پژو 5008 به صورت رسمی در سپتامبر 2009 میلادی برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد و در 5 نوامبر همان سال برای فروش عموم عرضه شد. نسل اول آن، یک خودروی کامپکت MPV برروی پلت فرم PSA PF2 بود که بین سالهای 2009 تا 2017 میلادی در شهر سوشوی فرانسه تولید شد. اما نسل دوم این خودرو، بسیار متفاوت از نسل اول ساخته شد و از یک خودروی MPV، تبدیل به یک خودروی شاسی بلند بر روی پلت فرم PSA EMP2 شد تا برنامه تولید آن از سال جاری در شهر رن فرانسه آغاز و سپس به مشتریان عرضه شود. حال با شروع تولید این خودرو توسط پژو، کارشناسان "اتو اکسپرس" فرصتی پیدا کردهاند تا این خودروی شاسی بلند 7 سرنشین را در نسخه GT Line مورد بررسی قرار دهند که جزییات این گزارش را در
خودروبانک میتوانید مطالعه کنید.
پژو 5008
با این وجود که پژو 5008 در نسل جدید خود کاملا متحول شده است، اما در مقابل میتوان شاهد اشتراکات بسیار زیادی با خودروی کوچکتر پژو 3008 بود که این اشتراکات در بخش طراحی ظاهری آن حتی در داخل کابین بیشتر از همه به چشم میآید، با این تفاوت که با خرید پژو 5008 از 3 ردیف صندلی در داخل کابین خود بهرهمند خواهید شد، اما متاسفانه در مقایسه با خودرویی مثل "اشکودا کودیاک" سطح رانندگی آن بسیار لذت بخش نخواهد بود، زیرا در نسخه 7 صندلی آن نیاز به یک پیشرانه بزرگتر خواهید داشت. ولی میتوان طراحی ظاهری این ماشین را نقطه قوت آن به شمار آورد که بسیار بهتر از "اشکودا کودیاک" و یا "نیسان ایکس- تریل" از آب درآمده و حتی موفق به دریافت جایزه طراحی شده است.
پژو 5008
در مقایسه با خودروی شاسی بلند پژو 3008، این خودرو میتواند 2 صندلی اضافه در قسمت عقب خود داشته باشد، اما طبق گزارش کارشناسان "اتو اکسپرس"، فضای پای آنان برای سرنشینان بزرگسال چندان خوشایند نخواهد بود و شما را با مشکل مواجه میکند. اما قطعات داخل کابین این خودرو با کیفیت بالا ساخته شده است و پلاستیکهای آن با یک لایه نرم خواهد بود. ماساژور برای صندلی راننده در دسترس خواهد بود و طراحی داشبورد تا حد امکان ارگونومیک و زاویه دار به سمت راننده طراحی شده است تا راننده تسلط بیشتری بر روی کلیدها و صفحه نمایشگر لمسی کنسول مرکزی داشته باشد. به لطف افزایش فاصله بین دو محور پژو 5008 به مقدار 165 میلی متر، برای ردیف دوم صندلیهای اتومبیل فضای مناسب برای سرنشینان در نظر گرفته شده است.
پژو 5008
ارتفاع کابین خوب است و فضای مناسب برای راحتی سرنشینان بویژه فضای "سر" آنان به همراه دارد. سقف اتومبیل پانوراما بوده و در نسخههای GT Line به عنوان یک آپشن استاندارد به شمار میرود. رفتن به صندلیهای سوم نسبت به رقبای این خودرو همچون "اشکودا کودیاک" بسیار راحتتر است. معمولا ردیف سوم برای کودکان ساخته میشود، اما اگر صندلیهای ردیف دوم را به جلو حرکت دهید، صندلیهای ردیف سوم نیز میتواند برای افراد بزرگسال قابل استفاده شود. علاوه بر اینها، اگر ردیف دوم و سوم صندلیهای اتومبیل را جمع کنید و بخوابانید، میتوانید فضای ذخیره سازی داخل کابین خود را به چیزی معادل 2150 لیتر افزایش دهید که نسبت به محصولاتی همچون "کیا سورنتو"، "اشکودا کودیاک" و یا حتی "نیسان ایکس- تریل" یک فضای بیشتر در اختیار شما قرار میدهد.
پژو 5008
به لطف طول و وزن بیشتر، راحتی خودروی شاسی بلند 5008 نسبت به خودروی پژو 3008 بهتر است، اما هنوز هم وقتی وارد چاله میشوید، ضربات نسبتا شدیدی به اتومبیل و داخل کابین وارد میشود. این نوع غربیلک فرمان کوچک در خودروی پژو 308 و 3008 به خوبی کار میکند و لذت بخش است، اما در نظر گرفتن آن برای ماشین بزرگی همچون پژو 5008 ناخوشایند خواهد بود و بازخورد بسیار کمی وجود دارد.
پژو 5008
محدوده موتور اتومبیل هم شامل پیشرانههای مختلفی میشود، اما نسخهای که در دسترس کارشناسان "اتو اکسپرس" قرار گرفته بود، یک پیشرانه 1.2 لیتری سه سیلندر از نوع PureTech بر روی نسخه GT Line است که مجهز به توربوشارژر بوده و میتواند حداکثر 128
اسب بخار قدرت به همراه 230 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای یک خودروی شاسی بلند 7 سرنشین همچون پژو 5008 چندان مناسب نخواهد بود. برای تبدیل و انتقال نیروی این موتور هم از یک جعبه دنده 6 سرعته دستی استفاده شده است که دارای شتاب صفر تا صد 10.9 ثانیه و حداکثر سرعت 188 کیلومتر بر ساعت است.