرد: متاسفانه هیچ نمادی از این مهم در مبلمان شهری و حتی در ادارات ما در حد نصب یک روایت هم دیده نمی‌شود.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان