امیرمسعود عابدین: جنگ و کل کل رقابتی بین خودروسازان بزرگ امری معمول و جذاب در صنعت خودرو است. برندهای خودرویی بزرگ چندین بار درگیر این رقابت تبلیغاتی شده و این کل کل جذاب را به بیلبوردها و خیابانها و فضای مجازی کشاندهاند.
براساس گزارش motor1، اخیرا یک جنگ رقابتی دیگر بین خودروسازان آلمانی راه افتاده که توجهات را در فضای مجازی به خود جلب کرده است. پستی در صفحه رسمی فیسبوک آئودی در بنگلادش، یک دستگاه مرسدس بنز G کلاس را به نمایش گذاشته که قابلیت چرخش 360 درجه این خودرو را به تصویر میکشد. طبیعتا هدف آئودی از نشان دادن این قابلیت، برتری دادن به محصول محبوب مرسدس نیست، بلکه این کمپانی در تبلیغ خود متمرکز روی ایجاد لوگوی چهار حلقهای خود است. علاوهبر آن، پیامی هم در پایین این پست وجود داشت: "حلقههای زیبایی هستند! از مرسدس بنز برای ترسیم لوگوی ما در گلشن سپاسگزاریم. " گلشن محلهای مرفه در داکا، پایتخت و بزرگترین شهر بنگلادش است.

آئودی این پست را در 25 فوریه منتشر کرد و همان روز، مرسدس بنز بنگلادش به سرعت با دو خودرو و این پیام پاسخ داد: "سلام آئودی... خوشحالیم که بیشترین تعامل را در یک پست آئودی ایجاد کردیم. دفعه بعد، دو مرسدس بنز دیگر اضافه کنید، شاید بازدید بیشتری کسب کنید. " روز بعد، آئودی با انتشار تصویری از شاسیبلند Q8 خود در کنار بیامو سری 7، از بیامو دعوت کرد تا به این رقابت بپیوندد: "سلام بیامو. بیا قهوه بخوریم در حالی که بقیه عقب میمونن! "

بیامو هم در پاسخ به این پیام، تصویری از سری 7 و صفحه نمایش 31.3 اینچی آن که از سقف پایین میآید منتشر کرد و نوشت: "بنشینید، استراحت کنید و از نمایش با وضوح 8K لذت ببرید. " نکته جالب این بود که آن نمایشگر عریض عکسی از انیمیشن ماشینها 3 را نشان میداد که اشارهای به مبارزه آئودی و مرسدس بود. در واقع بیامو ترجیح داد به جای ورود به بازی، این نبرد را از دور تماشا کند.

58322