۱۰۰ نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش دوم

با پیشرفت تکنولوژی و ظهور سایت ها، اپلیکیشین ها، یادگیری و بهبود مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی یکی از نیازهای روزمره افراد در زندگی شده است. همه افراد نیز به دنبال بهترین روش یادگیری در کوتاه ترین زمان ممکن خواهند بود.

برای یادگیری زبان انگلیسی از کجا باید شروع کنم؟ شاید این سوال در ذهن خیلی از افرادی که به دنبال پیشرفت در زبان انگلیسی هستند، نقش ببندد. امروزه نیز با گسترش سریع فضای مجازی و اینترنت و دسترسی آسان کاربران به منابع مختلف یادگیری؛ انتخاب منبع و روش مطالعه مشکل خواهد بود. اما مهمترین نکته برای یادگیری زبان انگلیسی پاسخ به این سوال است که هدف از یادگیری چیست؟

بهبود زبان انگلیسی

در 4 بخش، لیستی از 100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی آورده شده است. به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این لیست، نکات بسیار مفیدی را خواهید آموخت.

 

26. روزنامه ها محل خوبی برای یافتن ساختارهای مجهول می باشد. یک مقاله را بخوانید و ببینید آیا می توانید جمله های مجهول را پیدا کنید.

27. ابتدا متن عمومی را بخوانید. نگران نفهمیدن معنی لغتی نباشید. در ادامه به آن لغت رجوع کرده و معنی آن را در واژه نامه مشاهده نمایید.

28. برای کلمه ای که در فهم آن مشکل دارید، به کلمات پیرامون آن دقت کنید. آن ها می توانند کمک خوبی برای شما باشند. سعی کنید معنی را با توجه به متن حدس بزنید.

29. ریشه های کلمات را یاد بگیرید. آن ها کمک بسیاری در درک معنی لغت به شما خواهند کرد. مثال (min : small).

30. هنگام یادگیری یک کلمه، به شکل های دیگر آن مانند صفت، قید و ... نیز فکر کنید. مثال: beautiful زیبا (صفت)، beauty زیبایی (اسم)، beautifuly به زیبایی (قید).

 

انواع کلمه در انگلیسی

 

31. پیشوندها مانند -dis- ، un- ، re و پسوندها مانند ly ، - ment ،  -ful- را یاد بگیرید. پیشوندها و پسوندها در کلمه سازی و معنی کلمات بسیار به شما کمک خواهند کرد.

32. انگلیسی بر خلاف ژاپنی و فرانسوی برای تلفظ از استرس و فشار به روی کلمات بهره می برد. برای کلمات جدید سعی کنید تعداد سیلابس آن و بخش استرس دار را پیدا کنید. به عنوان مثال فعل های دو سیلابس یا دو بخشی، استرس و فشار تلفط روی بخش دوم خواهد بود. برای مثال استرس فعل (beGIN) روی بخش دوم خواهد بود که پررنگ شده است.

33. از انگلیسی هر کجا که می توانید استفاده نمایید. این تا حد امکان برای شما آسان می شود.

34. زبان خود را به انگلیسی ترجمه نکنید. به انگیسی فکر کنید تا سلاست و روانی زبان شما بهبود یابد. با خودتان حرف بزنید. این کار بسیار روش سودمند برای پیشرفت روانی صحبت در زبان انگلیسی خواهد بود.

35. نمی توانید انگلیسی را از کتاب یاد بگیرید. همانطور که رانندگی ماشین فقط با انجام آن یاد گرفته می شود، زبان انگلیسی نیز تنها با استفاده از آن آموخته می شود.

 

انگلیسی خسته کننده با کتاب

 

36. طبیعی ترین راه یادگیری دستور زبان انگلیسی از طریق صحبت کردن خواهد بود.

37. یک مجله یا دفتر خاطرات انگلیسی تهیه نمایید. با نوشتن تعداد کمی جمله در هر روز شروع کنید. سپس این کار را به عنوان عادت تکرار کرده و تعداد جملات را بیشتر نمایید.

38. چرا یک وبلاگ انگلیسی راه اندزی نکرده و نوشته های خود را با دیگران به اشتراک نگذارید؟

39. برای یک نویسنده بهترشدن، ایده ها و فکرهای زیادی را بدون نگرانی از دستور زبان و قواعد نوشتاری روی کاغذ بیاورید. سپس به ساختار فکر کنید. در مرحله بعدی نوشته خود را با توجه به قواعد نوشتاری و دستور زبان مرتب نمایید. در نهایت نیز آن را خوانده یا از کسی بخواهید اشتباهات شما را بررسی نماید.

40. به قواعد نقطه گذاری توجه نمایید. چون می تواند کاملا منظور شما را تغییر دهد. تفاوت بین این دو جمله را بررسی کنید.

یک زن بدون مردش چیزی نیست.

یک زن: بدون او، مرد چیزی نیست.

 

علائم نوشتاری زبان انگلیسی

 

41. صدای قلب خود را بخوانید. به جهان، صدای زیبای خود را نشان دهید. آوازهای انگلیسی را یاد گرفته و آن ها برای بهبود روانی و لحن با صدای بلند بخوانید. هر چیزی برای ضبط کردن.

42. یک دوست نوشتاری پیدا کرده یا از اتاق های گپ، انجمن ها یا سایت های ارتباط جمعی استفاده نمایید. اگر نمی توانید با کسی به انگلیسی صحبت کنید، این کار  نزدیک ترین گزینه به آن است.

43. سی دی های انگلیسی را دنبال کنید. چند جمله را گوش کرده و سپس آن چه را شنیده اید، تکرار نمایید. روی آهنگ و لحن آن تمرکز کنید.

44. یک کانال رادیوی انگلیسی زبان در خانه داشته باشید. حتی اگر مرتب به آن گوش نمی دهید، در عوض همچنان گوش های خود را آموزش خواهید داد.

45. سی دی ها را با صدای بلند بخوانید. این کار برای بهبود لحن، تلفظ و ریتم عالی است.

 

خواندن روی آهنگ انگلیسی

 

46. دیکته بنویسید. هر آن چیزی که از دوست یا سی دی می شنوید را روی کاغذ بیاورید.

47. هیچکس دوست ندارد صداهای خودش را بشنود. اما جسور بوده و امتحان کنید. صدای خود را ضبط کرده و به لحن و تلفظ خود گوش دهید. این کار به شما کمک می کند تا جاهایی که مشکل دارید مشخص شود.

48. اگر درس معلم را ضبط کرده اید، می تواند مفید باشد. بهترین راه برای مرور همین است. همچنین می توانید به سرعت و لحن حرف زدن معلم گوش دهید.

49. از یک واژه نامه انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. چون باعث می شود روند فکر کردن حفظ شود و فقط ترجمه انجام نشود.

50. اگر واژه نامه انگلیسی به انگلیسی ترسناک است، می توانید از واژه نامه های دانش آموزانی در سطح شما استفاده نمایید.

بیشتر بخوانید:

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش اول

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش سوم

100 نکته برای بهبود زبان انگلیسی - بخش چهارم
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان