ماهان شبکه ایرانیان

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران / عکس

پژو ۲۰۵ که در سال ۱۹۸۳ معرفی شد، برخلاف چیزی که نامش نشان می‌دهد، جانشین ۲۰۴ نبود بلکه جایگزینی برای پژو ۱۰۴ محسوب می‌شد. ۲۰۵ که طی ۱۵ سال در انواع مختلفی تولید شد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ پژو بود و با فروش ۵.۳ میلیون دستگاه، تا پیش از عرضهٔ ۲۰۶ پرفروش‌ترین خودروی تاریخ این شرکت فرانسوی محسوب می‌شد.

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران / عکس

به گزارش خبرآنلاین، پژو 205 در بازار ایران اما سرنوشت کاملاً متفاوتی داشت. در سال 1374، ایران‌خودرو اقدام به واردات 205 کرد اما این هاچ‌بک فرانسوی که در آن سال‌ها سالخورده شده بود، به دلیل طراحی قدیمی، فقدان امکانات و پیشرانهٔ ضعیف، با وجود بازار تشنهٔ ایران، هرگز با استقبال مواجه نشد. 

به نقل از پدال، آغاز عرضهٔ پراید در همان سال‌ها هم یکی دیگر از دلایل ناکامی 205 در بازار ایران بود زیرا این خودرو امکانات بیشتر و قیمت کمتری داشت. به این دلایل، درحالی‌که مجموعاً ایران‌خودرو تنها 1,200 دستگاه 205 به ایران وارد کرد اما در فروش همین تعداد اندک هم با مشکل مواجه شد و برنامهٔ مونتاژ آن را که در دست اجرا داشت لغو کرد. 

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران / عکس

نمونه‌های وارداتی 205 به ایران به پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر با 60 اسب بخار قدرت مجهز بودند.

5858

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان