با ثروتمندترین زنان ایرانی آشنا شوید

در این مطلب قصد داریم ثروتمندترین زنان ایرانی را معرفی کنیم که در خارج از کشور سکونت دارند و با فعالیت در حوزه‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی رسیده‌اند.

وب سایت گجت نیوز - مصطفی معصوم پور: با نگاهی به لیست میلیاردرهای دنیا می‌توان نام ایرانی‌های زیادی را دید که در حوزه‌های صنعت، تکنولوژی و تولید فعالیت می‌کنند و موفق شده‌اند با تلاش و پشتکار به ثروت زیادی دست پیدا کنند. تعدادی از این ایرانی‌های ثروتمند، زنانی هستند که با فعالیت در زمینه‌های مختلف مانند مد و پوشاک و یا تکنولوژی، نام خود را در بین ثروتمندترین و موفق‌ترین افراد ایران و جهان ثبت کرده‌اند. در این مطلب قصد داریم با 7 مورد از ثروتمندترین زنان ایرانی که در خارج از کشور سکونت دارند آشنا شویم. این رده‌بندی بر اساس میزان ارزش دارایی افراد تنظیم شده است.

7. ثریا دارابی
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
ثریا دارابی در سپتامبر سال 1983 میلادی (شهریور 1362) به دنیا آمد و اکنون یکی از موفق‌ترین ایرانی‌تبارهای ساکن آمریکاست. وی در رشته تاریخ هنر از دانشگاه جرج تاون فارغ‌التحصیل شد. دارابی یکی از سه موسس وب‌سایت موفق Foodspotting و بنیان‌گذار موسسه زادی (Zady) در صنعت مد و پوشاک است و در حال حاضر با ثروت 10 میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. نشریه Fast Company در سال 2010، این زن موفق ایرانی را یکی از افراد خلاق برتر در جهان معرفی کرد.
 

6. سیما ضرغامی
 
ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
سیما ضرغامی، مدیر ایرانی-آمریکایی شبکه های تلویزیونی و رئیس شرکت تلویزیون‌های کابلی نیکلودین است. وی از پدری ایرانی و مادری اسکاتلندی در استان خوزستان متولد شد و بعدها خانواده او ابتدا به کانادا و سپس به نیوجرسی آمریکا مهاجرت کردند. سیما ضرغامی در سال 1980 به دانشگاه ورمانت برلینگتون رفت اما تحصیلاتش را نیمه تمام گذاشت. سال‌ها بعد این دانشگاه، لیسانس افتخاری را به وی اهدا کرد. ضرغامی از سال 2004 میلادی در سمت رئیس شبکه نیکلودین و گروه خانواده و کودک شبکه ام تی وی فعالیت می‌کند و در سال 2006 میلادی نیز به عنوان زن سال در بخش «زنان در ارتباطات کابلی» انتخاب شد.
 


5. رکسانا ورزا
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
رکسانا، مدیر Station F، بزرگترین پردیس جهانی استارت اپ‌ها و مدیر استارت اپ های مایکروسافت در فرانسه است. همچنین وب‌سایت بیزینس اینسایدر، رکسانا ورزا را به عنوان ششمین بانوی موفق زیر 30 سال در حوزه تکنولوژی معرفی کرده است. وی حتی یک بار به دیدار با رئیس جمهور فرانسه دعوت شده تا از مشکلات استارت اپ‌ها بگوید.

رکسانا ورزا در آمریکا به دنیا آمد و تحصیلاتش در زمینه زبان فرانسوی و اقتصاد سیاسی بود اما در ادامه زندگی، مسیر او به سمت استارت اپ کشیده شد. البته او فارسی را نیز خیلی خوب حرف می‌زند و پیش از این در یک مصاحبه گفته بود:

من همیشه به ایرانی بودم افتخار می‌کنم. راستش را بخواهید آمریکا با همه امکاناتش دل آدم را می‌زند چون مردم آنجا مانند ماشین هستند. در آنجا کسی درباره مسائل مهم زندگی فکر نمی‌کند و مردم کشورهای دیگر دنیا برایشان اهمیتی ندارد. از 6 سالگی تا به حال معمولا سالی یک بار به ایران آمده‌ام و همیشه با گریه به آمریکا یا فرانسه برگشته‌ام. ایران یک چیز خاص دارد که نمی‌دانم چیست ولی به دل آدم می‌نشیند.
 
پدر رکسانا از دانشگاه استنفورد فارغ‌التحصیل شد و مادرش هم معلم زبان بود. آن‌ها پس از انقلاب اسلامی در سال 1357 ایران را ترک کردند و رکسانا نیز در کالیفرنیا به دنیا آمد. وی همچنین در سال 2007 به آژانس سرمایه‌گذاری بین‌المللی فرانسه پیوست.
 

4. پریسا تبریز
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
پریسا تبریز یکی دیگر از ثروتمندترین زنان ایرانی خارج از کشور است که با لقب شاهزاده امنیت گوگل شناخته می‌شود. وی در سال 1983 میلادی به دنیا آمد و فرزند یک پزشک ایرانی و پرستار لهستانی است. پریسا تبریز در حومه شهر شیکاگو آمریکا بزرگ شد و در سال 2007 به استخدام شرکت گوگل درآمد و به عنوان مدیر و متخصص امنیت در این غول دنیای فناوری فعالیت کرد.
 
پریسا تبریز اکنون یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهره‌های شرکت گوگل است. کار او هک کردن سیستم‌ها و سرویس‌های گوگل به عنوان یک هکر «کلاه سفید» بوده و در خط مقدم جبهه گوگل علیه هکرهای مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است. وی در سال 2012 میلادی یکی از 30 زن برتر سال از سوی مجله فوربس انتخاب شد.
 

3. شهرزاد رفعتی
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
شهرزاد رفعتی، دختر ایرانی مقیم کانادا تا سال 2000 در کشورمان زندگی می‌کرده و سپس به کانادا مهاجرت کرد و حتی یک بار به عنوان برترین زن کارآفرین این کشور نیز معرفی شد.
 
او در دانشگاه بریتیش کلمبیا درس خواند و بعد از آن، شرکت چندرسانه‌ای و تلویزیونی Broadband TV را تاسیس کرد. رفعتی در عرض هزار روز اول کاری خود با ارائه‌دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد و اکنون این موسسه، 319 میلیون کاربر دارد. Broadband TV یک شرکت رسانه‌ای فناوری است که با اپراتورهای شبکه و فعالان تبلیغات همکاری می‌کند و در عرصه بهینه‌سازی و توزیع محتواهای ویدیوی از راه اینترنت پروتکل و شبکه‌های بی سیم و موبایلی نیز فعالیت دارد.
 


2. سحر هاشمی
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
سحر هاشمی، بنیان‌گذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس، اکنون با ثروت 35 میلیون دلار به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. این کارآفرین ایرانی انگلیسی به همراه برادرش، اولین کافه بارهای به سبک آمریکایی را در انگلیس رواج دادند و اکنون حدود 110 شعبه از این کافی شاپ‌ها در بریتانیا تاسیس شده‌اند. وی در سال 2005 نیز برند اسکینی کندی را با تولید شیرینی‌های بدون قند بنیان گذاشت و در سال 2007 سهام آن را به شیرینی فروشی گلیستن فروخت.
 
سحر هاشمی همچنین تا به حال چند کتاب پرفروش در زمینه کاری خود نوشته است. وی در سال 2011 به انجمن کارآفرینان بریتانیا دعوت شد تا در مورد تدابیر کارآفرینی به دولت پیشنهاداتی را بدهد. در ژوئن سال 2012 نیز عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا برای خدمت‌رسانی به اقتصاد و خیریه‌های کشور به هاشمی اعطا شد.
 

1. انوشه انصاری
 
 ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
انوشه انصاری که اکنون 51 سال سن دارد، یکی از مشهورترین زنان ایران است. او بسیاری از اولین‌ها را به نام خود ثبت کرده که از جمله آن‌ها می‌توان به اولین فضانورد ایرانی، اولین زن مسلمان فضانورد و اولین زن گرشگر فضایی اشاره کرد و در کنار همه این‌ها، وی یک کارآفرین بسیار موفق است.

انوشه انصاری که پیش از ازدواج با حمید انصاری، نام خانوادگی‌اش رئیسیان بود، در شهریور 1345 هجری شمسی (سپتامبر 1966 میلادی) در مشهد به دنیا آمد. خانواده انوشه پس از تولدش به تهران نقل مکان کردند و او در تهران بزرگ شد. در سال 1984 میلادی و وقتی که انوشه 18 ساله بود، خانواده رئیسیان به آمریکا مهاجرت کردند. او خیلی زود به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی مسلط شد و تا حدودی نیز زبان روسی را می‌دانست. انوشه انصاری به دانشگاه جورج میسون ویرجینیا رفت و لیسانس رشته مهندسی برق و علوم رایانه را انتخاب کرد و تحصیلاتش را در دانشگاه جورج واشنگتن در رشته مهندسی الکترونیک ادامه داد.

انوشه رئیسیان در سال 1991 با حمید انصاری ازدواج کرد و از آن پس با نام خانوادگی انصاری شناخته شد. او در سال 1993 به همراه همسر و برادر همسرش، شرکت تلکام تکنولوژی (Telecom Technologies) را تاسیس کرد در زمینه تامین ادوات و ارائه خدمات شبکه‌های مخابراتی به فعالیت پرداخت و از همین راه در سال 2000 و 2001 میلادی به یکی از موفق‌ترین و کارآفرین‌ترین زنان به انتخاب مجله فورچن تبدیل شد.

در سال 2001 شرکت Sonus Networks، شرکت تلکام تکنولوژی را از انصاری‌ها خرید و انوشه به معاونت Sonus رسید و مدیریت بخش آی پی هوشمند را در دست گرفت. انوشه انصاری باز هم با کمک همسر و برادر شوهرش در سال 2006 شرکت دیگری به نام Prodea Systems تاسیس کرد که هنوز هم در حال فعالیت است.
 
ثروتمندترین زنان ایرانی ساکن خارج از کشور را بشناسید
 
او که از بچگی به فضا علاقه داشت و رویای سفر به یک کره دیگر را در سر می‌پروراند، سرانجام تصمیم گرفت برای رسیدن به آرزوی دیرینه‌اش و یک سفر فضایی ثبت نام کند. این سفر در تاریخ 18 سپتامبر 2006 به وسیله کپسول فضایی سایوز TMA روسیه انجام شد و انوشه انصاری پس از 9 روز اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی و انجام آزمایش‌های علمی به زمین بازگشت. او در لباس فضانوردی خود، پرچم دو کشور ایران و آمریکا را نقش کرده بود. در حال حاضر میزان ثروت انوشه انصاری معادل 750 میلیون دلار تخمین زده می‌شود که این بانوی موفق را در صدر فهرست ثروتمندترین زنان ایرانی در خارج از کشور قرار داده است.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان