باکس آفیس آخر هفته: The Predator در صدر قرار گرفت

«غارتگر» The Predator به کارگردانی شین بلک Shane Black با اکران ۲۴ میلیون دلاری خود سردمدار میدان باکس آفیس در آمریکای شمالی بود و توانست سایر رقبا را کنار بزند اما پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد

«غارتگر» The Predator به کارگردانی شین بلک Shane Black با اکران 24 میلیون دلاری خود سردمدار میدان باکس آفیس در آمریکای شمالی بود و توانست سایر رقبا را کنار بزند اما پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد.
این فیلم 88 میلیون دلاری از کمپانی فاکس Fox در خارج از آمریکا اکران ناامیدکننده‌تری داشت و با فروش 30.7 میلیون دلار از 72 مارکت، به جمع فروش جهانی 54.7 میلیون دلار در ابتدای کار خود رسید.
این فیلم اکشن علمی‌-‌تخیلی که در داخل آمریکا در 4037 سالن سینما به نمایش درآمد — که رکورد پنجم گسترده‌ترین اکران یک فیلم مثبت 17 سال در تاریخ محسوب می‌شود — با بازخوردهای ضعیف و امتیاز C+ در سینمااسکور مواجه شد. در ابتدای ورود به آخر هفته، تخمین‌ها نشان می‌دادند که این فیلم بالای 30 میلیون دلار فروش خواهد داشت و بدون در نظر گرفتن تورم، بسیار بالاتر از «غارتگر» The Predator سال 2010 (با 24.8 میلیون دلار فروش) خواهد بود.

«غارتگر» The Predator که در ابتدای این ماه در جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم تورنتو اکران شده بود، در آخرین روزهای پیش از اکرانش جنجال‌برانگیز شد. داستان ازآنجا شروع شد که ستاره‌ی این فیلم، الیویا مان Olivia Munn، اعلام کرد کمپانی فاکس صحنه‌ای را از فیلم حذف کرده است، چون او به آن‌ها اطلاع داد یکی از بازیگران به نام استیو ویلدر Steven Wilder که از آشنایان بلک Black بود و نقش کوچکی در فیلم داشت یک مجرم جنسی است.
ناظران باکس آفیس معتقدند سرتیترهای خبری هیچ تأثیری در عملکرد فیلم نداشتند، این فیلم با استقبال گسترده‌ی مردان مواجه شد (62 درصد). کریس آرونسون، رئیس پخش فاکس Fox در داخل آمریکا، گفت: “من فکر می‌کنم این اتفاق‌نظر همه را تغییر داد.”فیلم بلک Black پس از گذشت بیش از 30 سال از اولین قسمت مجموعه فیلم «غارتگر» The Predator که در آن آرنولد شوارتزنگر Arnold Schwarzenegger در نقش رهبر یک گروه فوق پیشرفته‌ی نظامی بازی کرد که با موجودات فضایی مبارزه می‌کردند. این بار بوید هولبروک Boyd Holbrook، تروانته رودس Trevante Rhodes، الیویا مان Olivia Munn، جیکوب ترمبلی Jacob Tremblay، کیگن-مایکل کی Keegan-Michael Key، توماس جین Thomas Jane، الفی آلن Alfie Allen و استرلینگ کی. براون Sterling K. Brown در نقش تیم مبارز بازی می‌کنند.
«راهبه» The Nun از کمپانی نیولاین New Line پس از افت شدید 66 درصدی، با فروش 18.2 میلیون دلاری از 3876 منطقه در دومین آخر هفته‌ی خود در جایگاه دوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی قرار گرفت. این بزرگ‌ترین افت در میان تمام قسمت‌های مجموعه فیلم «احضار» Conjuring محسوب می‌شود.بااین‌وجود «راهبه» The Nun با توجه به بودجه‌ی 22 میلیون دلاری‌اش، پیروزی بزرگی برای نیولاین New Line و استودیوی مادر، برادران وارنر Warner Bros. محسوب می‌شود. این فیلم در خارج از آمریکا با 33.1 میلیون دلار فروش از 62 مارکت در دومین آخر هفته‌ی خود از «غارتگر» The Predator پیشی گرفت و به جمع فروش خارجی 143.6 میلیون دلار و جمع فروش جهانی 228.7 میلیون دلار رسید (جمع فروش این فیلم در داخل آمریکا تا پایان روز یکشنبه 85.1 میلیون دلار است).
فیلم کمدی «یک لطف ساده» A Simple Favor از پاول فیگ Paul Feig در مقام سوم جدول باکس آفیس آمریکای شمالی جای گرفت که نقطه‌ی روشنی در این آخر هفته محسوب می‌شود و با 16.1 میلیون دلار فروش از 3201 منطقه، فراتر از انتظارات عمل کرده است. در این فیلم آنا کندریک Anna Kendrick، بلیک لایولی Blake Lively و هنری گلدینگ Henry Golding بازی می‌کنند. این فیلم که کمپانی لاینزگیت Lionsgate آن را پخش می‌کند نقطه‌ی عطفی برای فیگ Fieg محسوب می‌شود. فیگ Fieg خالق آثار کمدی بزرگی چون «ساقدوش‌ها» Bridesmaids است.«یک لطف ساده» A Simple Favor در خارج از آمریکا فروش 3.5 میلیون دلاری را از 28 مارکت اول خود رقم زد و به جمع فروش جهانی 19.6 میلیون دلار رسید.
«آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians از جان ام. چو Jon M. Chu و کمپانی وارنر Warner در رقابتی تنگاتنگ با درام جنایی جدید یان دمانژ Yann Demange به نام «ریک پسر سفیدپوست» White Boy Rick برای تصاحب مقام چهارم قرار گرفت. نتیجه‌ی قطعی تا دوشنبه و زمانی که آمار و ارقام دقیق آخر هفته جمع زده شود، مشخص نخواهد شد. سونی Sony برای «ریک پسر سفیدپوست» White Boy Rick فروش 8.8 میلیون دلاری از 2504 منطقه را تخمین می‌زند، درحالی‌که فروش «آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians میزان 7.8 میلیون دلار فروش از 3385 سالن سینما برآورد می‌شود.«آسیایی‌های خرپول» Crazy Rich Asians با جمع فروش جهانی 187.4 میلیون دلاری و جمع فروش 149.5 میلیون دلار در داخل آمریکا به پایان کار خود نزدیک می‌شود — که بهترین فروش برای یک فیلم کمدی رمانتیک در نه سال اخیر در میان استودیوهای هالیوودی محسوب می‌شود.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان