۷ قبیله مادرسالار دنیا

تعداد معدودی جامعه مادرسالار در برخی نقاط جهان وجود دارد که اکثر مردم نمی دانند اگر برایتان جالب است که با این جوامع آشنا شوید در ادامه با الی گشت همراه باشید.

7  قبیله مادرسالار دنیا

قبایل مادرسالار دنیا

تعداد معدودی جامعه مادرسالار در برخی نقاط جهان وجود دارد که اکثر مردم نمی دانند اگر برایتان جالب است که با این جوامع آشنا شوید در ادامه با الی گشت همراه باشید.

قبایل مادرسالار

لائو تایلند

این منطقه یک گروه قومی واقع در شمال شرقی تایلند است. در اینجا بعد از ازدواج، به موجب قانون مرد باید به خانه خانواده همسرش و به عنوان عضو جدید آن نقل مکان کند. همچنین، جوان ترین دختر خانواده حق انحصاری برای به ارث بردن املاک خانواده دارد. بنابراین، لائو یکی از معدود جوامع باقی مانده در جهان است که در آن خویشاوندی مکان مادری و ارث مادر تباری هنوز هم وجود دارد.

لائو تایلند

آمیس تایوان

وراثت مادرتباری شیوه اصلی آمیس است که در آن اموال خانواده به طور معمول به فرزند ارشد دختر از هر خانواده به ارث گذاشته می شود. جامعه آمیس مادرسالار است و ریاست هر خانوار را مادر به عهده دارد. همچنین، مردان مسن جامعه به شدت در کنار جماعت زنان محترم شمرده می شوند. به طور سنتی، زنان مالکیت اموال را به عهده دارند، در حالی که مردان در روال نظامی شرکت می کنند که توسط قانون بومی قبیله دستور داده می شود.

قبیله آمیس

بیجاگوس گینه بیسائو

بیجاگوس از چهار قبیله مادر تبار واقع در جزیره اورانگو گراند گینه بیسائو تشکیل شده است. قانون عرفی مردم، نظام مادر تبار آن را به عنوان ضرورتی برای یکپارچه سازی کل جامعه بیجاگوس به رسمیت می شناسد. این قانون به هر مردی اجازه می دهد تا از اموال یا زمین متعلق به قبیله مادر تبار خاص خود به طور مشترک بدون هیچ گونه تقسیم زمین استفاده کند. ملکه زن، قدرت نهایی هر خانواده است.

گارو هند

قبیله گارو برای قرن ها یک جامعه مادر تبار بوده است.این گروه قومی در شمال شرق هند قرار دارد و آداب و رسوم مردمش همسر را به عنوان رئیس یک خانواده به رسمیت می شناسد و پس از مرگ ملکه خانواده، حق ارث به فرزند دختر می رسد. قانون بومی گارو، مالکیت اموال را به دست زنان می سپارد.

گارو

مینغکاباو اندونزی

این منطقه که در غرب سوماترای اندونزی قرار دارد بدون شک بزرگ ترین جامعه مادر تبار در جهان است. در اینجا، دارایی ها در مالکیت گروه زنان است در حالی که قوانین عرفی نیاز به خویشاوندی دارد و اموال خانواده باید از مادر به دختر منتقل شود. مردم مینغکاباو، مادران را به عنوان مهم ترین چهره در جامعه در نظر می گیرند.

موسو چین

قبیله موسو یکی از قدیمی ترین جوامع مادرسالار در جهان است. این قبیله در جنوب غربی چین قرار داردو مردمش عشق مادر را به عنوان هسته اصلی بشریت در نظر می گیرند. از این رو، مادر اساس نظام مادر تبار موسو را تشکیل می دهد. به طور سنتی، کودکان به مادر تعلق دارند و در نتیجه وراثت و خویشاوندی از طریق اصل و نسب خانواده مادر انجام می شود.

موسو

اوامبوس نامیبیا

قبیله اوامبو بزرگترین گروه قومی در نامیبیا است. مردم این کشور در نقاط مختلف هشت منطقه کشور گسترش پیدا کرده اند. از قدیم تا به حال اوامبوس دارای سیستم مادرتباری جانشینی و ارث است. اگر چه در سال های اخیر، نفوذ غرب باعث تغییر ارث نسب پدری توسط مردم شده اما این رسم ارث مادر تبار هنوز هم در جوامع روستایی قبیله وجود دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان