ماهان شبکه ایرانیان

برادران وارنر سه گانه هری پاتر و کودک نفرین شده را می‌سازند؟

کمپانی برادران وارنر به شدت دنبال ثبت حق ساخت فیلم هری پاتر و کودک نفرین‌شده است

 

کمپانی برادران وارنر به شدت دنبال ثبت حق ساخت فیلم هری پاتر و کودک نفرین‌شده است. اگر بخواهیم همه اخبار مربوط به این ثبت تجاری پرسر ‌و ‌صدا را برایتان خلاصه کنیم، باید بگوییم که این کمپانی می‌خواهد تئاتر موفق مربوط به زندگی پسر هری پاتر و داستان عشقیش در مدرسه هاگوارتز را به یک سه‌گانه جدید تبدیل کند. نگران نباشید؛ اگر این فیلم ساخته بشود با این داستان نیم خطی چیزی را از دست نمی‌دهید (ماجرا خیلی پیچیده‌تر از این حرف هاست!). در ضمن برادران وارنر قصد دارد دنیل رادکلیف را برای حضور در فیلم راضی کند. با بنیتا همراه باشید تا جزییات بیشتری درباره فیلم جدید هری پاتر بخوانید.

ساخت سه گانه هری پاتر توسط کمپانی برادران وارنر
Warner Bros

شما می‌توانید تصور کنید هری پاتری که ما می‌شناسیم در فیلم جدید بازی نکند؟ ما که نمی‌توانیم. قطعاً کمپانی برادران وارنر هم اهمیت حضور دنیل رادکلیف را می‌دانند و برای حضورش در فیلم حداکثر تلاشش را می‌کند. حالا دیگر دنیل رادکلیف بزرگ شده و وقتش رسیده نقش بزرگسالی هری پاتر را بازی کند. سه گانه‌ای هم که برادران وارنر قصد ساختش را دارند، نیاز به هری پاتری دارد که دیگر پدر شده است. شکی نیست که قرار دادن دنیل رادکلیف و شخصیت محبوب هری پاتر در این وضعیت با استقبال خوبی در گیشه مواجه خواهد شد. شاید هم این سه گانه بتواند موفقیت تجاری هابیت را برای این کمپانی فیلم‌سازی تکرار کند.

البته درباره موفق خواندن سه گانه هابیت بحث‌های زیادی وجود دارد. ساخت سه گانه هابیت از هیچ لحاظ نتوانست موفقیت‌های سه گانه هابیت را برای پیتر جکسون – کارگردان هر دو سه گانه – و کمپانی برادران وارنر تکرار کند. تلاش برای تبدیل یک کتاب به سه فیلم تا حدی به وجهه هنرمندانه هابیت آسیب زد. اما این پروژه موفقیت‌های قابل توجهی هم داشت. درآمد حاصل از نمایش این سه گانه در سرتاسر جهان 2.935 میلیون دلار (بین سال‌های 2012 تا 2014) بود. البته این میزان فروش با احتساب کاهش قیمت تباهی اسماگ و نبرد پنج لشکر در کشورهای خارجی است.

شاید ما به عنوان مخاطب از سه گانه هابیت به اندازه سه گانه ارباب حلقه‌ها راضی نباشیم اما هابیت یک پروژه سینمایی – تجاری کاملاً موفق بود. هزینه ساخت این سه گانه 650 تا 700 میلیون دلار بود که در مقایسه میزان فروش جهانی فیلم به هیچ وجه رقم بالایی نیست. تنها دلیل توقف ساخت این سه گانه به سرانجام رسیدن ماجرای هابیت بود و همین رمز موفقیت این سه گانه است.

تجربه هابیت نشان می‌دهد که هری پاتر و کودک نفرین شده می‌تواند یک سه گانه سینمایی موفق باشد. اگر طرفدار سه گانه ارباب حلقه‌ها یا آثار رونالد روئل تالکین باشید، نوعی کشش و تهعد برای دیدن سه گانه هابیت احساس خواهید کرد. حتی اگر از قسمت اول سه گانه (سفر غیرمنتظره) متنفر باشید، باز هم می‌خواهید دو قسمت دیگر را ببینید. همین قاعده درباره سری فیلم‌هایی مثل جنگ ستارگان هم صدق می‌کند؛ شاید تهدید شبح را دوست نداشته باشید اما آن را به چشم یکی از قسمت‌های مجموعه محبوب‌تان نگاه می‌کنید و تا سکانش آخرش را تماشا می‌کنید. اینطور نیست؟

این دقیقاً تفاوت بین اپیزود تهدید شبح و اپیزود نیرو برمی‌خیزد است. همین عادت مخاطبان دلیل اهمیت کیفیت بالای ایپزودهای اولیه مجموعه جنگ ستارگان را به خوبی نشان می‌دهد. سفر غیرمنتظره سه گانه هابیت یا تهدید شبح مجموعه جنگ ستارگان نقطه آغاز یک پروژه سینمایی بی‌پایان نبودند. این دو فیلم فصل‌های ابتدایی دو مجموعه سینمایی کوتاه بودند که آغاز، میانه و انتهایشان مشخص بود.

سه گانه‌ای که احتمالا از روی کتاب هری پاتر و کودک نفرین شده ساخته می‌شود به همین دلیل می‎‌تواند موفق باشد. هیچ کدام از طرفداران کاراکترهای جی کی رولینگ بدشان نمی‌آید کاراکتر محبوب‌شان را در چند فیلم دیگر ببینند. اگر این سه گانه خوب از آب دربیاید، دنیای شگفت انگیز هری پاتر و دوستان طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. اما اگر نتواند انتظارات را برآورده کند، کمپانی برادران وارنر سه فیلم دیگر ساخته که دست کم بخاطر فاصله زمانی کم با اتمام سه گانه جانوران شگفت‌انگیز و زیستگاه آنها، یک موفقیت محسوب می‌شود.

این روزهای سینمای هالیوود پر از فیلم‌هایی است که به گذشته و آینده قهرمان‎‌ها می‌پردازند. در واقع کمپانی‌های فیلم‌سازی بر سر حق امتیاز چنین فیلم‌هایی با هم می‌جنگند! اما اینکه قسمت‌های قبلی و بعدی یک مجموعه چقدر موفق باشند به ماهیت داستان برمی‌گردد. استقبال خوب از کتاب و تئاتر هری پاتر و کودک نفرین شده همه طرفدران هری پاتر را به آینده سه گانه برادران وارنر امیدوار کرده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان