ماهان شبکه ایرانیان

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران (+عکس)

پژو ۲۰۵ در بازار ایران اما سرنوشت کاملاً متفاوتی داشت. در سال ۱۳۷۴، ایران‌خودرو اقدام به واردات ۲۰۵ کرد اما این هاچ‌بک فرانسوی که در آن سال‌ها سالخورده شده بود، به دلیل طراحی قدیمی، فقدان امکانات و پیشرانهٔ ضعیف، با وجود بازار تشنهٔ ایران، هرگز با استقبال مواجه نشد.

پژو 205 که در سال 1983 معرفی شد، برخلاف چیزی که نامش نشان می‌دهد، جانشین 204 نبود بلکه جایگزینی برای پژو 104 محسوب می‌شد. 205 که طی 15 سال در انواع مختلفی تولید شد، یکی از محبوب‌ترین خودروهای تاریخ پژو بود و با فروش 5.3 میلیون دستگاه، تا پیش از عرضهٔ 206 پرفروش‌ترین خودروی تاریخ این شرکت فرانسوی محسوب می‌شد.

به گزارش خبرآنلاین، پژو 205 در بازار ایران اما سرنوشت کاملاً متفاوتی داشت. در سال 1374، ایران‌خودرو اقدام به واردات 205 کرد اما این هاچ‌بک فرانسوی که در آن سال‌ها سالخورده شده بود، به دلیل طراحی قدیمی، فقدان امکانات و پیشرانهٔ ضعیف، با وجود بازار تشنهٔ ایران، هرگز با استقبال مواجه نشد. 

به نقل از پدال، آغاز عرضهٔ پراید در همان سال‌ها هم یکی دیگر از دلایل ناکامی 205 در بازار ایران بود زیرا این خودرو امکانات بیشتر و قیمت کمتری داشت. به این دلایل، درحالی‌که مجموعاً ایران‌خودرو تنها 1,200 دستگاه 205 به ایران وارد کرد اما در فروش همین تعداد اندک هم با مشکل مواجه شد و برنامهٔ مونتاژ آن را که در دست اجرا داشت لغو کرد. 

سرنوشت تلخ یکی از محبوب‌ترین پژوهای تاریخ در ایران / عکس

نمونه‌های وارداتی 205 به ایران به پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر با 60 اسب بخار قدرت مجهز بودند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان