ماهان شبکه ایرانیان

نیسان در مسیر ویرانی

با وجود انتشار پالس‌هایی مثبت از ادغام هوندا و نیسان و تولد سومین غول خودروسازی جهان، ظاهرا مذاکرات این ادغام هنوز به موفقیت نرسیده است.

نیسان در مسیر ویرانی

امیرمسعود عابدین: کمی پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر رد پیشنهاد هوندا توسط نیسان، منابع آگاه روز چهارشنبه فاش کردند که نیسان در حال آماده شدن برای لغو مذاکرات ادغام 60 میلیارد دلاری با هوندا است. در صورت پیشرفت موفقیت‌آمیز مذاکرات، این معامله سومین خودروساز بزرگ جهان را ایجاد می‌کرد؛ با این حال، وضعیت همچنان نامشخص است.

نیسان در مسیر ویرانی

اندکی پس از آنکه مشخص شد نیسان احتمالاً باید سود خود را سه برابر کند تا این ادغام چراغ سبز بگیرد، فاش شد که هوندا پیشنهاد خرید سهام نیسان و تبدیل این برند به یکی از شرکت‌های تابعه خود را داده است.

منابع ناشناس در مورد این پیشنهاد می‌گویند که هوندا به برنامه‌های بهبود نیسان متقاعد نشده و فکر می‌کند که کارهای بیشتری برای بازگرداندن آن به وضعیت سوددهی باید انجام شود. برای انجام این کار، احتمالاً می‌تواند سهام نیسان را بخرد و آن را به یکی از شرکت‌های تابعه خود تبدیل کند. با این حال، این طرح احتمالاً با مخالفت شدید نیسان روبرو خواهد شد. به گفته تحلیلگران، نیسان می‌ترسد که چنین حرکتی در آینده، استقلال آن را تضعیف کند. علاوه بر این، گزارش شده است که نیسان با افزایش چشمگیر دخالت هوندا در مدیریت این برند مخالف است.

نیسان چندین راه برای بازسازی خود پیشنهاد کرده است. به عنوان مثال، قصد دارد 9000 شغل را در سراسر جهان کاهش دهد و همچنین قصد دارد ظرفیت تولید جهانی را 20 درصد کاهش دهد. همچنین قصد دارد برنامه‌های بازنشستگی زودهنگام را در سه کارخانه خود در ایالات متحده معرفی کند.

نیسان در مسیر ویرانی

نیسان باید حدود 400 میلیارد ین (2.6 میلیارد دلار) در سال مالی 2026 سود ایجاد کند که کار آسانی نخواهد بود. سود عملیاتی آن اخیراً از 3367 میلیارد ین (2.3 میلیارد دلار) به 32.9 میلیارد (225 میلیون دلار) کاهش یافته است. درآمد خالص نیسان برای نیمه اول سال مالی 2024 نیز 93.5 درصد کاهش یافته و به 19.2 میلیارد ین (131 میلیون دلار) رسیده است.

در حالی که دولت ترامپ اخیراً تعرفه‌های برنامه‌ریزی شده 25 درصدی برای مکزیک و کانادا را متوقف کرد، اگر این تعرفه‌ها اجرایی شوند، نیسان ضربه سختی می‌خورد. مدل‌های مهمی مانند اینفینیتی QX50 و QX55، نیسان سنترا، کیکس و ورسا همگی توسط نیسان در مکزیک ساخته و به ایالات متحده وارد می‌شوند. با توجه به وضعیت مالی ناپایدار نیسان، این تعرفه‌ها می‌تواند برای آن مضر باشد.

منبع: carscoops

58322

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان