ماجراهای خنده‌دار تعقیب‌وگریز دو دختر در The Spy Who Dumped Me

میلا کونیس Mila Kunis و کیت مک‌کینون Kate McKinnon در جدیدترین داستان جاسوسی و مأمورهای مخفی ساخته سوزانا فوگل Susanna Fogel، به نام «جاسوسی که با من بهم زد» The Spy Who Dumped Me، بازی می‌کنند. پس از این‌که نامزد یکی از آن‌ها ناگهانی ارتباطش را با او قطع می‌کند، این دو دوست صمیمی ناخواسته وارد ماجراهای هیجان‌انگیزی می‌شوند. رابطه خوب بین بازیگرهای فیلم تنها تا جایی برای فیلم خوب است که باعث به وجود آمدن صحنه‌های اکشن و کمدی دیدنی شود. متأسفانه طرفداران مک‌کینون باید برای یک فیلم دیگر که بتواند توانایی‌های بالای طنز این بازیگر را به‌صورت کامل نشان دهد، صبر کنند.
فوگل که برای فیلم قبلی خود «شرکای زندگی» Life Partners، نقدهای مثبتی دریافت کرده بود، این بار با دیوید آیسرسون David Iserson برای نوشتن فیلم‌نامه گاها پیچیده فیلمش، همکاری کرده است. فیلم‌نامه‌ای که انگار به نظر می‌رسد نویسنده فقط با دانستن اتفاق یک دقیقه قبل و یک دقیقه بعدازآن صحنه، آن را نوشته است. وگرنه چطور ممکن است که در یک صحنه یک خلاف‌کار روسی قصد کشتن قهرمان‌های داستان را داشته باشد و در صحنه‌ای دیگر همان خلاف‌کار مأموریت داشته باشد تا وقتی قهرمان‌های داستان، به حرف نیامده‌اند آن‌ها را زنده نگه دارد؟ فیلم‌نامه‌های فیلم‌های جاسوسی معمولاً چندین چالش دارند، اما در این فیلم، به نظر می‌رسد حتی خود سازنده‌های فیلم هم نمی‌دانند آدم‌های خوب و بد فیلم کدم‌اند.کونیس در نقش آدری Audrey بازی می‌کند و نامزدش درو Drew با بازی جاستین ثرو Justin Theroux، چند روز پیش با یک پیام رابطه آن‌ها را تمام کرد. آدری خبر ندارد که درو در آن لحظه در لیتوانی و در حال فرار از دست چندین قاتل خطرناک است. درو تماس‌ها و پیام‌های آدری را نادیده می‌گیرد تا این‌که مورگان،‌ با بازی مک‌کینون، تهدید می‌کند که اگر جواب آدری را ندهد تمام وسایلش را آتش می‌زند. بالاخره درو تماس می‌گیرد و می‌گوید «آدم‌های بدی دنبال من هستند.» و از او می‌خواهد فعلاً کاری نکند.
در یک روز آینده آدری می‌فهمد که درو برای سی‌آی‌ای CIA کار می‌کرده است، کشته شدن او را می‌بیند و به او دستور داده می‌شود که یک جایزه پلاستیکی ارزان‌قیمت را به نشانه‌ای در وین ببرد. او و مورگان به فرودگاه می‌روند و با این‌که بی‌تجربه‌ترین قاچاقچی‌هایی هستند که تابه‌حال دیده‌اید، موفق می‌شوند سوار هواپیما شوند.
در محل قرار، اوضاع بهم می‌ریزد و این دو مجبور می‌شوند تا وقتی‌که بفهمند USB درایوی که از داخل جایزه پیدا کرده‌اند به چه دردی می‌خورد، هویت‌ خود را پنهان کنند و به کشورهای مختلف اروپا فرار کنند.یکی از صحنه‌های جالب فیلم وقتی است که مورگان برای کمک گرفتن به خانواده‌اش زنگ می‌زند و والدینش، با بازی جین کورتین Jane Curtin و پل ریسر Paul Reiser راه‌حل احمقانه‌‌ی فرار به مناطق روستایی که در فیلم‌های جاسوسی دیده‌اند را به او پیشنهاد می‌کنند (متأسفانه فیلم‌نامه فیلم با احمق نشان دادن پدر مورگان که حتی قادر نیست صدای تلویزیون را زیاد کند، این صحنه خنده‌دار را لوس می‌کند.) اما فیلم بیشتر بر روی رابطه آدری با سباستین با بازی سم هیوین Sam Heughan، مأمور پلیس بریتانیایی که شاید نیتش برای کمک به آدری درست باشد، تمرکز دارد. چند ساعت پس از کشته شدن نامزدش، به نظر می‌رسد که آدری مجذوب این پلیس بریتانیایی شده است و حتی تا اندازه‌ای به او اعتماد می‌کند که USB درایو را (که تا اینجای فیلم مشخص شده «راه وارد شدن به کل اینترنت» در آن است) به او می‌سپارد و با او به مأموریت‌های مخفی می‌رود.برای فیلمی که از ما توقع دارد ناراحتی مورگان را وقتی کسی به شخصیت پرشروشورش «یکم زیادی» می‌گوید را باور کنیم، «جاسوسی که با من بهم زد» کارهای احمقانه زیادی را از این شخصیت می‌خواهد (یکی از اتفاق‌های احمقانه، علاقه پیدا کردن مورگان به یک جاسوس خیلی حرفه‌ای با بازی جیلیان اندرسون Gillian Anderson است.) مک‌کینون در تمام صحنه‌های طنز و احمقانه با جون و دل بازی می‌کند و رابطه خوبی با کونیس دارد، اما در کل فیلم، فیلم آشفته‌ای است و هیچ ماجرای هیجان‌انگیزی نمی‌تواند این واقعیت را پنهان کند.
این مطلب برگرفته از نوشته جان دفور John DeFore در سایت هالیوود ریپورتر The Hollywood Reporter نوشته شده است.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان