مجتبی معین وزیری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان امروز پنجشنبه 16 اسفند، بیان کرد: مرحله اول طرح کالابرگ الکترونیکی با واریز اعتبار به حساب سرپرستان خانوار تحت پوشش سازمانهای حمایتی (بهزیستی و کمیته امداد) آغاز شد و در این مرحله از طرح، خانوارهای مشمول درآمدی اول تا سوم از امروز عصر شانزدهم اسفند 1403 میتوانند از اعتبار تخصیصی برای خرید کالاهای اساسی استفاده کنند.
وی افزود: این طرح با هدف حمایت از معیشت خانوارهای مشمول و تقویت سبد غذایی دهکهای اول تا هفتم اجرا میشود. مشمولین این طرح در استان حدود 394 هزار خانوار و حدود یک میلیون و دویست هزار نفر میباشند که بر این اساس، دهکهای اول تا سوم به ازای هر نفر 500 هزار تومان و دهکهای چهارم تا هفتم به ازای هر نفر 350 هزار تومان اعتبار دریافت خواهند کرد. این اعتبار برای خرید 11 قلم کالای اساسی شامل اقلامی از گروههای لبنیات، پروتئین و خواربار اختصاص مییابد.
وی خاطر نشان کرد: مشمولان میتوانند خریدهای خود را در چند نوبت از 4455 پذیرنده (فروشگاه) سطح استان انجام دهند و نیازی به استفاده از کل اعتبار در یک مرحله نیست، اعتبار مذکور تا پایان خرداد ماه سال 1404 قابل استفاده و برداشت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیررستاد کالابرگ الکترونیک استان هرمزگان اظهار کرد: مشمولان این طرح میتوانند برای مشاهده فروشگاهها و اطلاع از مانده اعتبار خود، اپلیکیشن «شما» را از خدماتدهندگانی چون «بازار»، «مایکت» دریافت و نصب کنند، همچنین میتوانند برای استعلام مانده اعتبار خود از کد دستوری #1463*500* استفاده نمایند.
لازم به ذکر است: مشمولان میتوانند جهت اطلاع از دهک درآمدی خانوار به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و با استفاده از مشخصات سرپرست خانوار دهک خود را مشاهده نمایند.