پلیس فتا: کاربران قربانی اپلیکیشن‌های صیغه یاب نشوند

افرادی که تصویر آنان در اینگونه سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها وجود دارد، وجود خارجی نداشته و فقط تصویر آن‌ها در این سایت‌ها یا گروه‌ها قرار دارد، تصویری که حتی ممکن است فتوشاپی باشد

پلیس فتا: کاربران قربانی اپلیکیشن‌های صیغه یاب نشوند

افرادی که تصویر آنان در اینگونه سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها وجود دارد، وجود خارجی نداشته و فقط تصویر آن‌ها در این سایت‌ها یا گروه‌ها قرار دارد، تصویری که حتی ممکن است فتوشاپی باشد.

به گزارش به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فضای مجازی فرصتی است که می‌توان از آن در پیشبرد اهداف مثبت و مفید استفاده کرد، اما متاسفانه افرادی هستند که از این فضا برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند.

سرهنگ مهدی قاسمی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین سوء استفاده از فضای مجازی، انتشار اطلاعات خصوصی کاربران است، اظهار کرد: کاربران زیادی در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و به خصوص نرم‌افزار‌های پیام‌رسان تلفن همراه اقدام به انتشار اطلاعات خصوصی و تصاویر به اصطلاح سلفی خود می‌کنند. متاسفانه برخی از این کاربران باور ندارند که مجرمان سایبری از ساده‌ترین اطلاعات شخصی که کاربر درصفحات اجتماعی خود منتشر می‌کند سوءاستفاده می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به فروش نرم افزار و یا عضویت در کانال‌های صیغه‌یاب، از شهروندان بوشهری خواست به هیچ عنوان فریب ایلیکیشن‌های صیغه‌یاب را نخورند و قربانی اینگونه نرم افزار‌ها نشوند چرا که ممکن است خطرات جبران ناپذیری آنان را تهدید کند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: افرادی که تصویر آنان در اینگونه سایت‌ها و نرم‌افزار‌ها وجود دارد، وجود خارجی نداشته و فقط تصویر آن‌ها در این سایت‌ها یا گروه‌ها قرار دارد، تصویری که حتی ممکن است فتوشاپی باشد.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر افزود: این افراد با استفاده از تصاویر سلفی که کاربران در فضای مجازی منتشر کرده‌اند سعی می‌کنند سایت خود را بروز رسانی کرده و اهداف مجرمانه خود را که همان سوءاستفاده از کاربران فضای مجازی است را عملی کنند.

وی یکی دیگر از مهمترین خطرات این نرم افزار‌ها را وجود صفحات جعلی یا فیشینگ نام برد و گفت: کاربران ممکن است با خرید اینگونه نرم‌افزار‌ها وارد صفحه جعلی بانک‌ها شوند و موجودی حساب بانکی آنان مورد سرقت قرار گیرد، از شهروندان انتظار می‌ر‌ود به هنگام خرید‌های اینترنتی حتما نکات امنیتی از جمله (نماد اعتماد الکترونیکی و آدرس صفحه https://) توجه و دقت داشته باشند.

سرهنگ قاسمی افزود: متأسفانه کلاهبرداران برای رسیدن به مقاصد خود این سایت‌ها را طراحی نمودهاند و با ایجاد پروفایل‌های جعلی و با ترفند‌های زیرکانه، ارتباط احساسی با افراد برقرار کرده و از طریق این ارتباط پول و اطلاعات هویتی افراد را مورد سرقت قرار می‌دهند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان