خاطرات ناصرالدین شاه را در این کتاب بخوانید

بخشی از خاطرات ناصرالدین شاه به همراه یادداشت‌هایی از او درباره سفر به شهرهای مختلف ایران به‌تازگی از سوی نشر سخن روانه بازار کتاب شد.

خاطرات ناصرالدین شاه را در این کتاب بخوانید

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، نشر سخن کتاب «روزنامه خاطرات ناصرالدین شاه قاجار» را به همراه تعدادی از سفرنامه‌های او منتشر کرد. این اثر که به اهتمام مجید عبدامین به چاپ رسیده، خاطرات این شاه قاجار از رجب 1284 تا صفر 1287 هجری قمری را در بردارد.

همانطور که اشاره شد، در کنار خاطرات ناصرالدین شاه، سفرنامه‌های او به شهرهای قم، لار، کجور و گیلان در مجموعه کتاب‌های بنیاد موقوفات محمود افشار به چاپ رسیده است.

در بخش‌‌هایی از این کتاب می‌خوانیم: صبح زود در طهران، در قصر اندرون، به عزم دوشبه دوشان تپه، و از آنجا انشاءالله به شکار جاجرود از خوب برخاستم. الحمدالله تعالی احوالم بسیار خوب بود، اما سابق نوشته بودم که در سلطنت‌آباد از پله برج زمین خوردم، استخوان پهلوی چپم درد کرد؛ پدرسوخته الی حال درد می کند، اما حالاها خوب است، اما باز درد را دارد، تمام نشده است.

بیشتر بخوانید:

اتمام حجت امیرکبیر با ناصرالدین‌شاه+ عکس

ناصرالدین‌شاه، پادشاه عکاس‌باشی + لینک تصاویر

درست حالا سی و پنج روز است که درد می کند، خیلی خیلی ما را اذیت می کند؛ مشمع چند روز علی‌التوالی گذاشتم، بادکش شد، روغن مالی‌ها از هر قسم شد-فرنگی[و] ایرانی-؛حالا هم روغن گل می‌مالیم، الحمدالله حالا خوب است، اما نه به طوری که رفع شده باشد... .

«روزنامه خاطرات ناصرالدین‌شاه قاجار» در 489 صفحه  و در قطع وزیری روانه بازار کتاب شده است.

 

 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان