بعد از دو سه مقالهای که در رابطه با
تویوتا هایلوکس کار کردیم، احتمالا تا الان آشنایی کافی با تست "موس" پیدا کردهاید و میدانید که روند کار به چه صورت است. تستی که خودروی
تویوتا هایلوکس را با چالشی جدی مواجعه کرده و حتی بعد از بروزسانی هم شاهد عملکرد ضعیف آن در تست موس و بلند شدن چرخهای داخل پیچ آن از سطح زمین هستیم. حال اگر پرونده
تویوتا هایلوکس را بسته کنیم و کنار بگذاریم، به خودروی جدید بازار کشور یعنی پژو 2008 میرسیم که اخیرا یک ویدیو از تست "موس" آن منتشر شده و ما هم در
خودروبانک آن را برای شما قرار داده ایم، هرچند این مدل نسخه فیس لیفت پژو 2008 بوده و ممکن است بهبودهایی بر روی آن صورت گرفته باشد.
بهتر است خودتان این تست پژو 2008 را ببینید و از جزییات آن باخبر شوید که جذابیت بالاتری دارد، ولی باتوجه به فیلم میتوان یک عملکرد نسبتا خوب را برای پژو 2008 متصور شد، هرچند راننده در سرعت 75 کیلومتر بر ساعت موفق به جمع کردن خودرو نمیشود و با موانع برخورد میکند، ولی خب بهتر از این است که همچون
تویوتا هایلوکس چرخهای داخل پیچ آن بلند شده و یا کاملا چپ کند.
در ادامه هم بد نیست بدانید که تست موس بر روی پژو 2008 فیس لیفت انجام شده و شرکت خودروسازی پژو از دو پیشرانه پایه بر روی آن استفاده کرده است، ولی در مقابل از همین دو پیشرانه مذکور قدرتهای مختلفی را استخراج کرده که به ترتیب پیشرانه اول با حجمی 1.2 لیتری و از خانواده موتورهای بنزینی PureTech دارای 3 میزان قدرت تولیدی 82 اسب بخاری، 110 اسب بخاری و 130 اسب بخاری است، در حالی که پیشرانه دوم با حجم 1.6 لیتری از نوع دیزلی BlueHDi بوده و میتواند 3 نوع قدرت خروجی متفاوت 75 اسب بخاری، 100 اسب بخاری و 120 اسب بخاری تولید کند که خودروی پژو 2008 در این تست هم با پیشرانهای 1.6 لیتری HDi حضور پیدا کرده است.