ماهان شبکه ایرانیان

مسجد شیعیان در قطر را ببینید

مسجد امام صادق (ع) در محدوده اللولو در دوحه قطر قرار دارد که یکی از مساجد مهم دوحه به شمار می آید.

مسجد شیعیان در قطر را ببینید

به گزارش پایگاه فکر و فرهنگ مبلغ، قطر کشوری عربی در ساحل غربی خلیج فارس است که نزدیک به 10 درصد از جمعیت 900 هزار نفری این کشور را شیعیان تشکیل می دهند. شیعه نیوز  نوشت:شیعیان قطر عمدتا از قوم بحارنه هستند که اغلب از کشور بحرین و منطقه احساء عربستان وارد این کشور شدند و بخشی از این شیعیان نیز از ایرانیان هستند.

2.png

شیعیان قطری و غیرقطری فعالیت‌های مستقل دارند و علاوه بر موسسه ائمه جماعات و خطباء، دانشکده الهیات و مطالعات اسلامی نیز دارند. شیعیان قطر مساجد و حسینیه‌های زیادی دارند که به راحتی مراسم دینی خود را برگزار می کنند، یکی از این مساجد، مسجد امام صادق(ع) در دوحه است.

مسجد امام صادق (ع) در محدوده اللولو در دوحه قطر قرار دارد که یکی از مساجد مهم دوحه به شمار می آید. این مسجد که 28 می 1992 تاسیس شد، محل مهمی برای عبادت و برپایی مراسم‌ها و مناسبت‌های دینی است.

3.png

نمای این مسجد با گچ سفید پوشیده شده است که تلفیقی از معماری سنتی و مدرن را با وجود سادگی ارایه کرده است. فضای داخلی این مسجد آن زیبا و بزرگ است که گنجایش صدها نمازگزار را دارد. از مرکز سقف این مسجد لوستر بزرگ آویزان شده است.

4.png

این مسجد یک مناره بلند که از دور به چشم می‌آید، و یک گنبد در وسط بنای مسجد وجود دارد. حیاط این مسجد در عین سادگی، زیبا و وسیع است. پارکینگ برای خودروی در مقابل این مسجد وجود دارد تا نمازگزاران به راحتی بتوانند برای ادای مناسک خود به این مسجد مراجعه کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان