مشاور ترامپ: باید ایرادات برجام را رفع کرد

«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ساز و کارهای نظارتی پیش‌بینی‌شده در توافق هسته‌ای با ایران را ضعیف توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه اروپا از نظارت سختگیرانه بر برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌کند، مدعی شد که نمی‌توان با یقین گفت که ایران به برجام پایبند بوده است.

«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز یکشنبه ساز و کارهای نظارتی پیش‌بینی‌شده در توافق هسته‌ای با ایران را ضعیف توصیف کرد.

وی که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: «این توافقی ضعیف است که به صورتی ضعیف تحت نظارت قرار دارد.»

او سپس مدعی شد که «واقعا نمی‌توان با اطمینان گفت که آن‌ها [ایرانی‌ها] پایبند بوده‌اند. آن‌ها چند بار از محدودیت‌ها عبور کرده‌اند.»

مک‌مستر با بیان این ادعا که عضای گروه 1+5 «همین حالا در حال بازنگری مفاد توافق هستند»، گفت کشورهای اروپایی از «اجرا و نظارت سختگیرانه توافق حمایت می‌کنند.»

پیش از این دولت فرانسه زمزمه‌هایی از احتمال تلاش برای گفت‌وگو در مورد «توافقی مکمل» برای دوره پس از 2025 مطرح کرده است، با این حال هر سه کشور اروپایی عضو 1+5 بر لزوم ادامه اجرای توافق هسته‌ای تأکید کرده‌اند.

مک‌مستر در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «رئیس‌جمهور برای ایرانی‌ها روشن کرده است که این توافق باید ترمیم شود.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا جمعه شب با اعلام اینکه قصد ندارد پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تائید کند، پرونده برجام را به کنگره فرستاد و گفت تلاش می‌کند تا برخی مفاد برجام از جمله تاریخ انقضای محدودیت‌های هسته‌ای را اصلاح کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان