امیرمسعود عابدین: در 6 فوریه، خودروساز چینی جیلی اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی توسعه یافته توسط خودش و مدل R1 دیپسیک، یکپارچهسازی خود را کامل کرده تا تعامل انسان و کامپیوتر و رانندگی را در خودروهای هوشمند دوباره تعریف کرده و همچنین بهطور مشترک به ترویج فناوری هوش مصنوعی در زمینه خودروهای هوشمند کمک کنند.
براساس گزارش carnewschina، در مرحله بعد، جیلی قصد دارد که یک روش آموزشی که در آن، خروجیهای یک مدل هوش مصنوعی بزرگتر و پیشرفتهتر برای آموزش و بهبود یک مدل کوچکتر استفاده میشود را اجرا کند. در واقع، جیلی از مدل بزرگ دیپسیک R1 برای آموزش مدل کوچکتر FunctionCall خود (که برای کنترل خودرو طراحی شده) استفاده میکند. به این ترتیب، مدل FunctionCall میتواند عملکرد بهتری در کنترل خودرو و ارائه خدمات هوشمند داشته باشد، بدون اینکه نیاز به منابع محاسباتی بسیار زیادی داشته باشد. در 11 ژانویه، جیلی مدل هوش مصنوعی Xingrui خود را به عنوان اولین مدل بزرگ هوش مصنوعی توسعه یافته در صنعت خودرو در جهان منتشر کرد.
![دیپسیک به خودروهای چینی میآید /عکس](/Upload/Public/Content/Images/1403/11/19/1556430739m.jpeg)
استفاده از فناوریهایی مانند محاسبات ابری و هوش مصنوعی برای افزایش رقابتپذیری خودروهای انرژی جدید (NEV ها)، از جمله عملکرد و تجربه رانندگی شخصیتر، به یکی از روندهای اصلی در صنعت خودروسازی چین تبدیل شده است. در واقع صنعت خودروهای الکتریکی چین از EV (خودروی الکتریکی) به EIV (خودروی الکتریکی هوشمند) تبدیل خواهد شد.
شایان ذکر است که این خودروساز، استراتژی جیلی هوشمند 2025 خود را برای تسریع اجرای آخرین فناوریهای هوش مصنوعی، مانند مدلهای تعامل صوتی همه جانبه، شاسی دیجیتال هوش مصنوعی و رانندگی هوشمند پیشرفته اعلام کرده است. در ژانویه 2025، جیلی در مجموع 266700 دستگاه خودرو فروخت که افزایش ماهانه 27 درصدی و افزایش سالانه 25 درصدی را نشان میدهد. به طور خاص، فروش NEV ها 121100 دستگاه بود که افزایش سالانه تقریباً 84 درصدی را نشان میدهد.
227322