طرز تهیه موس موز دسری خوشمزه برای مهمانی ها

دسر موس را می توان در انواع مختلف شکلاتی، موزی، قهوه و زعفرانی تهیه نمود. دسر موس موز یکی از خوشمزه ترین دسر هاست در این مطلب با طرز تهیه موس موز با ما همراه باشید.

دسر موس را می توان در انواع مختلف شکلاتی، موزی، قهوه و زعفرانی تهیه نمود. دسر موس موز یکی از خوشمزه ترین دسر هاست در این مطلب با طرز تهیه موس موز با ما همراه باشید.

در طرز تهیه موس موز از خامه، پودر ژلاتین، موز و شکر استفاده می شود. می توانید این دسر موس موز خوشمزه را در منزل براحتی تهیه کنید و به عنوان دسر و یا میان وعده سرو نمایید.

موس نوعی دسر فرانسوی است که در واژه و فرهنگ فرانسوی موس به معنای کف می باشد. در آموزش های گذشته با طرز تهیه موس های مختلف از جمله موس زعفرانی، موس قهوه و موس شکلات پرداختیم. در این مطلب روش درست کردن موس موز را آموزش می دهیم. اگر شما علاقه زیادی به مصرف موز در وعده غذایی خود دارید بهتر است یکبار هم که شده با استفاده از دسر موس موز طعم فوق العاده این دسر را بچشید.

دسر موس موز

مواد لازم

  • خامه غلیظ شده :1.5 فنجان
  • آب پرتقال:چهار قاشق غذاخوری
  • آب لیمو:یک قاشق غذا خوری
  • نمک:به مقدار خیلی کم
  • ژلاتین:دو قاشق مرباخوری
  • شکر:1/2 فنجان
  • موز:چهار عدد کوچک

طرز تهیه موس موز خوشمزه

در طرز تهیه موس موز ابتدا موز و شکر را به همراه آب پرتقال و لیمو و نمک کاملا در مخلوط کن به شکل پوره درآورید.پودر ژلاتین را به روش بن ماری حل نمایید. (پودر ژلاتین را تقریبا در یک سوم لیوان آب سرد بریزید و سپس روی ظرف محتوی آب در حال جوش قرار دهید تا کم کم حل گردد ) و در ادامه پودر ژلاتین را به پوره موز اضافه کنید و در مخلوط کن ریخته و به صورت مداوم هم بزنید.سپس خامه را به کمک همزن کمی هم بزنید تا سفت شود و بعد از سفت شدن با قاشق یا لیسک به مواد اضافه کنید.



طرز تهیه موس موز

سپس موس موز را در ظرف های کوچکی بریزید و ظرف های حاوی موس را در یخچال قرار دهید تا این دسر خوشمزه خنک شود و بعد از خنک شدن موس ظرف ها را از درون یخچال بیرون آورید و موس موز را به کمک پودر کاکائو و چیپس شکلاتی یا پسته تزیین کنید.

آموزش دسر موس موز

امیدواریم از تهیه موس موز خوش طعم و خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید شما می توانید از این دسر خوشمزه برای پذیرایی از مهمان ها در مهمانی ها و مجالس مختلف خود استفاده کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان